REKLAMA

Profil CzyDe

  • avatar
    zgłoś
    Trening na wyskok z użyciem sztangi
    'RaziuU' napisał(-a):Samym treningiem na wyskok nie poprawisz go jakoś znacznie. (...) Musisz mieć silne i sprężyste nogi (całe- łydki, dwu-czworogłowy, i pośladki), silne plecy i brzuch. To serio pomaga, chyba, że to już masz w miarę obcykane to wtedy może zamiast jakiś treningów rób dynamiczne przysiady (du.a do samej ziemi, i jak najszybciej się podnieść, nawet z lekkim wyskokiem- pamiętaj ląduj na ugiętych kolanach), rwanie i podrzut, przysiady na jednej nodze, wykroki z przeskokiem, no i jakiś rower lub biegi też nie powinny zaszkodzić. Mówisz, że trening na wyskok nie działa na wyskok (;o) a potem opisujesz trening na wyskok (double ;o) dziwne nieco.Ogółem żeby zbudować dobry wyskok (jeżeli nie jesteś freak of nature i nie skaczesz naturalnie ponad metr) potrzebna jest moc, ale mocy nie zbudujesz bez odpowiedniej siły, a siła bez masy mięśniowej też nie jest łatwa do osiągnięcia.W każdym razie na siłę i na masę ćwiczenia będą podobne, nie pracuj nad samymi nogami tylko nad całym ciałem, przykładowe program dla siatkarzy gdzie jak wiadomo wyskok odgrywa bardzo znaczącą rolę wygląda mniej więcej tak: wyciskanie sztangi na poziomej, przysiady ze sztangą na barkach, podciąganie/ściąganie wyciągu górnego, podciąganie sztangi do brody wzdłuż tułowia, opady tułowia ze sztangą na barkach ("dzień dobry"), unoszenie nóg w zwisie na drążku, brzuszki na skosie w dół, wiosło sztangą (via system Powerball). To jest tylko przykład jakie ćwiczenia można wykonywać.Po odpowiednio wykonanym cyklu siłowym jest czas na cykl zwiększający moc i tam przykładowo głównymi ćwiczeniami mogą być: zarzut sztangi na klatkę, wyskoki ze sztangą z półprzysiadu, push press, zrywne podciąganie na drążku + dalej ćwiczenia na brzuch. + do tego plyometryka jeżeli nie uprawiasz jakiegoś sportu, gdzie dużo skaczesz/biegasz sprintem
    CzyDe, 2013-01-05 12:23:48
  • avatar
    zgłoś
    Suplementacja - pytania ogólne
    Czy jeżeli gram w siatkówkę 2-4 (zwykle 3) razy w tygodniu do tego robię 2-3 treningi siłowe (aktualnie cykl na masę) w tygodniu warto zainwestować w BCAA? Nie mam wielkich problemów z regeneracją, z drugiej strony po tygodniu odpoczynku czułem dużo więcej mocy i energii na boisku, nie powiem, fajne wrażenie i chciałbym tak częściej niestety nie zawsze mam tyle czasu na sen ile bym chciał, a na takie przyjemności jak sauna czy masaże już w ogóleDietę mam, trochę trudno mi ocenić zapotrzebowanie kaloryczne bo nie mam pojęcia ile spalam podczas gry i treningów ale po miesiącu mam zamiar dorzucić ew gainer czy bulka jeżeli przyrosty będą niezadowalające. Czy lepiej od razu i odstawić jak będzie zalewało? Na razie ok 6%bf (przynajmniej tak maszynka pokazywała) to nie umrę jak podskoczy odrobinę
    CzyDe, 2013-01-05 19:50:56
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    'LilPeneros' napisał(-a):Odnośnie nakładania obciążenia na plecy, to może nam takie coś uszkodzić kręgosłup.Możesz rozwinąć? Bo nie wiem czemu. Oczywiście przy założeniu, że dokładamy np. 10kg a nie 50kg i mamy na tyle mocny korpus, że dalej zachowujemy prawidłową pozycję przy robieniu pompki, jak ktoś z obciążeniem będzie się wyginał w łuk no to wiadomo, że na zdrowie mu to nie wyjdzie.Pomysł z pompkami na jednej ręce fajny, pewnie kiedyś spróbuję
    CzyDe, 2013-01-05 20:11:32
  • avatar
    zgłoś
    TRX - problem, spostrzeżenie
    W NBA ćwiczą np przysiady na piłkach bosu i inne ćwiczenia w zaburzonej równowadze bo oprócz siły bardziej niż zwykłe przysiady rozwijają czucie równowagi, mięśnie stabilizujące, połączenia nerwowe między mózgiem a tymi mięśniami etc. Akurat kto jak kto, ale fachowcy od przygotowania fizycznego tam znają się na swojej robocie więc na pewno jakieś uzasadnienie to ma. Może właściwie nie chodzi o samą siłę mięśni, które stabilizują postawę bo to wyćwiczysz siłowo ale koordynację, szybkość reakcji na nagłe zaburzenie itp.Chyba z jakiegoś powodu pompki na trxach są trudniejsze niż pompki na twardym podłożu, trochę jak z wchodzeniem po pionowej drabinie i po luźniej siatce, niby to samo, ale jednak nie
    CzyDe, 2013-01-05 21:35:32
  • avatar
    zgłoś
    TRX - problem, spostrzeżenie
    Jasne, nie twierdzę, że TRXy są super, bo uważam, że oryginalne to mega przereklamowany produkt. Ale jak ktoś chce sobie poćwiczyć na taśmach, piłkach (bosu, szwajcarskich, lekarskich) etc bo zależy mu na ćwiczeniu stabilizacji korpusu chociażby to jak najbardziej i nie są takie ćwiczenia wcale bezwartościowe. Chociaż takie bosu czy inne podobne pianki nie jest już tak łatwo zaimitować domowymi sposobami
    CzyDe, 2013-01-05 22:46:39
  • avatar
    zgłoś
    TRX - problem, spostrzeżenie
    Masz odpowiedź wyżej. Niektórych interesuje to żeby jak zostaniesz trącony w powietrzu wylądować w miarę bezpiecznie a nie spaść jak worek ziemniaków z dwóch metrów. Tego sobie chyba nie potrenujesz grając.Z rozciągania niby też nic nie przychodzi a jednak jest głęboko sensowne.EDIT: o zapomniałem stronę odświeżyć wcześniejmożesz być super rozciągnięty ale jak Twoje ciało nie umie odpowiednio zareagować na bodziec kontuzjogenny to nic Ci nie pomoże. A akurat przy grze na siatce często potrzebne jest poczucie równowagi w powietrzu, skoro komuś w tym TRX pomagają to jego sprawa, nikt nie mówi, że na każdego działa
    CzyDe, 2013-01-06 15:14:30
  • avatar
    zgłoś
    Wypatrzyłeś jakiś ciekawy ciuch? Podziel się nim z innymi
    Zależy jakiej to jakości skóra, może i coś się znajdzie za mniej niż 150zł ale nikt nie gwarantuje, że po sezonie nie będzie cała poniszczona.
    CzyDe, 2013-01-06 19:54:56
  • avatar
    zgłoś
    TRX - problem, spostrzeżenie
    'Greg' napisał(-a):no to nie rozumiem. Wyskoczysz na dwa metry w górę i nie chcesz sobie kostki złamać? Szlachetny cel. Ale aby staw zrobił się mocny trzeba go regularnie obciążać po czym dać mu odpocząć. Nie wiem jak trx czy bosu mają wzmocnić staw skokowy skoro używa siętam głównie własnej masy ? O_ONie kostki, akurat tamten przykład był bardziej koszykarski i chodziło o odpowiednie ułożenie ciała w locie w reakcji na niespodziewane wytrącenie ze stanu równowagi (no, na tyle na ile będąc w powietrzu można być w równowadze). Bo im bardziej kontrolujesz co robisz tym mniejsza szansa, że w zderzeniu z parkietem coś Ci się stanie.W każdym razie, żeby sobie nie rozwalić kostki nie trzeba uwaga wzmacniać stawu, wystarczy nie narażać go na patologiczne położenie. W tę stronę to ma działać."Wśród facetów zainteresowanie bosu jest znikome. Szkoda, bo jak dowodzą badania, ćwiczenia wykonywane z jego użyciem pozwalają nie tylko powiększyć muskulaturę (pod tym względem skuteczność ćwiczeń na bosu jest porównywalna do skuteczności ćwiczeń na ławkach i stabilnym podłożu), ale również poprawić balans ciała, refleks, sprawność ogólną oraz propriorecepcję (tzw. czucie głębokie), czyli te cechy, które przydają się szczególnie w wielu sportach, np. narciarstwie i snowboardzie, surfingu, jeździe na deskorolce, tenisie, sportach walki czy w większości gier zespołowych." zasadniczo wszystko jest i nie widzę sensu pisać tego jeszcze razCzemu z obciążeniem własnego ciała? Ok, na trxach tak ale na bosu itp możesz robić normalne ćwiczenia - przysiad, mc, wykroki." Powoduje to znaczne wzmocnienie wiązadeł co chroni przed możliwymi kontuzjami podczas wykonywania niekontrolowanych lub nie typowych ruchów kończyn" to o treningu w zawieszeniu - czyli TRX.TRX jest jak trening gimnastyczny dla ubogich, a gimnastycy to akurat niesamowicie sprawni ludzie i do tego zwykle z muskularną sylwetką.
    CzyDe, 2013-01-06 21:40:27
  • avatar
    zgłoś
    Studia Inżynierskie
    Po informatyce jak jesteś minimalnie ogarnięty nie będziesz miał żadnych problemów ze znalezieniem pracy, inna sprawa, jaka to jest praca ;/ w każdym razie na politechnikach 80% ogłoszeń to szukam programisty c++/c#/php itpNatomiast co do elektroniki nie byłbym taki pewien - możliwości technologiczne powoli się kończą, w perspektywie 20 lat to może być zupełnie przestarzała dziedzina
    CzyDe, 2013-01-07 15:13:19
  • avatar
    zgłoś
    Studia Inżynierskie
    Zdecydowanie tak, jeżeli jesteś na uczelni dla realizowania kursów na dobre oceny to nikt na to nie patrzy, natomiast jak działasz naukowo - konkursowo albo wkręciłeś się w ciekawy projekt naukowy to można nad tym się skupić. No ale to zależy na jakiej uczelni studiujesz. Natomiast doświadczenie zawodowowe zawsze dobre i masz jakieś portfolio zrealizowanych projektów, rozwiązanych problemów etc.Przyszłość przed systemami przeznaczonymi dla urządzeń mobilnych jest ogromna, ale czy to będzie akurat Android i iOS czy za 3 lata będą całkiem inne systemy to nikt nie wie
    CzyDe, 2013-01-07 22:58:39
1 2 3 ... 119
STRONA 2 z 119
REKLAMA