[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Profil Salata

  • avatar
    zgłoś
    Gdzie wyemigrować?
    Witam,jestem swierzy na forum i zaczne od tej strony, bo to moja dzialka. Jak masz dzieci to chyba nie ma lepszego miejsca na wyjazd niz Niemcy lub Skandynawia. Przenioslem sie z rodzina do DE i jestem szczesliwy. Poki co pracuje sam, a zona zajmuje sie dziecmi. Wzesniej troche czasu spedzilem sam w Norwegii i tam takze fajne miejsce, ale mimo dochodow wysokich to trzeba sie nastarac. Latwo tez w depresje mozna popasc ze wzgledu na polozenie. Ludzie sa troche zdystansowani na poczatku, ale jak znajdziesz przyjaciela to bedzie chcial cie goscic o kazdej porze dnia i nocy i pomoze ci ze wszystkim. Norwegowie w porownaniu do Niemcow sa bardzo dumni, wrecz czasami nacjonaistyczni (ze wzgledu na rope). Niemcy ze wzgledu na 2WS nie panosza sie. Zalezy to nadal od landu w jakim sie znajdujesz / mieszkasz.Ogolnie emigracje polecam, bo czlowiek zmeczony moze byc chorymi nawykami w kraju. Z Norwegii wrocilem na jakis czas do Kraju i dlugo probowalem sie przystosowac do rzeczywistosci. W koncu sie nie dalo i padla decyzja. Prace znalazlem w Danii i Niemczech, ale ze wzgledow rodzinnych Niemcy byly lepszym wyborem, bo zona mowi w tym jezyka. Ja jeszcze nie.Rodakow znajdziesz wszedzie i mentalnie jest teczowo jak w PL. Od niektorych tez trzeba trzymac sie z dala, podobnie jak na zielonej wyspie.  PozdrawiamMarcin
    Salata, 2013-12-06 22:53:35
  • avatar
    zgłoś
    Przywitalnia
      Witam,Marcin, \'79, zyje z rodzina na emigracji w NIemczech. Jest nam tu dobrze, ale od niedawna zostalem niejako zmuszony do cwiczen przez rehabilitacje kregoslupa. Problem zniknal, a ja kontynuuje. Cierpie na niedowbory czasu, ze wzgeldu na prace zawodowa i czeste podroze, wiec silownia stacjonarna odpada i czesto woaze ja ze soba. Mam 185 cm wzrostu i 3 miesiace temu wazylem 96kg (ok 27% BF), obecnie 78kg. Koncze program P90X, ktory zabiera mi jednak zbyt duzo czasu i czasmi mam wrazenie, ze jest zbyt obciazajacy gdy z duza intensywnoscia podchodzi sie do cwiczen. Jednak chce go skonczyc i od nowego roku isc w strone HIIT (2xtygodniu po 30 minut) + odpowiednia dieta. Przez te kilka miesiecy modyfikowalem diete, aby obecnie (po lekturze wielu badan, artykolow i konferencji) byc na lc-hf, ktora wybitnie mi sluzy. Niemniej jednak im dalej w las tym wiecej drzew i bede was prosil przy pomocy w \"wycince\". Licze na wasza wyrozumialosc. Pozdrawiam serdecznieMarcin
    Salata, 2013-12-07 22:08:18
  • avatar
    zgłoś
    Porada dla poczatkujacego
    Witam wszystkich,troche juz poczytalem forum i wiem, ze znajduja sie tu ludzie z olbrzymia wiedza i doswiadczeniem. Ja niestety nadal jestem na poczatku swojej drogi o lepsze zdrowie,  kondycje i cialo. Jestem w trakcie trzeciej fazy P90X (prosze nie komentowac, wiem o co chodzi), programu, ktory mimo wszystko uwazam za swietny, bo nacelowal mnie na wlasciwe tory i zaczalem szukac wiedzy by zrozumiec co sie dzieje z cialem. Program, ktory zaczalem robic w celu wzmocnienia miesni kregoslupa i poprawienia troche elastycznosci. Poki co dziala. Z czasem na podstawie doswiadczenia i obserwacji swojego zmodyfikowalem diete, w ktorej obcecnie weglowodany stanowia ponzej 5%(?) procent w dziennej ilosci kalorii. Trafilem na to przypadkiem, kiedy podczas wyjazdu sluzbowego znaczna ilosc kalorii stanowilo bialko i tluszcze (grilowane mieso i tluste ryby) oraz warzywa. MImo zaprzestania cwiczen waga nie przestala mi spadac, a ja czulem sie wyjatkowo dobrze. Ten rodzaj diety kontynuowalem + wyrzucilem produkty zbozowe z diety calkowicie kiedy wrocielem do domu i zaczela sie magia. Zaczalem tracic jeszcze wiecej kilogramow, silowo i kondycyjnie jakbym ktoregos dnia wskoczyl na zupelnie inny poziom. Serce zadko przekraczalo 140 bpm, kiedy wczesniej potrafilo byc ponad 160 (cwicze czasami z pulsometrem, aby uniknac przetrenowania i choroby co zdarzylo sie pare razy wczesniej). Nie bede rozpisywal sie o poprawach w innych aspektach - zdrowsza skora, mniejsza nerwowosc, ogolne uspokojenie imniejsza podatnosc na stres. Jak pisalem cwicze/koncze P90X - program typowo redukcyjny (lekko ponad 2 miesiace i 2 rozmiary w spodniach mniej), gdzie budowa masy miesniowej jest raczej skutkiem ubocznym niz celem (troche mi jednak przybylo). Chce pozniej zaczac HIIT, ze wzgledu na czas,  ilosc treningow w tygodniu i utrudniony dostep do silown podczas wyjazdow, by zbudowac troche wiecej miesni i troche szybciej .Moje obecne dane to:- wiek -34 lata- wzrost - 185 cm- waga - 78 kg (spadek z 96kg w przeciagu 3 miesiecy)- body fat - ~18%- cel -  ponizej 10% BF i znaczna poprawa kompozycji ciala w ciagu najblizszych 6 miesiecy. Mam nadziej kontynuowac obecna diete i licze ze rozwiniecie moje watpliwosc w tej dziedzinie. Kilka pytan: 1) Czy spozywanie codziennie makro w stosunku BTW - 25%/65%/10% jest OK? Musze uzupelniac diete o jakies dodtakowe skladniki i mineraly?2) Czy dieta TKD (ktora chyba niswiadomie obecnie stosuje) nada sie do budowy tkanki miesniowej zakladajac spozycie dzienne okolo 1,5 - 2g bialka na kg masy ciala? Czy bialko bedzie efektywnie wykorzystywane do budowania masy miesniowej wykorzystujac dodatkowo energie zawarta w tluszczu w ciele?3) Koktajl owocowy (banan,jablko, kiwi, BCAA) , ktory sluzy mi za posilek/drink regeneracyjny po treningu warto przelozyc to przed treningiem i ile wczesniej?4) Czy podczas ketozy jest mozliwe budowanie masy miesniowej? Czy warto w nia wchodzic? Czy przyjmowanie dziennie podanej wyzej ilosci bialka ochroni miesnie przed katabolizmem i mimo wszystko spowoduje ich przyrost?5) Czy dodatkowe witaminy i mikoroelementy sa niezbedne do uzupelniania. Caly czas biore magnez ze wzgledu na meczace mnie (choc juz coraz rzadziej) skurcze.6) Czy ladowac sie weglowodanami w czasie jednego dnia aby uzupelnic poziom glikogenu w miesniach, czy wystarczy dostarczenie  ich przed treningiem.7) Strasznie ciezko jest mi obecnie dostarczyc organizmowi kalorii w okolicach 2500 jedzac tak tlusto. Nie jestem glodny. Musze posilkowac sie czesto orzechami i migdalami i aby zblizyc sie do tej granicy musze czesto zmuszac sie do jedzenia. Mam tak robic, czy zostawic organizm swojemu torowi i jesc kiedy robie sie glodnym? Weglowodany mi nie sluza, nie tesknie za nimi i nie zamierzam wracac i unikam jak moge. Czasami posilkuje sie czekolada min 85% kakao, aby ilosc weglowodanow nie stanowila promilu. Wiem, ze to wiele pytan, ale bardzo was prosze o konkretne odpowiedzi i ewentualnie naprostowanie, abym jak zaczne hiity (celem zbudowania miesni) od poczatku przyszlego roku byl pod wzgledem odzywiania na nie gotowy. ZO mnie nie interesuje, bo mam kilku znajomych je stosujace od ponad 10 lat i kazdy z nich mimo ciezkiej pracy fizycznej pozostajechudy jak szczypior. Mnie interesuje tzw rekompozycja. Po prostu nie wierze, ze miesnie mozna zbudowac na tej diecie. Owszem mozna byc zdrowym i silnym, ale mi takze zalezy na poprawie sylwetki, co wydaje mi sie malo mozliwe przy tak niskim spozyciu bialka jak w ZO, biorac pod uwage, ze bialko musi byc wykorzystywane na regeneracje komorek w calym organizmie. Wiec wszystkim \"swiadkom ZO\"  dziekuje i prosze o nie wzniecanie niekonczonczych sie pyskowek o najwyzszosci jedynej, najlepszej formuly zywienia. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedzi.Marcin PS. Przepraszam za brak poslkich znakow, ale mam brak takowych w klawiaturze / odzwyczailem sie ich urzywac.
    Salata, 2013-12-08 16:03:30
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa - sporty walki - eksperyment
    Witaj,od nowego roku planuje podobny eksperyment tyle ze z naciskiem na silownie. Obecnie moja dieta to low carb, wczesniej ketogeniczna, ale z paru powodow musialem zrezygnowac z adaptacji tluszczowej. Obecnie pracuje nad tym, aby organizm na nowo sie przelaczyl na spalanie tluszczu jako glownego paliwa. Rok 2014 byl dla mnie rokiem edukacji jezeli chodzi o diete i naprawa szkod wywolanych przez spore restrykcje kaloryczne i zbyt czeste treningi. O ile moja obecna waga to ok 78kg i 13% bf przy wzroscie 185 cm (spadek z 96kg i okolo 25-27%) to wiem ze musze popracowac nad muskulatura. Z braku czasu i spraw zawodowo rodzinnych musial mi do tej pory wystarczyc trening z wykorzystaniem tylko masy ciala.Od stycznia to sie szczesliwie zmieni mam nadzieje, ale czas pozostaje nadal w deficycie. Dieta low-carb sprawdza sie dla mnie rewelacyjnie, a czulem sie jeszcze lepiej bedac w ketozie (zero przeziebien i lepsza wydajnosc). Z braku czasu zalezy mi na krotkich intensywnych treningach. Zafascynowany jestem ksiazka Body by Sciense Douga McGuffa, wiec chce zaadoptowac treningi HIT (nie mylic z interwalami) wg szkoly Mika Mentzera, Elingtona Durdena, czy Artura Jonesa. Problem do tej pory byl z polaczeniem tego z dieta, ale po lekturze pozycji Stephena Phinney i Jeffa Volka:1)  The Art and Science of Low Carbohydrate Living2)  The Art and Science of Low Carbohydrate Performancewatpliwosci mi mijaja. Wszystko zalezy od czasu jaki potrzebuja na ponowna adaptacje do korzytania z tluszczu jako energii. nie moge sie doczekac filmu: http://www.runonfatmovie.com/. Jak jestes w stanie czytac po angielsku to polecam pozycje powyzej. Powodzenia i opisuj swoje doswiadczenia.
    Salata, 2014-12-27 00:06:31
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa - sporty walki - eksperyment
    Do mnie właśnie z antropologicznego mechanizmu \"fight or flight\" idea HIT wydaje się spójną. Logicznym wydaje mi się ćwiczenie do punktu \"muscle failure\", by dać organizmowi sygnał, do rozwoju masy mięśniowej, bo obecna siła jest niewystarczająca. Z powodu ograniczeń czasowych wypróbuję ja na własnej skórze. Dieta low-carb / ketogeniczna to kwestia zdrowotna, dzięki której pozbyłem się paru dolegliwości, a po ostatnim wprowadzeniu ww sposobem niektóre znów zaczęły się manifestować.
    Salata, 2014-12-27 09:32:57
  • avatar
    zgłoś
    Czy rurki są niemęskie?
    Nie róbmy z rozmowy o spodniach dyskusji o wadach narodowych. Wierz mi Polska nie jest taka zła, a podejście ludzi już się zmienia. Każdy naród ma coś za uszami. Wiem co piszę, bo sam od lat mieszkam za granicą, a obecnie Niemcy są moim 3 krajem emigracji. Jeżeli ktoś uważa, że te spodnie nie nadają się dla faceta (np. ja) to jego prywatne zdanie. Natomiast wśród znajomych, których paru jest gejem tylko ci ostatni regularnie ubierają się w ten typ spodni. Skoro lubią. Ja preferuję tradycyjne podejście do tego typu garderoby. sam nie założę, ale co kto inny nosi to jego sprawa i krucjaty z pochodnią nie będę z tego powodu robić. Zapytałem żony, która sama takie nosi i powiedziała ze wąskie spodnie owszem, ale rurki absolutnie.
    Salata, 2014-12-29 20:33:21
  • avatar
    zgłoś
    Intermittent fasting aka IF / Lean Gains / 5:2
    Witam,szukalem jakis czas i nie doszukalm sie zadnejinformacji na forum. Ja od 3 miesiecy stosuje ze wzgledow zdrowotnych i musze powiedziec, ze przynosi znaczne korzysci. Co sadzicie o tym sposobie odzywiania. Ma wiele zalet wg mnie i wydaje mi sie, ze warto na nie zwrocic okiem.Tak na szybko.- pozytywny wplyw na zdrowie (rak, choroby neurologiczne, autofagia)- lepsza kontrola wagi (poprawiona wrazliwosc na insuline, przespieszenie tempa oksydacji kwasow tluszczowych)- brak negatywnygu wplywu na wydajnosc podczas cwiczen- przedluzenie zycia- poprawa koncentracji- latwe komponowanie sie z codziennymi obowiazkami (obecnie stosuje 16/8, a koncze post lunchem). Kilka dodatkowych uwag. - Wiele badan udowodnilo, ze post ponizej 36 godzin nie ma zadnego wplywu na zmniejszenie masy miesniowej. - Anaboliczne okno nie istnieje, 30g w posilku to mit (wazna calkowita ilosc aminokwasow w krwiobiegu, ktore mozna dostarczyc nawet w jednym posilku jak ktos sie uprze)- Ilosc protein jest istotna jednak nie w takich ilosciach jak czesto proponowana (max 120g/dzien spokojnie powinna wystaczyc)- Mozna sie lepiej koncentrowac na \"wlasciwym\" jedzeniu.Jezeli czlowiek nie ma nic przyzwoitego do jedzenia, post to najmadrzejsz rzecz, ktora moze zrobic\".- Poczatki infekcji zabile w zarodku postem idac droga \"nie karmij choroby\". Moze autosugestia, ale nei ja jedyny to zaobserwowalem.  Jako podstawe polecam swietna ksiazke Prada Pilona - Eat Stop Eat. Mnowstwo przypisow do badan, ktore sprawdzilem osobiscie. Leangains.com to takze niezla baza informacji podobnie jak rippedbody.jp. 
    Salata, 2015-01-07 12:31:21
  • avatar
    zgłoś
    czy za mało kalorii?
    Bez większej aktywności fizycznej do 2,5 g tłuszczu na kg swej wagi należnej możesz \"wchłaniać\" bez obawy o ciała ketonowe. Ale w te 2,5 g T wchodzi zarówno tłuszcz egzogenny (zjadany), jak i endogenny (Twój własny spalany). Zatem z pożywienia dostarczaj najwyżej 2 g T na kg Twej wagi należnej (na początek może to być do 160 g T na dzień). Niech to będzie tłuszcz z żółtek, masła i tłustego żółtego sera najlepiej. Tak z ciekawosci, dlaczego trzeba sie obawiac cial ketonowych? To jest moje glowne paliwo obecnie i czuje sie swietnie. Musze jedynie uwazac z ogniem, bo oddech acetonowy, ale na szczesci nie pale i smokiem wawelskim sie nie stane.
    Salata, 2015-01-07 16:46:38
  • avatar
    zgłoś
    Tania i zdrowa dieta
    Od obalania mitów jest Damian Parol :)http://www.sci-fitness.pl/search/label/mityOn to tak serio? Wegan (lub inna Vagina) jakis czy co?
    Salata, 2015-01-07 18:05:37
  • avatar
    zgłoś
    czy za mało kalorii?
    Popraw mnie jezeli sie myle, ale ATP to jednostka energii, ktora powstaje zarowno z glukozy jak i z tluszczow. Ciala ketonowe sa pochodna oksydacji FFA. Wiec, kazdy jedzie na ATP (da sie inaczej?), tylko sposob uzyskiwania w moim przypadku jet troche inny. Poza tym W moim przypadku oksydacja kwasow tluszczowych generuje ok 130 ATP, co jest znacznie wiecej (ponad 3?) niz z czasteczki cukru. Ja wole porownanie: po co mam tankowac paliwo, jak sam jestem cysterna z okolo 900000kCal. Kwestia konwersji silnika na wykorzystanie tego rodzaju paliwa to juz odrebna sprawa. Co do kwasicy to raczej aspekt cukrzycy I stopnia. Mowisz ketoza, a wszyscy slysza kwasica ketonowa.
    Salata, 2015-01-07 20:35:20
1 2 3 ... 36
STRONA 1 z 36
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij