[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA

Profil jazzman

  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    Witam. Planuję rozpisać sobie dietę jednak mam problem z rozplanowaniem. Na razie tylko napiszę, co jem.Mam 27 lat, ważę 65, wzrost 170 cm.BMI 22,5BMR 1584Wg sposobu liczenia zapotrzebowania (z innego forum) 2874Plan dnia:Pobudka 5:30- banan / pasek czekolady / dwie łyżki batona energetycznego własnej produkcji (miód, orzechy, owies, czekolada)Wyjście z domu 5:50- własny napój izotoniczny 0,5L: sok jabłkowy + woda 1:3 + łyżeczka miodu + szczypta soliW pracy 6:30Śniadanie 7:00- dotychczas był to 4 kromki chleba "ciemnego z ziarnami" + ser/szynka + keczupPrzekąska 10:00- suszona brzoskwinia + garść różnych orzechów (mam ich sporo - zaopatruję się w hurtowni)Drugie śniadanie 12:00- dotychczas był to 4 kromki chleba "ciemnego z ziarnami" + ser/szynka + keczup ** w weekendy oraz w dni, kiedy nie mam ze sobą śniadania jem jogurt z orzechami i płatkami owsianymiWyjście z pracy 14:30- 0,5L woda + magnez (typu Plush)W domu 15:15Obiad 16:00- najczęściej kasza/pieczone ziemniaki + kurczak/ryba (pieczone lub grilowane)Podwieczorek 18:00 - z dziećmi, więc owoce, budynie itpĆwiczenia 21:00 (jak dzieci pójdą spać)Kolacja 22:00- 3 jajka / jogurt (z owocami) / sałata lodowa + oliwa z oliwek + ewentualne dodatki (owoce i warzywa)Sen 24:00W pracy wypijam ok 2l wody (tzw firmowej), w domu 0.5-1L woda lub sok (tylko 100%)Codziennie piję zieloną herbatę (z liści)poniedziałek - piątek jeżdżę do pracy rowerem ok 6 rano (dystans 12km, czas ok 30 min), wracam ok 15trenuję w domu 3 razy w tygodniu, do dyspozycji mam hantle 10 kg oraz drążek, ćwiczenia ok 30 minut, 3 różne ćwiczenia na partię, 4 serie po 10-20 powtórzeń, w zależności od ćwiczenia, w jednej serii robię wszystkie ćwiczenia bez przerww zasadzie można powiedzieć, że biegam (5 km lub interwały), ale ostatnio praca dodatkowa mi to ogranicza, więc biegam jedynie za synem z rowerem biegowym1. klatka (różnorodne pompki) + biceps (hantle) +brzuch, 2. plecy (drążek+hantle) + triceps (hantle) +brzuch, 3. barki (hantle) + nogi (z użyciem hantli) + brzuchI tu mam pytanie. Jak rozłożyć proporcje BTW w ciągu dnia, żeby mieć siły na rower oraz wieczorne ćwiczenia? Przyznam, że na podstawie artykułów MH (patrz DIETA FACETA) trudno coś sobie zaplanować, ponieważ wszędzie piszą "ogranicz tłuszcze".Z góry dziękuję za odpowiedź i proszę o wyrozumiałość za formę pierwszego posta.pzdr
    jazzman, 2012-07-04 11:28:07
  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    \'Nordycki napisał(-a):Mauaku rzuca się w oczy deficyt pełnowartościowego białka .Zasadniczo na poziomnie fitness pełnowartościowe białko powinno być 3 min. razy dziennie. Rano, wieczór i po treningu.ok, przy układaniu wezmę to pod uwagę. pytanie tylko, co ze startem? zostawić te "energetyki" przed rowerem i na śniadanie do pracy wziąć np jajecznicę lub jogurt/maślankę czy może zostać 10 minut dłużej w domu i zjeść białko+tłuszcze?z tym budyniem to taka przenośnia była, że nie jem o tej porze nic szczególnego poza owocami i "cukrami"
    jazzman, 2012-07-04 13:53:14
  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    Praca ściśle siedząca/umysłowa - specjalista ds hałasu (projektowanie ekranów itp praca przy komputerze)Po pracy informatyk (webmastering) - przyczyna późnego kładzenia się spać.Generalnie męczy mnie ciągła chęć "mielenia gębą" i myślę, że DT mogłaby mi w tym pomóc (pomijając aspekty ideologiczne, które także mnie przekonują do tej diety). Pieczywo mogę odstawić, śmieciowego jedzenia nie jem, napojów nie piję (zwłaszcza energetycznych i izotonicznych - poza tym magnezem, ten odstawię). Martwi mnie jedynie to, co napisałeś o tłuszczach i owocach. Tu podchodzę do tego znowu trochę z perspektywy "rodzica", który chce, żeby jego dzieci jadły takie przekąski, a nie "ciasteczka", więc jem z nimi. Nie są to zatrważające ilości, więc postaram się to "wkalkulować" w dietę tłuszczową o ile się da.
    jazzman, 2012-07-04 15:01:08
  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    \'Hustla\' napisał(-a):Mauaku: Możesz spróbować jeść owoce z dziećmi przed swoim treningiem. Na tłuszczowej diecie najpopularniejszym modelem jest jedzenie 3 posiłków i ewentualne spożywanie orzechów jako przekąsek. Oglądnij sobie cały temat o diecie tłuszczowej tu na forum i skomponuj sobie coś sam, potem wrzuć do poprawy to się z innymi wypowiem.Jestem w trakcie "czytania", "pisania" i "liczenia". Już teraz zastąpiłem kanapki w pracy jogurtem greckim i twarogiem. Do gotowania do pracy muszę się "nastawić". Ostatnie pytanie:Wg wzoru uwzględniającego BMR oraz aktywność fizyczną, moje zapotrzebowanie wynosi 2874 kcal (10x40minut roweru + 3 treningi w domu). Z kolei wg proporcji BTW na kg jakie znalazłem tutaj na forum: na redukcję B: 0,8-1T: 1,5W: 0,6-0,8na masęB: 1-1,2T: 2-4W: 0,6-0,8co daje odpowiednio 1046-1150 kcal na redukcji oraz 1326-2340 kcal na masę. Rozumiem, że 2874 to wartość potrzebna do "utrzymania wagi". Czyli o 1600 więcej, niż jest pomiędzy kcal na redukcję i kcal na masę...? Gdzie błąd?
    jazzman, 2012-07-05 09:18:51
  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    \'Nordycki napisał(-a):błąd jest taki, że traktujesz to jak matematykę.Układasz dietę, liczysz kcal, BTW itp. I obserwujesz reakcje organizmu, mierzysz obwód pasa, wyniki siłowe itp. W zależności od reakcji organizmu modyfikujesz plan. Ja się nigdy nie trzymam ściśle, to jest wartość pomocnicza ale nie główna .Jestem matematykiem, więc trudno mi się tego wyzbyć. Jakby chodziło o dziesiątki, nawet setki, to bym się nie zastanawiał. Ale 1600 to spora różnica . Ostatnio jak policzyłem dzienną dawkę kcal to wyszło mi ok 2k. Dostosuję zatem na razie proporcje z diety redukcyjnej do takiej ilości kcal. Nie chcę stosować diety sztywno. Chcę rozpisać ja sobie np na dłuższy czas i tak skomponować posiłki, aby móc swobodnie wybierać między nimi, bez codziennego notowania co i jak. Nie uprawiam kulturystyki, więc zalecenie odnośnie do skupienia się na własnych reakcjach zamiast kalkulatora już dawno założyłem. Nie wiem tylko, czy układ BTW powinien byc w miarę stały w ciągu całego dnia, czy zależny od godziny. Widocznie jeszcze na to nie natrafiłem.Na razie przyjmuję BTW 3:5:2, co daje ok 90g:340g:70g = 2kkcalAch tak kcal to wartość względanaquiz100 kcal z białka100 kcal z węgli prostych100 kcal z węgli złożonych100 kcal z tłuszczyquiz Znajdź różnicę
    jazzman, 2012-07-05 10:16:43
  • avatar
    zgłoś
    Tania i zdrowa dieta
    \'podly\' napisał(-a):migdalami moge zastapic orzechy wloskie ? bo 7 zl za 100 gram wloskich mnie przerazilo 26,8zł/kgkoszty przesyłki spore (stosunkowo), więc ja zawsze robię zamówienie ze znajomymi, żeby zmieścić się w pierwszym przedziale wagowym
    jazzman, 2012-07-05 10:30:22
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    \'Hustla\' napisał(-a):Mr_William: Jeszcze małe "ale", jeżeli człowiek w ciągu dnia nie stymuluje w ogóle mięśni (brak wysiłku) to dieta tłuszczowa moim zdaniem nie jest wskazana, wyjątkiem są ludzie których stan zdrowia nie pozwala na wysiłek (+70 lat). Jako wysiłek rozumiem prace fizyczną, spacer, rower itp. nie koniecznie siłka i przerzucanie złomu.Mógłbyś to uargumentować? Na nowadebata.pl jest kilka artykułów, z których wyciągnąłem wnioski zupełnie odwrotne. Nie jestem biochemikiem, a matematykiem/fizykiem, więc przyjmuję większość argumentów "na wiarę".Jeśli nie tłuszczowa, to jaka dieta jest zalecana dla leniuchów (czytaj. rodzice +50 itp)
    jazzman, 2012-07-10 09:16:54
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    Ponieważ żaden z "publicznych" dzienników żywieniowych mnie nie usatysfakcjonował, postanowiłem zrobić własny kalkulator BTW, zbudowany z "moich" produków. Mam pytanie odnośnie do nabiału, który bardzo lubię i który jest "łatwo dostępny poza domem".Jogurt Bakoma kcal: 62 B: 3,6 T: 5,2 W: 3Jogurt Stragisto kcal: 123 B: 3,6 T: 10 W: 4,7[s]Kefir kcal: 46 B: 3,6 T: 1,5 W: 4,6[/s] - za dużo W, za mało B, brak TKremówka kcal: 293 B: 2,2 T: 30 W: 3,5[s]Maślanka kcal: 45 B: 3,4 T: 1,5 W: 4,5[/s] - za dużo W, za mało B, brak TMleko 3.2% kcal: 60 B: 3,2 T: 3,2 W: 4,7Mozarella kcal: 247 B: 18 T: 19 W: 1Serek Wiejski kcal: 112 B: 12 T: 6 W: 2,5Ser Gouda kcal: 339 B: 26,2 T: 26 W: 0,1Twarożek Wiejski Jana kcal: 85 B: 12 T: 3 W: 2,5Twaróg Piątnica kcal: 145 B: 14,5 T: 8 W: 3,7Twaróg półtłusty delikate kcal: 123 B: 17 T: 4 W: 3,7Wychodzi na to, że wywalić muszę nabiał "pitny", ewentualnie łączyć go kremówką30% (67:3,3:4,1:4,4). Czy pozostałe pozycje mogą być? (wytłuściłem istotny składnik produktu)Głównie lokuję je na drugie śniadanie / po treninguPS: nawet sobie nie zdawałem sprawy, jak trudno wyrzucić węglowodany z własnej diety (zeby dojsc do 0,8g/kg) opierając się na tym, co się dotychczas jadło (tak, aby nie czuć "sentymentu").
    jazzman, 2012-07-11 08:20:59
  • avatar
    zgłoś
    Pomocy
    \'meziom\' napisał(-a):Rodzice też kasą nie srają żeby mi codziennie kupować twarogi i inne duperele jak mowie jakąś poważną dietę zastosuje gdy pójdę do roboty.\'Hustla\' napisał(-a):Lecąc dalej, musisz zdecydować się na rodzaj diety (tłuszczowa czy węglowodanowa).Każdy rodzaj odżywiania może być tani (lub nie drogi). Trzeba tylko podejść do tego z głową i niektóre produkty kupować hurtowo. Jesz tłuszcze? Na przekąski kup kilka kilogramów orzechów (ziemne(!), migdały, laskowe, włoskie), wiórków kokosowych i nasion (sezam, słonecznik). Można z nich zrobić masło orzechowe (masę) dla urozmaicenia.Jesz węglowodany? Kup kilka kilogramów kaszy (jaglana, gryczana...), znajdz w okolicy/wśród znajomych dostęp do producenta miodu, kup duży słój i rób własne batony energetyczne (orzechy, płatki owsiane (2zł/0.5kg, a nie marketing w stylu Sante), pokrojona czekolada itd, przepisy znajdziesz w internecie)Te produkty można długo przechowywać, a zakup w hurtowni pozwoli Ci zredukować koszty o jakieś 30% w stosunku do cen sklepowych. Popatrz też w dyskontach. Czasami można znaleźć bardzo dobre jakościowo produkty za mniejszą cenę (twaróg kupiony w sklepie 4 zł, w biedronce 2!!!). Koniecznie czytaj skład - wywal chemię i pseudoprodukty (np. serki topione). Porównuj konkurencyjne produkty pod względem stosunku BTW (czasami za tę samą cenę produkt ma po prostu więcej wody kosztem składników). Zwracaj też uwagę na "chwyty marketingowe" (np. wiejski - ze szczypiorkiem ma mniejsze opakowanie, a jest drozszy).A od siebie - jak nie masz kasy, kup sobie hantle i drążek i trenuj INTENSYWNIE w domu. Obwody czy crossfit nie potrzebują siłowni (nie konicznie).
    jazzman, 2012-07-11 10:53:14
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    \'Drapieżca\' napisał(-a):Hmm, z tym jogurtem Bakoma oszukałeś. On tłuszczu ma zaledwie 3 g, a węgli ma właśnie aż 5,2/100 g. Marność.Widocznie zbyt szybko przepisywałem z etykietki do excela. (najczęściej napisane jest w kolejności BWT).Dzięki za podpowiedź w kwestii jogurtów. Zawsze jeszcze jest opcja "+kremówka30%".
    jazzman, 2012-07-11 14:11:34
1 2 3 ... 242
STRONA 1 z 242
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij