Profil jazzman

  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    \'Nordycki napisał(-a):Mauaku rzuca się w oczy deficyt pełnowartościowego białka .Zasadniczo na poziomnie fitness pełnowartościowe białko powinno być 3 min. razy dziennie. Rano, wieczór i po treningu.ok, przy układaniu wezmę to pod uwagę. pytanie tylko, co ze startem? zostawić te "energetyki" przed rowerem i na śniadanie do pracy wziąć np jajecznicę lub jogurt/maślankę czy może zostać 10 minut dłużej w domu i zjeść białko+tłuszcze?z tym budyniem to taka przenośnia była, że nie jem o tej porze nic szczególnego poza owocami i "cukrami"
    jazzman, 2012-07-04 13:53:14
  • avatar
    zgłoś
    Dieta redukcyjna do oceny
    Praca ściśle siedząca/umysłowa - specjalista ds hałasu (projektowanie ekranów itp praca przy komputerze)Po pracy informatyk (webmastering) - przyczyna późnego kładzenia się spać.Generalnie męczy mnie ciągła chęć "mielenia gębą" i myślę, że DT mogłaby mi w tym pomóc (pomijając aspekty ideologiczne, które także mnie przekonują do tej diety). Pieczywo mogę odstawić, śmieciowego jedzenia nie jem, napojów nie piję (zwłaszcza energetycznych i izotonicznych - poza tym magnezem, ten odstawię). Martwi mnie jedynie to, co napisałeś o tłuszczach i owocach. Tu podchodzę do tego znowu trochę z perspektywy "rodzica", który chce, żeby jego dzieci jadły takie przekąski, a nie "ciasteczka", więc jem z nimi. Nie są to zatrważające ilości, więc postaram się to "wkalkulować" w dietę tłuszczową o ile się da.
    jazzman, 2012-07-04 15:01:08
  • avatar
    zgłoś
    Tania i zdrowa dieta
    \'podly\' napisał(-a):migdalami moge zastapic orzechy wloskie ? bo 7 zl za 100 gram wloskich mnie przerazilo 26,8zł/kgkoszty przesyłki spore (stosunkowo), więc ja zawsze robię zamówienie ze znajomymi, żeby zmieścić się w pierwszym przedziale wagowym
    jazzman, 2012-07-05 10:30:22
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    Ponieważ żaden z "publicznych" dzienników żywieniowych mnie nie usatysfakcjonował, postanowiłem zrobić własny kalkulator BTW, zbudowany z "moich" produków. Mam pytanie odnośnie do nabiału, który bardzo lubię i który jest "łatwo dostępny poza domem".Jogurt Bakoma kcal: 62 B: 3,6 T: 5,2 W: 3Jogurt Stragisto kcal: 123 B: 3,6 T: 10 W: 4,7[s]Kefir kcal: 46 B: 3,6 T: 1,5 W: 4,6[/s] - za dużo W, za mało B, brak TKremówka kcal: 293 B: 2,2 T: 30 W: 3,5[s]Maślanka kcal: 45 B: 3,4 T: 1,5 W: 4,5[/s] - za dużo W, za mało B, brak TMleko 3.2% kcal: 60 B: 3,2 T: 3,2 W: 4,7Mozarella kcal: 247 B: 18 T: 19 W: 1Serek Wiejski kcal: 112 B: 12 T: 6 W: 2,5Ser Gouda kcal: 339 B: 26,2 T: 26 W: 0,1Twarożek Wiejski Jana kcal: 85 B: 12 T: 3 W: 2,5Twaróg Piątnica kcal: 145 B: 14,5 T: 8 W: 3,7Twaróg półtłusty delikate kcal: 123 B: 17 T: 4 W: 3,7Wychodzi na to, że wywalić muszę nabiał "pitny", ewentualnie łączyć go kremówką30% (67:3,3:4,1:4,4). Czy pozostałe pozycje mogą być? (wytłuściłem istotny składnik produktu)Głównie lokuję je na drugie śniadanie / po treninguPS: nawet sobie nie zdawałem sprawy, jak trudno wyrzucić węglowodany z własnej diety (zeby dojsc do 0,8g/kg) opierając się na tym, co się dotychczas jadło (tak, aby nie czuć "sentymentu").
    jazzman, 2012-07-11 08:20:59
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    \'Drapieżca\' napisał(-a):Hmm, z tym jogurtem Bakoma oszukałeś. On tłuszczu ma zaledwie 3 g, a węgli ma właśnie aż 5,2/100 g. Marność.Widocznie zbyt szybko przepisywałem z etykietki do excela. (najczęściej napisane jest w kolejności BWT).Dzięki za podpowiedź w kwestii jogurtów. Zawsze jeszcze jest opcja "+kremówka30%".
    jazzman, 2012-07-11 14:11:34
  • avatar
    zgłoś
    Krótkie pytania / szybkie odpowiedzi / offtop
    60g
    jazzman, 2012-07-12 23:44:17
  • avatar
    zgłoś
    Krótkie pytania / szybkie odpowiedzi / offtop
    ojoj, nie 60... 35!
    jazzman, 2012-07-13 00:37:28
  • avatar
    zgłoś
    Kontrowersje wokół diety tłuszczowej
    Mam pytanie. Czytam, szukam i natrafiłem na taką publikację: The Effect of High-, Moderate-, and Low-Fat Diets on Weight Loss and Cardiovascular Disease Risk FactorsRichard M. Fleming MDczytał to ktoś? ja na abstrakcie wymiękłem. nie moja dziedzina naukowa."Oceny wartości diety optymalnej można dokonać po dłuższym okresie jej stosowania, przez dużą grupę badanych, w różnych ośrodkach naukowych. Badanie takie prowadził w Stanach Zjednoczonych dr Richard Fleming. Opublikował jego wyniki w artykule "The Effect of High-Moderate and Low Fat Diets on Weight Loss and Cardiovascular Disease Factors" (Prev. Cardiol. 2002, nr 5). Zasługują one na uwagę.Badanych podzielił na dwie grupy: otrzymujących dietę niskokaloryczną wynoszącą 1400-1500 kcal dziennie; zaliczeni do tej grupy otrzymywali posiłki z prawidłową proporcją składników pokarmowych. W grupie drugiej badani otrzymywali dietę bogatotłuszczowo-białkową, a niskowęglowodanową, a więc odpowiadającą diecie optymalnej. Co 4 miesiące u badanych przeprowadzano badania markerów miażdżycowych.Po 12 miesiącach stosowania obu tych diet okazało się, że osoby pozostające na normalnej diecie niskokalorycznej utraciły przeciętnie 12% wagi. Wszystkie markery miażdżycowe uległy u nich wyraźnej poprawie. Poziom całkowitego cholesterolu spadł o 30%, frakcji tzw. złego cholesterolu obniżył się o 39%, frakcji dobrej HDL wzrósł o 4%. O 35% obniżył się wskaźnik całkowitego cholesterolu do frakcji dobrego (im niższy, tym lepszy). O 37% spadł poziom trójglicerydów, homocysteiny o 15%, lipoprotein o 11%, a fibrynogenu o 6%.Natomiast u osób na diecie optymalnej poza spadkiem wagi o 14% - wszystkie wskaźniki procesu miażdżycowego uległy pogorszeniu. Całkowity cholesterol wzrósł o 4%, zła frakcja cholesterolu LDL o 6%, dobra frakcja HDL obniżyła się o 6%, współczynnik całkowitego cholesterolu do frakcji dobrego wzrósł o 10%. Zwiększył się poziom trójglicerydów o 5,5%, homocysteiny o 12,4%, lipoprotein alfa o 31%, a fibrynogenu o 12%. Wszystkie te niekorzystne zmiany były oczywiście niedostrzegane przez chorych.Jak wynika z tej pracy, dieta optymalna dała korzystne wyniki u osób z nadwagą, wyraźnie ją zmniejszając. Ale okazała się również niekorzystna - przyspieszając proces miażdżycowy.""Wszystkie dotychczasowe duże programy badawcze wykazały, że ograniczenie w diecie tłuszczów zwierzęcych, mięsa wieprzowego, a zwiększenie podaży jarzyn i owoców oraz zmniejszenie kaloryczności diety - zmniejsza stężenie cholesterolu we krwi, ogranicza zapadalność na chorobę niedokrwienną, zawał serca, udar mózgu oraz przedłuża życie współczesnego człowieka. Komitet Terapii uznaje dietę optymalną Jana Kwaśniewskiego za wybitnie szkodliwą dla zdrowia..."Pod tym oświadczeniem złożyło podpisy 30 powszechnie znanych i cenionych profesorów medycyny."
    jazzman, 2012-07-13 01:15:18
  • avatar
    zgłoś
    Dieta tłuszczowa a masa mięśniowa
    \'Drapieżca\' napisał(-a):No i dobrze, bo tłuszcz ze słoniny jest lepszy. Nic tylko wytapiać i przelewać do słoiczków. Mniam. A jeszcze lepszy byłby z łoju wołowego. Czy źródło ma istotny wpływ na "jakość" tłuszczów? czy śmietana i masło klarowane są dobrym odpowiednikiem tłuszczu prosto z mięcha? pytam, bo jest piątek i ciekawi mnie ten kontekst DO Śniadanie 06:00:- pół kubeczka śmietany 30%(200g) + 2 łyżeczki wiórków kokosowych + cynamon -> B:4,3|T:64,8|W:6,3=620kcalŚniadanie w pracy 07:00- jajecznica: 3 jajka + 5 łyżeczek ghee (wczoraj robiłem, jeszcze nie zastygło, więc jest płynne) + 2 łyżeczki pesto z oliwek (+pieprz,czosnek,chilli) -> B:23,5|T:50|W:1,7=550kcalPS: dzisiaj pierwszy raz udało mi się uzyskać stosunek BTW=1:1.9:0.2 na kg wagi (o tej porze zawsze miałem 1:1:1). Niestety czuję się głodny, ale mam nadzieję, że to efekt głodu cukru.Drugie Śniadanie w pracy 10:00- twaróg półtłusty (biedronka nie ma tłustego) -> B:42,5|T:10|W:9,2=307,5kcalPrzegryzka 12:00- moczone orzechy (2xbrazylijski+10xmigdały+10xlaskowe) -> B:5,5|T:19|W:5,5=200kcalna razie to wszystko daje B:76|T:144|W:23=1690kcalMoja waga to 65, co daje 1,17:2,21:0,35 -> 106%:98%:44%Wychodzi mi, że białko mam już ponad normę, tłuszcz zaraz będzie, a brakuje węglowodanów.Obiad 16:00:- czy jeżeli obiad będę jadł ok 16, a ćwiczył dopiero o 21, to może to być już posiłek węglowodanowy, czy lepiej zjeść WW ok 19? i co w takim układzie?Kolacja po treningu 22:00 (za 2h będę spał, więc to posiłek po treningu + kolacja w jednym)- sałata lodowa + pomidor + oliwa + parmezan
    jazzman, 2012-07-13 09:33:15
  • avatar
    zgłoś
    Kontrowersje wokół diety tłuszczowej
    dziękuję za odpowiedź.link do cytowanego tekstu: gdy wygooglowałem ten tekst (znalazłem go na innym komputerze) okazało się, że to często powielany wpis w dyskusjach Weganie vs OptymalniPS: masz zapchaną skrzynkę, a chciałem Ci odpisać.
    jazzman, 2012-07-13 12:43:31
1 2 3 ... 141
STRONA 1 z 141
REKLAMA