REKLAMA

Profil mattteo36

  • avatar
    zgłoś
    Nowe zasady treningu siłowego
    \'+Immune+\' napisał(-a):Sztanga w opadzie daje znakomite rezultaty przede wszystkim jeżeli chodzi o przyrost masy i siły. Mięsień dwugłowy wydłuża się, nabierając raczej atletycznego wyglądu aniżeli "pompy kulturystycznej". Oczywiście wszystko zależy od gustu. Ja zauważyłem przede wszystkim ogromny wzrost unaczynienia przedramienia (żyły zwiększyły swoją objętość, ale również pojawiło się wiele nowych). Taka budowa bicepsu procentuje zwłaszcza w przypadku kiedy osobie ćwiczącej zależy na rozbudowaniu siły przedramienia jako mięśnia asystującego przy podciąganiu na drążku czy wyciskaniu na barki. Na koniec tylko rzucę jeszcze 5 ćwiczeń, które sprawiły że mój biceps nareszcie wygląda tak jak zawsze chciałem aby wyglądał, a trenując rutynowo jedynie według schematów powielanych przez kolorowe pisemka i poczte pantoflową na siłowni, nigdy nie osiągnąłem takich rezultatów.- podciąganie na drążku (rotacja co dwa tygodnie: nachwyt, podchwyt oraz chwyt neutralny lub 2x w tyg 3 serie łączone)- martwy ciąg wąsko podchwytem z ugięciem przedramion do momentu zgięcia łokcia o ok. 90 stopni- arnoldki z zatrzymaniem i spięciem przy opuszczeniu- wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia z zatrzymaniem na ok. 1 sekundę na wysokości miednicy- przyciąganie linki wyciągu jednorącz wąsko do klatkiJako, że to mój pierwszy post- witam wszystkich i na wstępie przepraszam, że cytuje post sprzed dwóch lat, lecz w nim znaazłem coś istotnego dla mnie i chciałbym prosić o odpowiedź kogoś z kompetentnych lub autora posta o odpowiedź:mnie właśnie rozchodzi się o to samo, w wszczególnośći o wydłużenie tego bicepsa i powiększenie jego przy luźnej ręce wzdłuż tułowia (opuszczonej).Chciałem spytać, czy aby osiągnąć ten cel trzeba robić wiosłowanie sztangą nachywtem czy podchwytem?I ewentualnie jakie jeszcze ćwiczenia mogę stosować, aby rozwinąć dolną część bicepsa (wraz z ramiennym) i tricepsa.I jeśli już robienie tego wiosłowania, będzie korzystne to wystarczy raz w tygodniu 4 serie (przy treningu pleców)? A biceps trenowany normalnie- chyba, że jeszcze jakieś ćwiczenia dać zamist obecnych angażujące dolną jego część i go wydłużająco.PS:Proszę bardzo o szybkie odpowiedzi gdyż dziś idę na siłownie, ćwiczę blisko 2 lata, z góry dzięki pozdrawiam.
    mattteo36, 2011-10-18 14:20:22
  • avatar
    zgłoś
    Nowe zasady treningu siłowego
    \'łukasz\' napisał(-a):wiosłowanie pomoże ci wydłużyć biceps jednak efekt nie bedzie znaczny, gdyż zależy to głównie od genetyki,.. no chyba że do tej pory wykonywałeś tylko modlitewnik, który go skraca.wydłuża bicka też uginanie młotkowe angażuje również mocno m.ramienny.na triceps dobrze działają pompki na rękach (pomysł z blogu Borysa - dzięki przy okazji )Dzięki bardzo, a co do tego wiosła to nachwyt w tym pomoże prawda?Co do trica to chodzi o najzwykejsze pompki tye, że w wąskim rozstawie dłoni?Co do bicepsa, to ostatnio były takie ćwiczenia:uginanie ramion ze sztangą 3suginanie młotkowe 3suginanie o kolano 3sDodatkowo w dzień przedramienia (piątek) po barkach i tricu robię uginanie ramion ze sztangą nachwytem 4sCzy coś z tych ćwiczeń zamienić?Np. uginanie młotkowe na ławce skośnej? Też angażuje ramienny?A i czy pierwsze ćw robić pełny zakres (do góry) jak na MH (z zatrzymaniem przy kącie prostym?)Proszę o odp, z góry dzięki.
    mattteo36, 2011-10-18 14:59:30
  • avatar
    zgłoś
    Nowe zasady treningu siłowego
    \'Borys\' napisał(-a):Pomagają przede wszystkim ćwiczenia bicepsa w chwycie młotkowym, ponieważ ścięgna bicepsów się skracają podwijając się między kość łokciową i promieniową a mięsień ulega rozciągnięciu. Natomiast optycznie biceps zaczyna nabierać wyglądu przy wyprostowanych ramionach dopiero przy niskim otłuszczeniu ciała (<10%) wtedy mięsień ramienny zaczyna być dobrze zauważalny i dodaje objętości wyprostowanemu bicepsowi.Nie warto rezygnować ze standardowego chwytu (np. uginanie o kolano) ponieważ następuje wtedy wypiętrzenie głowy bicepsa.Jak będziesz za bardzo obciążał bicepsy drugim treningiem z uginaniem sztangi paradoksalnie zahamujesz rozrost. Mięsień ramienny wspomaga pracę bicepsa, wiec nie masz większego wpływu na ten mięsień. Zatrzymanie przy kącie prostym to jedna z technik, jak dodatkowo utrzymasz pełne napięcie mięśni w fazie skurczowej i negatywnej, dodatkowo poprawisz efekt.Pompki na moim blogu dotyczą pompek ze stania na rękach, jest to typowo siłowe ćwiczenie wpływające diametralnie na rozrost tricepsów. Jak znajdę czasu rozpiszę jeszcze ten wpis Nie no ja tłuszczu na łapkach nie mam praktycznie wcale, tylko, że na luźnej jest dużo mniejsza od spięcia, w dolnej części (na luzie), a w szczytowym na spięciu (ugięte ramie) jest około 7 cm różnicy. A jeśli na luźnej zmierzymy w tym samym miejscu co na spięciu (gdzie jest najwięcej) to około 4-5 cm różnicy.Czyli tych 3 ćwiczeń nie zmieniać?Czy np. zamiast sztangi dać wersję (21).Czyli uginanie przedramion nachywtem (chciałbym robić to ćwiczenie, nie od zawsze je robilem, w wakacje jakoś zacząłem) i czuję, że fajnei działa na (również biceps, okolice ramiennego) i ramienno promienowego, więc mogę dać np. 3 s i dziś (normanie z bicepsem).Poproszę, o odp, bo dziś trening, żeby wiedzia, czy czegoś nie zamienić (co prawda jest teraz swego rodzaju cykl- zaczął się 3 tydzień z 8), ale ewentualnie mała zmiana mogła by zajść.
    mattteo36, 2011-10-18 15:55:53
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    Widzę temat z pytaniami więc i ja spytam, w sumie nie wiem kto tu najczęściej odpowiada, ale borys raz pomógł mi więc może i jeszcze raz:- otóż dużo szukałem gównie przez google, na różnych forach (w tym kuturystycznych czy MH) i na tych pierwszy żadnych konkretnych odpowiedzi się nie doczekałem, bo może w sumie oczekiwałem czegoś innnego- więc przejdźmy do sedna.Chciałem zapytać jak poprawić szerokość bicepsa (tzn. gdy stanę bokiem- ręka opuszczona jakiś taki się wydaje nie za duży, ogólnie drażni mnie to, że bez spięcia jest mały, a przecież na pewno coś a się zrobić bo wielu mężczyzn ma te bicepsy czy całe ramiona większe bardziej uwypuklone bez spięcia, nie mówimy tu o kulturystach, bo do takiej budowy jak oni to ja nie dążę)Trochę rozpisałem za bardzo problem więc powtórzę w skrócie, chodzi o to, że gdy zegnę i napnę biceps to wygląda to ok, ale już na lużnych rękach nie, mało tego powiem, mnie się to nie podoba, bo chciałbym aby już wtedy te łapki były większe, abz ten biceps patrząc z boku biceps były wupukły w stosunku do przedramienia, może to kwestia długich rąk, bo mam 189 cm wzrostu, ale powtórzę jeszcze raz na pewno coś musi się dać zrobić jak pisałem wyżej, więc proszę o pomoc.Druga sprawa to gdy złapę sztangę na szrokość barków i zrobię ruch od dołu do połowy to biceps nie zaczyna się na samym dole, lecz nieco dalej, nie tak jak np. tutaj (na obrazku): Czekam bardzo na odpowiedzi, pozdrawiam.
    mattteo36, 2011-10-31 13:02:57
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    \'sakii\' napisał(-a):po pierwsze podstawowy błąd jaki ludzie robią to ćwiczenie tylko cześci ramion. A ramię składa się zasadniczo z dwóch mięśni: bicepsa i tricepsa. Biceps to tylko 1/3 ramienia, pozostałe 2/3 to triceps. Więc nie będziesz miał fajnego bicepsua, bez ćwiczenia tricepsu. Jest nawet takie określenie: wiejski trening dyskotekowy, odnoszący się do ćwiczenia samej klatki i bicepsa. po drugie: żeby rozwinąć biceps, musisz wykonywać różnorodny trening, na poszczególne aktony bicepsa. Nie wystarczą 2-3 dowolne ćwiczenia, to mają być 2-3 ćwiczenia, ale każde na inną część bicepsu. Ludzie robią błąd wykonując niby 2-3 ćwiczenia, ale w gruncie rzeczy są to ćwiczenia rozwijające dokładnie te same partie mięśnia.Akurat nie robię dyskotekowego zestawu, bo robię wszystko, triceps też i właśnie do niego przykadam też dużo uwagi ale nie wiem czy ćwiczeń nie zmienić.Więc prosiłbym o podpowiedź jeśli nie Ciebie to kogoś innego. Bo nie wiem czy tylko użytkownikiem jesteś czy pomocnikiem.Ostatnio było, znaczy się jest:(triceps z barkami jako druga partia):- wyciskanie wąsko (bodaj 3s)- tak jakby wyciskanie francuskie leżąc tyle, że zamiast sztangi hante trzymane młotkowo 3s- prostowanie na drążku i pompki w poporze tyłem 3sbiceps (z klatą i przedramieniem, jako druga partia)- uginanie nachwytem sztangą prostą (bodaj 4s)- uginanie ramion na siedząc w oparciu o ławkę skośną- 21- młotkijeszcze wcześniej było uginanie o kolano (tydzień temu też robiłem)Więc mniej więcej to tak wygląda.
    mattteo36, 2011-10-31 14:41:31
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    Powiem krótko, że tyle nie ma.Ale np. jeden koega z klasy przy moim wzroście ma 40 i na luźnej na zdecydowanie większe ramie niż ja. W szczgólności ta dolna część.44-45 sporo, sądziłem, że dobije do 40 na spięciu i już będzie ok. Jak na 18-latka._______________editBorys czyli jakie ćwiczenia byś polecił na rozwój masy bicepsa i tricepsa (wszystkie 3 głowy)Tak po 4 ćwiczenia?
    mattteo36, 2011-10-31 15:59:30
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    Zastanawiałem się czy nie założyć tematu by mieć wszystko w jednym miejscu, ale jednak napiszę, tu jeśli ktoś sądzi, że lepiej założyć to go założę.Więc tak napierw do sakiego, żebyś mnie o sezon nie podejrzewał ćwicze wszystko, a największe ciężary przerzucam przy treningu pleców.No to teraz tak sprawa.Otóż, chciałbym was zapytać o dwie kwestie, pierwsze o triceps (i pewną sprawę z barkami) z kolei druga kwestia do trzymanie formy, abs i jednoczesna rozbudowa suchej muskulatury, choć w niedługim czasie przymierzam się do rzeźby.To teraz rozwijam:1. więc tak chciałbym się zapytać jak powiększyć- pogrubić triceps, otóż chodzi mi o to by lepiej wypełniał rękaw (nie jest źle, ale jak dla mnie za mało) w szczególności irytuje mnie głowa przyśrodkowa- tj. ta koło łokcia, jak i również (ponoć ta która odpowiada z grubość łapy), głowę długą też można by rozwijać choć im wyżej tym ten triceps grubszy, jednak też by się poprawa przydała. ostatnio mam takie ćwiczenia:wyciskanie wąsko 4s (8,8,6,6)prostowanie ramion na ławeczce hantlem (młotkowy chwyt) jednorącz 3s (po 10 bodaj)prostowanie na wyciągu nachwytem 3s i na dobicie pompki w podporze tyłem 2s Niezłym ćwiczeniem było tego prostowanie ramion zza głowy hantelm siedząc (też wykonywałem, nie często jednak ostatnio robię tak)Można prosić o porpozycje co do treningu i jakieś uwagi pomysły?2. Otóż chciałem się dowiedzieć jak z jakimś interwałami, bieganiem, basenem.Bo jednak jak twierdzę chciałbym być jeszcze nieco większy, ale aby to była taka fajna muskulatura no i wyćwiczyć ten abs na brzuch, tu wybrałem ćwiczenia z MH + atlasu ćwiczeń.Co do biegania:to chodzi o to aby tak ćwiczyć aby masa mięśniowa nie spadała a może nawet i rosła, aby pozbywac się nieco tłuszczowej (z brzucha).Bo są różne opinie:A:kiedy bieg jakiś robić: rano, ale coś zjeść najpierwB:jak z tępem, na zasadzie interwałów, tj. 30 sekund truchtu przyśpieszenie na 10 sekund i powtarzać to 5-8 razyC:relaks na basenie + trochę pływaniaPytam o to bieganie, bo np. może to nieco zły przykład, ale w 4 części kultowego filmu Rocky'ego Stallone był bardziej umięśniony, a ze swojej szybkości nic nie tracił, podobna sprawa z bokserami którzy ćwiczą, na przyrost, ale nie zalewa im brzucha, czy wiem (bo ten sport lubię) siatkarze, mają etapy budowania, ale też muszą być sprawni, szybcy.Nieco się rozpisałem jednak liczę na pomoc, bo sam lubię poszerzać swoją wiedzę na ten temat, Pozdrawiam.
    mattteo36, 2011-11-05 18:47:37
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    \'Borys\' napisał(-a):Zapominasz o najważniejszych ćwiczeniach w budowaniu tricepsów:- wyciskanie żołnierskie (lub pompki na stojąco)- wyciskanie francuskie sztangą- pompki szwedzkieHantle i wyciągi służą bardziej do nadawania definicji.. Mimo wszystko powinieneś się skupić na ćwiczeniach złożonych, a nie na bicepsach czy tricepsach, na to przyjdzie czas.Dobra jakość umięśnienia to przede wszystkim genetyka, potem dieta i odpowiedni trening siłowy z aerobowym.A co z drugą kwestią?Co do pompek szwedzkich to nie mam poręczy i tu jest problem?Wyciskanie żołnierskie- a toż to nie ćwiczenie na barki?wyciskanie francuskie- do czoła czy za głowę?Czyli jak proponowałbyś (ktoś inny też może się wypowiedzieć) ułożyć ten trening na triceps?Co do ostatniego zdania, zwalczam tę genetykę.Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, \'Borys\' napisał(-a):Mimo wszystko powinieneś się skupić na ćwiczeniach złożonych, a nie na bicepsach czy tricepsach, na to przyjdzie czas.miałbym przeprowadzać trening bez tych partii?Kiedy właśnie, je czuję tylko gdy je trenuje.Tak samo jak wcześniej pytałem o biceps, to też rozchodziło się o tę fazę gdy rękę mam luźną, żeby bardziej odstawał od przedramienia i całe to ramie było szersze. Też może być odpowiedź?
    mattteo36, 2011-11-05 22:31:29
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    \'sakii\' napisał(-a):jedna uwaga: pompki szwedzkie są dla kogoś, kto jest wytrenowany i ma dosyć siły. Pierwszy, lepszy pompek szwedzkich nie zrobi. A jak zrobi, to złą techniką i jeszcze sobie ręce połamie, lub zęby wybijeTo skoro się ukatywniłeś to może odpowiesz na moje pytanie?
    mattteo36, 2011-11-05 23:13:17
  • avatar
    zgłoś
    Błahe pytania - mądre odpowiedzi
    \'sakii\' napisał(-a):chętnie odpowiadam :-) Podpisuję się obiema rękoma pod tym, co powyżej napisał Borys. Trzeba się zdecydować: albo robisz masę, albo sześciopak. Jak robisz masę musisz przybierać na wadze, czyli obrastasz też tłuszczem. Robisz to dzięki treningowi na masę, i diecie z dodatnim bilansem energetycznym. Przy robienu masy każdy dodatkowy kilogram to 70 procent mięśnia i 30 procent tłuszczu. Jeżeli chcesz odsłonić sześciopak, to najpierw trzeba go mieć: czyli wracamy do robienia masy, także mięśni brzucha. W konsekwencji jak zbudujesz masę, to musisz zrobić redukcję - czyli zjechać z wagi. Sześciopak zaczyna być widoczny przy poziomie tkanki tłuszczowej poniżej 15 procent, a realnie 10 procent. Masę najlepiej się robi ćwiczeniami wielostawowymi, nawet takimi, gdzie angażujesz wyłącznie własne ciało. Wszystkie splity z izolowanymi ćwiczeniami na mikroskopijne grupy mięśni: tricepsy i bicepsy są o kant. To jest trening dla mocno zaawansowanych, służący dopracowaniu poszczególnych mięśni, a nie ich budowaniu.Tak tylko z wagą jest ok około 86-87 przy wzroście 189 (18 lat) i jak wiele osób mói w rodzinie wyglądam dobrze (w sensie że ciała jest).A z tymi moimi pytaniami, to chodzi o to, że np. jak na stronie MH było o Gortacie? Że w rok zrobił 11 kg mięśnia, więc chodfzi mi o to, że ten mięsień dalej robić, ale nie zalewać tłuszczem brzucha, sześciopak jest, tylko że nie do końca odsłonięty.Dlatego też pytałem czy można dorzucać jakiś interwał i basen jeśli chcę powiększyć muskulaturę (jeszcze trochę).A takie pytanie, czy jeśli później będę robił trening rzeźbiący, to można to zrobić tak by obwody w mięśniach nie spadały?sakii dzięki za odp.Czyi jak proponowalibyście zmienić plan?Może spróbować by coś ze wstępnym zmęczeniem?Jeśi na pytanie jak proponowalibyście zmienić plan odpowiecie, że najpierw musicie mój ponzać to to napiszcie, a ja wam podam. i Ewentualnie sam zaproponuje korekty wy poprawicie, czekam na odpowiedzi. sakii, borys takie pytanie chcecie to nie odpowiadajcie, wy dążycie to tzw. pompy kulturystycznej czy atetycznej sylwetki?
    mattteo36, 2011-11-06 17:13:28
1 2 3
STRONA 1 z 3
REKLAMA