REKLAMA

Profil mardokone

zgłoś
    smażenie - oliwa z oliwek
    Witam serdecznie, jestem tutaj nowy co nie znaczy, że jestem "laikiem" "Poza tym prof. Cichosz mówi: "Oleje zawsze szkodzą po poddaniu ich jakiejkolwiek obróbce termicznej". To jest nieprawda.To jest nieprawda, bo?- Ona powinna tutaj powiedzieć, że chodzi o smażenie na olejach, w których przeważają przede wszystkim wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Szkodliwe więc jest smażenie na słonecznikowym oleju czy sojowym, ale już olej z pestek winogron zawiera przede wszystkim kwasy jednonienasycone, czyli jest zbliżony do oliwy z oliwek. Oliwa z oliwek jest uniwersalnym tłuszczem, który ma najwięcej, bo 72 proc., jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Olej rzepakowy ma 68 proc. Jeżeli jakiś tłuszcz zawiera głównie jednonienasycone kwasy tłuszczowe, to jest tłuszczem uniwersalnym. Czyli może być do jedzenia i do podgrzewania."Źródło: Duży Format
    mardokone, 2010-10-12 23:57:10
    zgłoś
    Książki nt. zdrowego odżywiania
    Cześć, osobiście polecam"Żywienie w sporcie" (Bean Anita):Opis: Żywienie w sporcie to książka niezbędna każdemu, kogo interesuje zwiększenie wydolności sportowej - własnej lub podopiecznych. W niniejszym wydaniu znajdziemy przydatne informacje, oparte na najnowszych badaniach. Przewodnik ten pomoże ci: zwiększyć wytrzymałość, siłę i wydolność. Obliczyć własne zapotrzebowanie kaloryczne, węglowodanowe oraz białkowe. Poprawić nawodnienie organizmu i sylwetkę. Ocenić i znaleźć odpowiednie suplementy, odżywki i środki podwyższające sprawność organizmu, dające dodatkowe wspomaganie, poprawiające wydolność. Stworzyć codzienne plany żywieniowe, dzięki którym (zależnie od twoich potrzeb) stracisz na wadze, zredukujesz tkankę tłuszczową, zyskasz masę mięśniową lub lepiej przygotujesz się do zawodów. Podręcznik pomoże ci tez znaleźć odpowiedzi na pytania związane z żywieniem sportsmenek, aktywnych ruchowo dzieci oraz sportowców wegetarian.
    mardokone, 2010-10-13 00:11:25
    zgłoś