REKLAMA

Forum - Waszym zdaniem: Fitness/Sport

trening siłowy przed wspinaczką
  • avatar zgłoś
    przez ~pepele,
    2009-01-19 18:18:24

    Mam w planach w tym roku spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej. Znacie jakieś ćwiczenia które przydały by mi się do przygotowań ? Narazie robie pompki i podciągam się przy różnym rozstawie rąk i w różnym nachwycie, jak mógłbym wzmocnić mięścnie palców ? Na znalazłem "ściskacze" które przypuszczam, że by były dobre do treningu, co o tym sądzicie ?

  • avatar zgłoś
    przez ~beloved,
    2009-01-19 18:41:17

    Ja bym polecał przede wszystkim podciągania na drążku w nachwycie i podchwycie z naróżniejszymi rozstawieniami rąk. Gdy dasz radę, możesz też spróbować na jednej ręce. Możesz też stosować coś w rodzaju bocznego martwego ciągu. Stajesz bokiem do sztangi, przykucnij, uchwyć jedną ręką i w górę do wyprostu. Roziwniesz tym siłę chwytu, mięśnie skośne brzucha i grzbietu. Inna opcja, jeśli masz taką możliwość, to przechodzenie na rękach na drabinkach w zwisie albo podciąganie na linie. Na siłę uchwytu solo możesz stosować podnoszenie talerzy jedną ręką uchwyconych za ich krawędź.

  • avatar zgłoś
    przez ~theedge,
    2009-01-31 23:23:41

    Ostatni znajomy chcial mnie wyciagnac na scianke wspinaczkowa i do jaskini . Jesl czlonkiem klubu speleologicznego. Podobno fajna zabawa

  • avatar zgłoś
    przez ~bartolomeo107,
    2009-02-25 11:04:22

    Trening na drążku oczywiście OK! Jednakże jak w niemal każdej aktywności fizycznej bardzo ważny jest brzuch ( w przypadku wspinaczki szczególnie mięśnie skośne brzucha-bo wspinając się cały czas przyciągasz jedną nogę do drugiej)i antagonistyczne do niego prostowniki grzbietu. Warto też poćwiczyć nogi właśnie. Jednym słowem zrób sobie ogólnorozwojówe. Na brzuch proponuję unoszenie wyprostowanych nóg w zwisie na drążku i unoszenie nóg bokiem.

  • ODPOWIEDZ +
REKLAMA