REKLAMA

Forum - Waszym zdaniem: Fitness/Sport

Trening nóg a testosteron
  • avatar zgłoś
    przez ~bloniak,
    2011-08-17 10:18:21

    Czy trening biegowy szybkościowy oraz wytrzymałościowy dają podobny efekt w postaci testosteronu co trening na siłowni?Jeśli w tygodniu trenuję 2xklata+triceps+przód barków; 2x plecy+biceps+tył barków; 5x trening piłkarski [2 luźne(techniczne, taktyczne itp), 1 szybkościowy, 1 wytrzymałościowy i 1 sparing] to czy 1 trening na siłowni na nogi da mi podobny skok testosteronu co 2 treningi siłowe na nogi ale bez treningów piłkarskich?Wybaczcie, że tak poplątałem ale inaczej się nie dało

  • avatar zgłoś
    przez ~roebaum,
    2011-08-23 20:20:22

    Nie. Chyba oszalałeś chłopie. Bieganie powoduje słabiutką odpowiedź hormonalną i metaboliczną, chyba że są to interwały. Po drugie bieganie zwiększa poziom kortyzolu, tym samym obniżając testosteron. Dlatego właśnie krótkie sesje/interwały są lepsze niż długie bieganie.Produkcja testosteronu podczas siłowego ćwiczenia nóg jest ogromna - przysiady ze sztangą to ćwiczenia angażujące całe ciało w jednym ruchu = ogromna odpowiedź metaboliczno-hormonalna.

  • avatar zgłoś
    przez ~sakii,
    2011-08-24 15:17:30

    Nie. Bieganie i ciężary działają jakby odwrotnie. Bieganie powoduje wydzielanie kortyzolu, ciężary - testosteronu. Jedna substancja blokuje drugą.

  • avatar zgłoś
    przez ~Borys,
    2011-08-24 15:34:24

    \'sakii\' napisał(-a):Nie. Bieganie i ciężary działają jakby odwrotnie. Bieganie powoduje wydzielanie kortyzolu, ciężary - testosteronu. Jedna substancja blokuje drugą.Każdy wysiłek siłowy i interwałowy (a wiec i bieganie) powoduje zarówno wydzielanie się testosteronu jak i kortyzolu. Im większa objętość treningowa i idące z tym przeciążenie mięśni, tym więcej kortyzolu i mniej testosteronu się wydziela... Stad agresywne zachowanie i rozdrażnienie jest powodowane kortyzolem, a nie jak się stwierdza testosteronem...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~podly,
    2011-08-24 16:54:11

    \'Borys\' napisał(-a):Wniosek: Dlatego lepiej ćwiczyć mniej objętościowo, intensywniej i dokładniej niż zbyt długo.IMO dobrze jest ćwiczyć daną partię mięśniową w systemie obwodowym (np. serie potrójne, gigantserie) i między każdą partię zrobić te 10-12 minut przerwy. Taki trening jest wystarczająco krótki i intensywny, by zyskać sporo testosteronu. Te przerwy pozwalają bardziej optymalnie spalać wolne kwasy tłuszczowe.dobrze zrozumialem ?: trening obwodowy daje lepszy przyrost niz trening dzielony bo wykonamy g...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~Borys,
    2011-08-24 17:10:20

    \'podly\' napisał(-a):dobrze zrozumialem ?: trening obwodowy daje lepszy przyrost niz trening dzielony bo wykonamy go szybciej i bardziej intensywnie ?Napisałem "w systemie obwodowym", czyli jak w tradycyjnym dzielonym, ale zmniejsza się czas między seriami do minimum, a to skutkuje większą intensywnością i mniejszą objętością. Niestety to jest bardziej zaawansowana technika. Gdy budujemy masę lepiej skupić się na tradycyjnym SPLICIE. Gdy mamy zadowalającą masę, można skupić się na sugerowanym treningu...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~podly,
    2011-08-24 17:20:31

    aaa-ha, dziekuje za wyjasnienie

  • avatar zgłoś
    przez ~bloniak,
    2011-08-24 23:38:41

    Chciałbym sprecyzować (możliwe że chwilowo jestem bardzo ułomny psychicznie i nie zrozumiałem tego co napisaliście). Wiem już że bieganie w sensie np zrobienie 3km w średnim tempie powoduje produkcje kortyzolu i obniżenie testosteronu. Ale co w przypadku jeśli wykonuję takie ćwiczenie: wyobraźmy sobie linie prostą na której są przystanki A B C D... i każdy jest oddalony od siebie o 5 metrów. Biegnę sprintem do znacznika B, wracam do A, biegnę do C, wracam do B, biegnę do D, wracam do C. Chyba każdy rozumie o co ...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~sakii,
    2011-08-25 12:34:21

    \'Borys\' napisał(-a):Dlatego lepiej ćwiczyć mniej objętościowo, intensywniej i dokładniej niż zbyt długo.Lepiej, ale dla kogo? To trzeba sprecyzować. Wszystko zależy od celu treningu. Trening kulturysty to rzeczywiście trening szybki i krótki. Trening kogoś, kto ma do zrzucenia dużą nadwagę to trening długi, średnio intensywny.

  • avatar zgłoś
    przez ~Borys,
    2011-08-25 15:26:14

    Bloniak: Odpowiedź masz w przytoczonych fragmentach książki. Sprint i trening siłowy nóg podobnie oddziałują na system hormonalny, jednak trening siłowy znacznie bardziej. Sprintem nie doprowadzisz do załamania mięśniowego jak treningiem na siłowni..\'sakii\' napisał(-a):Lepiej, ale dla kogo? To trzeba sprecyzować. Wszystko zależy od celu treningu. Trening kulturysty to rzeczywiście trening szybki i krótki. Trening kogoś, kto ma do zrzucenia dużą nadwagę to trening długi, średnio intensywny.Mowa tutaj o testoste...więcej

  • ODPOWIEDZ +
STRONA 1 z 2
REKLAMA