REKLAMA

Forum - Waszym zdaniem: Fitness/Sport

Ćwiczenia - mity i prawda
  • avatar zgłoś
    przez ~psyho89,
    2010-01-15 23:15:03

      Biorąc przykład ze Svena prosiłbym, byśmy w tym temacie zbierali informacje dot. ćwiczeń - wszelkie mity i ich prawdidłowe odpowiedniki, zasady i opis poszczególnych ćwiczeń. Prosiłbym również, by nie pisać w stylu " Ja to robię na płaskiej i klata mi rośnie elegancko " - ile pod kątem ogólnie przyjętych zasad. Pozdro Sven

  • avatar zgłoś
    przez ~sven,
    2010-01-15 23:20:43

    Pozdro Waldek

  • avatar zgłoś
    przez ~psyho89,
    2010-01-15 23:30:21

       Więc tak ode mnie :   Czy ćwiczenia na zasadzie piramidy ( rosnącej ) są skuteczne ?   - Jak najbardziej, jednakże na dłuższą metę zwykłe zwiększanie ciężarów nie dostarcza mięśniom odpowiednich bodzców do wzrostu, przyzwyczajają się do wysiłku. Należy więc robić przerwy regeneracyjne by je odzwyczaić i zmieniać plan treningowy by dostarczać mięśniom atak z każdej możliwej strony. Mięśnie rosną gdy szokujesz je, nie przyzwyczajasz.  Czy Piramida na zasadzie zdejmowania sprawi, że będę silniejszy ( zwiększę ma...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~hustla,
    2010-01-16 08:22:04

    Pięknie kolejny super temat, to ja dołożę swoje pięć groszy.Wykonywanie ćwiczeń jedno stawowych, mających izolować konkretne mięśnie nie daje takich efektów jak ćwiczenia wielostawowe, popatrz na strongmenów i ciężarowców, dodatkowy plus jest taki że w takich ćwiczeniach łatwo spala się tłuszcz przykład zawodnicy ufc lub mma.Ćwiczenia w których odczuwamy dyskomfort, mamy problem z utrzymaniem równowagi lub koordynacją są najlepsze do budowania masy i tworzenia siły, np. martwy ciąg na jednej nodze, wykroki ze s...więcej

  • avatar zgłoś
    przez ~owsik,
    2010-01-16 10:54:17

    Ćwiczenia na SIŁĘ:Mit: rób tyle powtórzeń, żeby robić ostatnie powtórzeniem z trudem ale jeszcze poprawniePrawda: rób tyle powtórzeń (max 5-6), żebyś czuł, że jeszcze dałbyś zrobić 2 powtórzenia

  • avatar zgłoś
    przez ~psyho89,
    2010-01-16 12:04:17

    CYTAT(Martus-należący do Marsa @ 16-01-2010, 11:54) Ćwiczenia na SIŁĘ:Mit: rób tyle powtórzeń, żeby robić ostatnie powtórzeniem z trudem ale jeszcze poprawniePrawda: rób tyle powtórzeń (max 5-6), żebyś czuł, że jeszcze dałbyś zrobić 2 powtórzeniaDlaczego tak?

  • avatar zgłoś
    przez ~hustla,
    2010-01-16 15:08:58

    Martus całkowicie się z tym nie zgadzam, bo jeżeli robisz na siłę to niby jak masz zmusić mięśnie do zwiększenia ich mocy skoro ich nie przeciążasz. Jeżeli da się mięśniom trochę luzu i nie będzie się od nich wymagać podniesienia większego ciężaru lub więcej razy to nie będzie progresu.

  • avatar zgłoś
    przez ~owsik,
    2010-01-16 16:18:05

    Bo siła to umiejętność. Zostawmy ten temat na koniec lutego. Wtedy będę po skończonym eksperymencie i dam Wam znać. Na razie opieram się tylko na teorii i doświadczeniach innych.

  • avatar zgłoś
    przez ~psyho89,
    2010-01-16 16:32:05

    CYTAT(Martus-należący do Marsa @ 16-01-2010, 17:18) Na razie opieram się tylko na teorii i doświadczeniach innych.No to bez sensu, że piszesz mity i prawdy niesprawdzone

  • avatar zgłoś
    przez ~owsik,
    2010-01-16 17:22:46

    Rozumiem Cię Waldemar ale przetestowanie na sobie wszystkiego co wiem zajmie lata. Na razie żeby temat poszedł dalej a nie stworzyła się batalia nad moimi słowami zdradzę Ci, że aktualnie od 25.12.2009 robię eksperyment z podciąganiem.A przykład z wyciskaniem na ławce: Jason Brice. Zaczął trening 30.06 i wyciskał 150kg, 31.10 wyciskał 190kg, nie robiąc więcej niż 5 powtórzeń z 67% maksem. Nie męczył mięśni.

  • ODPOWIEDZ +
1 2 3 ... 6
STRONA 1 z 6
REKLAMA