[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Zbuduj swój ABS: spięcia brzucha przy bramie

Wydawało Ci się, że brzuszki to dobre ćwiczenie na mięśnie brzucha? Spięcia brzucha przy bramie z biodrami zablokowanymi pasem aktywują 3 razy więcej włókien mięśniowych niż zwykłe brzuszki. Sprawdź, jak poprawnie wykonać ćwiczenie, dzięki któremu już niedługo zbudujesz ABS.

brzuch, abs fot. shutterstock.com
Pora rozwiać mit, iż standardowe brzuszki to dobre ćwiczenie na mięśnie brzucha. Spięcia brzucha są nie tylko bardziej skuteczne, ale też mniej obciążają dół pleców. Ich stojąca wersja przy wyciągu górnym to niemal gwarancja stałych postępów; w końcu na każdym kolejnym treningu możesz zwiększać ciężar stosu.

Prosty trik, jak dodanie oporu poprzez pas zamocowany do przeciwległego wyciągu, powoduje, że już po jednej serii tego ćwiczenia poczujesz przyjemne pieczenie mięśni.

Na start: 3 x 5 powtórzeń

Twój cel: 3 x 12 powtórzeń

REKLAMA

spięcia brzucha przy bramie
Właściwa technika:

1. Ustaw jeden wyciąg bramy w pozycji górnej, a drugi na wysokości bioder. Do linki wyciągu górnego zamocuj linę albo specjalny podwójny uchwyt (jak na zdjęciu). Ustaw ciężar stosu na 10 kg.

Do drugiego wyciągu przymocuj pas do pompek szwedzkich (w razie potrzeby wydłuż niego łańcuch). Załóż pas na wysokości bioder. Stań tyłem do wyciągu górnego i złap przymocowaną do niego linę.

Skoryguj teraz pozycję, aby naciągnąć mocno łańcuch pasa – powinieneś czuć opór w momencie wypchnięcia bioder do tyłu.

2. Stopami rozstawionymi trochę szerzej niż na szerokość barków zaprzyj się o podłoże. Odchyl trochę tułów, biodra jednocześnie wypychając w przód – już teraz powinieneś poczuć napięty brzuch.

Wykonaj spięcie brzucha, starając się nie zmieniać ułożenia rąk. Zatrzymaj ruch w momencie największego napięcia i wróć do pozycji startowej.

Upgrade. Wykonując spięcia w wersji na stojąco, mniej obciążasz dolną partię pleców. Wybierz ją, jeśli trening na macie sprawia Ci ból.

Dobra forma. Odchyl tułów i odrobinę wypchnij biodra w przód. Już teraz Twój brzuch powinien być mocno napięty.

MH 09/12

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij