Zarzut kettla z wiatrakiem w klęku [Najlepsze ćwiczenia, których nie robisz]

Tego pewnie nie zobaczysz na Netfliksie,  ale już efekty Zarzutu kettla  z wiatrakiem w klęku jak najbardziej.  Bo to ulubione ćwiczenie trenera gwiazd.  

trening, trening siłowy shutterstock.com
Kiedy trener Don Saladino przygotowuje aktorów, ot choćby takich, jak Ryan Reynolds,  do roli superbohatera, to stawia na mobility – najchętniej w postaci zarzutu kettla w klęku z przejściem do wiatraka. To ćwiczenie złożone, które przygotowuje do roli superbohatera nie tylko mięśnie, ale też stawy, więzadła i ścięgna. Pierwsza część aktywuje barki, plecy i core, a wiatrak poprawia pracę pośladków, dwugłowych uda i połączeń między nimi. To naprawdę dużo jak na jedno ćwiczenie. Zrób 3 serie po 5 powtórzeń na każdą stronę. Jeśli masz czas tylko na jedno ćwiczenie, wykonaj właśnie to.

REKLAMA

kettlebell, trening siłowyMen's Health

1. Lekki start

Trenuj z lekkim kettlem: tutaj skupiasz się na ruchu, a nie na ciężarze. Uklęknij na jednym kolanie. Złap kettla ręką przeciwną do klęczącej nogi, trzymając plecy  w naturalnej pozycji.

kettlebell, trening siłowyMen's Health

2. Zarzut 

By zarzucić ciężar  na barki, zepnij pośladki i wypchnij biodra zamiast polegać tylko na sile ramion. Prowadź wysoko łokieć, co mocniej zaangażuje barki.

kettlebell, trening siłowyMen's Health

3. Wiatrak

Zanim zaczniesz wyciskać ciężarek, lekko pochyl tułów do przodu, skręcając go w stronę ciężarka. Wolną rękę możesz przenieść między kolana.

4. Wysięgnik  

Zacznij prostować się w biodrach  i nadal rotując tułów, wyciśnij kettla do pełnego wyprostu. Wracając do naturalnej pozycji tułowia, opuść ciężarek  do wysokości  barków, a potem na ziemię.

Zobacz również:
Często mówi się, że kiedy jesteśmy młodzi, mamy szybki metabolizm, który potem z wiekiem zwalnia. Wtedy tyjemy. No i co poradzisz? Nic nie poradzisz. Nowe badanie pokazuje jednak, że to tylko wymówka, bo metabolizm nie zwalnia ani tak mocno, ani tak szybko, jak powszechnie myślimy.   
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA