[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Zadbaj o swoje mięśnie grzbietu

Nie widzisz ich, ale to właśnie mięśnie grzbietu decydują o tym, czy jesteś sprawny jak Tarzan czy jak Jaś Fasola. Podpowiadamy, jak sprawdzić ich wytrzymałość i wzmocnić je nie tylko na siłowni, byś nigdy nie narzekał na bóle kręgosłupa.

Nie wystarczy mieć silnych mięśni grzbietu i brzucha, by nie martwić się bólami krzyża. Mięśnie wokół kręgosłupa muszą być przede wszystkim wytrzymałe. (fot. Monte Isom)
Na pewno masz wśród znajomych takiego, który pewnego dnia schylił się i... pozostał w takiej pozycji przez jakiś czas.

Nie uspokajaj się, że Ciebie to na pewno nie spotka. Aż 44% Polaków narzeka na bóle pleców, szczególnie w okolicach krzyża. Im więcej masz lat, tym większa szansa, że Ciebie też mogą dopaść. Jednocześnie na pytanie, co robić, by ustrzec się takich problemów, każdy teoretyk odpowie, że trzeba wzmacniać mięśnie pleców i brzucha. Jeśli jednak rozwiązanie jest takie proste, to dlaczego nie jest skuteczne?

Po pierwsze, sam wiesz, że przygotowanie teoretyczne to nie wszystko. Nawet fanatycy siłowni wolą trenować to, co widać, a plecy nie są tym, co od razu rzuca się w oczy. Po drugie, nawet silne mięśnie wokół kręgosłupa mogą nie być wystarczającym remedium na ból krzyża. Muszą one być jeszcze wytrzymałe, by stabilizować sylwetkę przez długie godziny.

Badania przeprowadzone w Finlandii wykazały, że mężczyźni o słabej wytrzymałości mięśni w dolnym odcinku pleców narzekali na bóle kręgosłupa 3-4 razy częściej niż ci, u których wytrzymałość tej grupy mięśniowej była na średnim lub dobrym poziomie. Z czego to wynika?

Otóż słaba wytrzymałość mięśni stabilizujących kręgosłup (głębokich grzbietu oraz najszerszego grzbietu, poprzecznego brzucha oraz mięśni biodrowo-żebrowych i prostych brzucha), połączona z coraz bardziej siedzącym trybem życia, sprawia, że nie jesteśmy w stanie utrzymać właściwej postawy przez dłuższy czas.

A to właśnie zła postawa sprawia, że nasze kręgi coraz bardziej przypominają stawianą z klocków wieżę. Wiesz, jak to wygląda. Dokładasz po jednym klocku i im wyżej, tym wieża chwieje się coraz bardziej. Każda godzina w niewłaściwej pozycji to jak dodanie do wieży jeszcze jednego klocka. Dźwiganie ciężaru, schylanie się po torbę czy po skrzynkę piwa jest najczęściej tym ostatnim klockiem, pod którym wieża pada. Ale to te codzienne małe błędy w postawie destabilizują Twój kręgosłup i są najczęstszą przyczyną bólu w krzyżu.

Za biurkiem

"To, co określamy postępem cywilizacyjnym, jest dla naszego kręgosłupa niestety pogorszeniem warunków życia - mówi dr inż. Zbigniew Jóźwiak z Zakładu Fizjologii Pracy i Ergonomii Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi. - Główną przyczyną problemów z plecami jest w dzisiejszych czasach wielogodzinne siedzenie za biurkiem czy w samochodzie".

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij