Wyciskanie hantli z rotacją nóg [Najlepsze ćwiczenia, których nie robisz]

Są ćwiczenia, które nie tylko budują mięśnie, ale także chronią przed kontuzjami. Wyciskanie hantli  z rotacją to przykład idealny.   

trening z hantlami shutterstock.com
Zwykle ćwiczenia na ABS  kojarzą nam się z ruchem  góra – dół, który jest przydatny w wielu codziennych sytuacjach, ale przecież brzuch ma dużo większą funkcjonalność.  W dodatku takie ćwiczenia nie pomogą Ci zamienić czteropaka na sześciopak, nie mówiąc już  o mięśniach skośnych brzucha. 

REKLAMA

Ale przecież każdy problem można rozwiązać. Wyciskanie hantli z rotacją nóg jest sporym wyzwaniem dla organizmu: musisz jednocześnie ściskać kolanami piłkę, wykonywać rotację  i wyciskać jedną hantlę. Na pewno nie jest to standardowa  robota. Zablokowanie barków  na podłodze przy skręcie nóg sprawia, że Twój core pracuje  na zwiększonych obrotach. Rób  3 serie po 10 powt. w każdym kierunku, dwa razy w tygodniu.

trening siłowy, trening z hantlamiMen's Health

1. Pewny start

Połóż się na plecach  z piłką lekarską trzymaną między zgiętymi kolanami. Trzymaj hantlę w jednej wyprostowanej ręce, opierając się na drugiej, wyciągniętej w bok. To wsparcie będzie Ci potrzebne.

trening siłowy, trening z hantlamiMen's Health

2. Rotacja

Powoli skręć nogi w kierunku ręki na podłodze. Nie odrywaj łopatek od podłogi, a ciężarek utrzymuj pionowo nad barkami. Tu mocno pracują mięśnie stabilizujące.

3. Szybki powrót

Kiedy bokiem ud dotkniesz podłoża, zepnij core  i wróć nogami do pozycji wyjściowej. Cały czas trzymaj tułów na ziemi. Dopiero teraz, po pełnej rotacji, zaczynasz wyciskanie hantli.

trening siłowy, trening z hantlamiMen's Health

4. Wyciskanie

Powoli obniż ciężarek, tak by ramię znalazło się na podłodze. Zatrzymaj na moment ruch,  a potem wyciśnij hantlę do góry. To jedno powtórzenie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA