Wstawanie z sandbagiem [Najlepsze ćwiczenia, których nie robisz]

Niby wiadomo, że na piasku się nie buduje, ale trening z workiem bułgarskim daje porządnie w kość i właśnie buduje. Zwłaszcza mięśnie brzucha.

sandbag shutterstock.com
Tradycyjne wstawanie  to w równym stopniu test Twojej równowagi, jak i siły. Dla niektórych to wręcz najlepsze ćwiczenie całego ciała, jakie możesz robić. Ale możesz z niego wycisnąć jeszcze więcej: wystarczy, jeśli kettla czy hantle zamienisz na worek czy sandbag. Przez jego niestabilny środek ciężkości musisz w ćwiczenie włożyć jeszcze więcej wysiłku, a to oznacza jeszcze więcej spalonych kalorii.

REKLAMA

Jeśli nie popracujesz core’em od początku do końca, to sandbag Ci tego nie wybaczy i poszuka sobie drogi na ziemię. Zrób 3 serie po 5 powtórzeń na każdą stronę, odpoczywając między seriami tyle, ile potrzebujesz. Nie spiesz się: powinno Ci to zająć ok. 15 minut. Im lepsza technika, tym lepsze wyniki.

sandbagMen's Health

1. Leżenie

Połóż się na plecach  z sandbagiem ułożonym stabilnie na prawym barku. Dociśnij go mocno do ciała prawą dłonią.

sandbagMen's Health

2. Do góry

Zegnij prawą nogę w kolanie i oprzyj stopę na ziemi. Napnij brzuch i unieś tułów, najpierw opierając się na lewym przedramieniu, a potem prostując lewą rękę w łokciu.

sandbagMen's Health

3. Na kolano

Teraz unieś do góry biodra. Podciągnij pod siebie lewą nogę, kończąc w klęczeniu na lewymi kolanie z prawą nogą z przodu.   

4. Do stania

Trzymając napięty core, wstań na obie nogi. Wróć do pozycji startowej, odwracając cały proces.  Po 5 powtórzeniach przerzuć sandbag na lewy bark. Jeszcze tylko 25 razy…

Zobacz również:
Z nową wersją modelu Grit X marki Polar spędziłem do tej pory 1152 godziny (z czego niemal 50 godzin stanowiły treningi biegowe, sesje na rowerze, czas w siłowni i bokserskim klubie), a mimo to wciąż nie potrafię powiedzieć o nim wszystkiego. Ta aż trudna do ogarnięcia wszechstronność jest jego największą zaletą. O wszystkich odrobinę mniej istotnych opowiem poniżej.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA