Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Wróć do formy w 28 dni!

Wciąż brakuje Ci czasu, by poprawić sylwetkę i kondycję? Wystarczy miesiąc treningów, by wyrobić mięśnie i kondycję, jakich być może nigdy w życiu nie miałeś. Z naszym programem zyskasz 2 kg mięśni i spalisz 5% tkanki tłuszczowej.
Do biegu, gotowi, start! Meta (i medal) już za 28 dni. (fot. Rodale Images)
Być może rozleniwiony wiosennym słońcem dopiero teraz zorientowałeś się, że zima zostawiła pewien ślad na twojej sylwetce: trochę brzuszka, mniej siły, słabsza kondycja. Spokojnie - nie jest to ślad niezatarty. Możesz wrócić do wysokiej formy w 4 tygodnie. Z dobrym programem treningowym, który wykonasz z pełnym zaangażowaniem, w ciągu 28 dni jesteś w stanie stracić około 3 kg zbędnego balastu, spalając 5% tkanki tłuszczowej, i zyskać około 2 kg masy mięśniowej.

Nie wpadaj w treningową rutynę, która utrudnia utrzymanie regularności i osłabia motywację. Różnorodność gwarantuje szybsze efekty i brak kontuzji.

Co znaczy dobry program? Większość koncentruje się na jednym rodzaju ćwiczeń. Biegacze pokonują kolejne kilometry, a kulturyści nie wychodzą z siłowni. Przy takim podejściu szybko jednak pojawia się nuda i zmęczenie. To, czego potrzebujesz, to mieszanka ćwiczeń siłowych i aerobowych. Dodajmy: mieszanka wybuchowa. Dzięki niej będziesz mógł spokojnie wyjść latem na plażę.

Twój plan 28-dniowy: minimum wysiłku, maksimum efektu

Być może od Twojej ostatniej wizyty na siłowni minęło już trochę czasu albo po prostu nie lubisz dźwigać ciężarów. Ale prawda jest taka, że chcąc szybko zrzucić kilka kilogramów, powinieneś zaprzyjaźnić się ze sztangą. Intensywny, interwałowy trening siłowy (sporo powtórzeń z ciężarem, który na to pozwoli) spala aż 9 razy więcej kalorii niż trening w umiarkowanym tempie.

Tych danych nie należy ignorować. Przy takim treningu pracujesz z wyższym tętnem i angażujesz większą ilość mięśni, dzięki czemu Twój metabolizm pozostaje na podwyższonym poziomie jeszcze na wiele godzin po treningu.

Szybszy powrót do formy umożliwi też stosowana przez zawodowców metoda dozowania obciążeń. Sprawia ona, że angażujesz różne obszary swoich mięśni, przez co możesz trenować, odczuwając przy tym mniejsze zmęczenie, zakwasy i nie przychodzi Ci do głowy, by powiedzieć: "Mam dość"!

Zróżnicowane sesje i ćwiczenia sprawiają, że obciążasz różne rodzaje włókien mięśniowych, dlatego spalasz więcej kalorii i szybciej się regenerujesz. Taką metodą trenuje m.in. Usain Bolt, ale przynosi ona efekty również zwykłym śmiertelnikom. Kolejnym elementem tej recepty na szczupłe i silne ciało jest dodanie na koniec każdego treningu krótkiej, ale bardzo intensywnej sesji aerobowej. Są to sprinty przeplatane truchtem.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij