REKLAMA

Witamina D a siła mięśni [Okiem eksperta]

Czy zażywając witaminę D3, wyciśniesz więcej na klatę niż Twój kumpel, który nie stosuje takiej suplementacji? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale coś jest na rzeczy. 

„Dotychczasowe wyniki badań naukowych na temat wpływu witaminy D3 na stężenie testosteronu czy siłę mięśniową są niejednoznaczne, niemniej nie jest wykluczone, że łykając ją w formie leku czy suplementu, będziesz silniejszy. Ponadto jej niedobory to większe ryzyko infekcji, kontuzji, gorsze wyniki sportowe oraz zwiększone ryzyko niektórych chorób cywilizacyjnych, dlatego i tak warto ją zażywać” – wyjaśnia Arkadiusz Matras, dietetyk sportowy, specjalista od suplementacji, członek Dietetyki #NieNaŻarty.

ZOBACZ: Czym skutkuje niedobór witaminy D?

REKLAMA

W ciepłe, słoneczne dni wystarczy 15-minutowa codzienna ekspozycja na słońce, aby uzupełnić niedobory, natomiast w okresie od września do kwietnia zalecana jest suplementacja w dawce 800-2000 UI witaminy D3 dziennie. „W przypadku cięższych sportowców dawki mogą dojść nawet do 4000 UI” – zaleca Matras.

Patenty MH

Zainwestuj swoje pieniądze w sprawdzone preparaty.

Tran Möller’s Gold

5 ml to 2000 IU wit. D3 i 1200 mg omega-3. Inny produkt tej firmy wygrał ranking Jagiellońskiego Centrum Innowacji, więc ufamy, że i ten jest wysokiej jakości.

  • doz.pl, cena: 30,99 zł

KFD Vitamin D3 + K2

Tak, to suplement diety, ale producent na swojej stronie przedstawia wyniki analizy produktu (co prawda z 2017 roku, ale lepsze to niż nic).

  • sklep.kfd.pl, cena: 19,99 zł

Vigantoletten 1000

To lek (choć bez recepty), a nie suplement, więc jest poddawany rygorystycznej kontroli i masz pewność co do składu.

  • doz.pl, cena: 23,99 zł

Ekspert: Arkadiusz Matras

Należy do ekipy Dietetyki #NieNaŻarty, w której patrzy się na wyniki badań naukowych, a nie marketingowych. Razem z Men's Health odkrywa przed Tobą świat suplementów i oddziela fakty od mitów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA