Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebella [Najlepsze ćwiczenia, których nie robisz]

Zacznij rok od pełnego ognia. Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebella da Ci mocarną sylwetkę i wulkaniczny metabolizm.

Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebella fot. shutterstock.com

Tester – Marek Dudziński, redaktor Men's Health

Bardziej zależy Ci na sile? Trenuj z kettlem, z którym zrobisz 10-15 powtórzeń na stronę. Wolisz popracować nad obwodem w pasie? Wybierz taki, z którym zrobisz nawet 25 powtórzeń w serii.

REKLAMA

Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebella

Czasem, nawet jeśli tego chcesz, trudno oderwać się od kompa czy smartfona – takie życie. Ale nie oznacza to, że musisz pogodzić się z bólami pleców czy coraz grubszą podkładką pod ten laptop na brzuchu. Wiosłowanie z wyciskaniem kettla jest rozwiązaniem częstych problemów współczesnego, biurowego trybu życia. Pomoże Ci odbudować siłę, którą ten styl często niszczy, szczególnie w okolicach core’u i pleców, dla których siedzenie jest najgorszym z wrogów. Nie daj się pokonać.

Co zyskasz?

  • podkręcony metabolizm
  • kuloodporne plecy
  • barki kamieniarza
  • stalowy ABS

Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebellafot. ALLIE HOLLOWAY/STUDIO D

1. Pozycja startowa

Połóż kettlebell między stopami. Zrób krok prawą nogą do tyłu: powinna być prosta, a lewa noga zgięta w kolanie. Pochyl się nad lewą nogą i złap kettla prawą ręką.

2. Zablokowane wiosłowanie

Unieś ciężarek i podciągnij go do prawego biodra. Nie skręcaj przy tym tułowia: trzymaj napięty ABS i wykonuj ruch, utrzymując barki prostopadle do kręgosłupa. Na końcu ruchu ściągnij łopatki.

Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebellafot. ALLIE HOLLOWAY/STUDIO D

3. Na ramię broń

Opuść ciężarek. Kiedy dotknie podłogi, dynamicznie unieś go do wysokości barków, jednocześnie klękając na prawym kolanie. Stabilizuj sylwetkę, napinając core i pośladki.

Wiosłowanie z wyciskaniem kettlebellafot. ALLIE HOLLOWAY/STUDIO D

4. Ciężar w górę

Wyciśnij ciężarek nad głowę. Walcząc o stabilną pozycję tułowia przez napinanie mięśni, spalasz więcej kalorii. Zatrzymaj na moment ruch, opuść ciężarek do barku, a potem na ziemię. I tak do końca serii. Zmień strony i powtórz. Rób 3-5 serii po 10 powtórzeń. Pauzuj wg potrzeb.

REKLAMA