W pandemii zaczęliśmy masowo chodzić na spacery. I jeszcze nie przestaliśmy

Pozamykane biura, pozamykane siłownie i kluby fitness, pozamykane restauracje i sklepy... Nic dziwnego, że gdy tylko otwarto lasy i parki masowo ruszyliśmy na spacery. Twarde lockdowny już za nami, a my jednak wciąż ochoczo spacerujemy. Tego trendu nie da się już odwrócić - i bardzo dobrze.

spacery, chodzenie, zdrowie shutterstock.com

Po całym dniu w naprędce zorganizowanym domowym biurze, po którym po zasłużony relaks wystarczyło udać się na kanapę odległą o kilka metrów, a na trening na to miejsce tuż obok kanapy, która to zresztą - w zestawie z laptopem - służyła nie tylko za kino i bar, ale również i spożywczy sklep, bo przecież zakupy też online... Otóż po takim dniu aż chciało się wyrwać choć na chwilę z domu. Choćby na spacer.

REKLAMA

Twardy lockdown pamiętamy wszyscy. Pamiętamy też zamknięte lasy i parki. Pamiętamy siłownie o zbyt nisko zawieszonych według niektórych sufitach... To zostanie z nami już na zawsze. Tak jak i spacery, które w 2020 roku - jakkolwiek by to nie brzmiało - zdobyły ogromną popularność. Która to, okazuje się, wcale nie spada. Na całe szczęście.

W 2021 roku spacerowaliśmy więcej niż w 2020

Według badań przedstawionych ostatnio przez firmę Polar Electro, w ubiegłym roku popularność spacerów... wzrosła. Wśród użytkowników produktów Polar w wieku 16-29 lat ta forma aktywności zanotowała aż 25-procentowy wzrost (rok do roku). Młodzi ludzie spacer jako trening wybierali aż trzy razy w tygodniu; znacznie częściej niż intensywne sesje interwałowe czy wymagające treningi siłowe. Aktywność o niskiej intensywności zdecydowanie zyskała w ich oczach - latem 2021 roku młodzi robili średnio niemal 10 000 kroków dziennie, czyli około 500 kroków więcej niż w lecie 2020 roku.

W MH sami zresztą zaczęliśmy więcej chodzić, czym zresztą szybko się z Tobą podzieliliśmy. Mam ogromną nadzieję, że udało nam się tym tekstem zachęcić Cię do spacerowania. Albo że uda się tym razem, bo jakimś trafem spotkasz się z nim pierwszy raz.

chodzenie, spaceryMateriały prasowe Polar Electro

 

Regularne spacerowanie jest dobre dla zdrowia

Korzyści zdrowotnych (dla ciała i umysłu) jest masa i wszystkie są solidnie opisane w szeregu badań. Regularni spacerowicze są zdrowsi i żyją dłużej. Cytowany w raporcie marki Polar dr Raija Laukkanen z Centrum Badawczego Polar wyjaśnia: „Chodzenie jest jednym z najłatwiejszych i najefektywniejszych sposobów utrzymania zdrowia każdego dnia. To bardzo wszechstronne ćwiczenie, a dzięki możliwości zastosowania różnej intensywności jest dostępne dla każdego. W obecnej sytuacji, gdy lockdowny i obostrzenia mają negatywny wpływ na psychikę młodzieży, spacerowanie może wspomóc poprawę nastroju, zmniejszyć ryzyko depresji oraz obniżyć napięcie i stres, a także wpłynąć na lepszy sen”.

Badacze z firmy Polar Electro zaobserwowali ten spacerowy trend w krajach na całym świecie. Użytkownicy produktów marki spacerowali średnio trochę ponad godzinę i spalali w tym czasie około 360 kcal.

chodzenie, spaceryMateriały prasowe Polar Electro

 

Spacerowanie jest świetnym uzupełnieniem treningu siłowego

To nie jest mało. Pamiętaj: w dbaniu o zdrowie i formę liczy się nie tylko ostry trening. Potrzebujesz też lżejszych sesji, dni przeznaczonych na pełną regenerację i sporej aktywności pozatreningowej. Nie wystarczy zmachać się na treningu w ciągu godziny, by przez całą resztę dnia zalegać na krześle, kanapie, w łóżku czy w fotelu samochodu. Tzw. NEAT okazuje się dla formy i zdrowia nie mniej istotny niż dobrze zaprogramowany trening - sprawdź, klikając tutaj.

Źródło: Materiały prasowe Polar Electro

REKLAMA