[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.9

VO2max, HRmax i kardio - treningowy słownik MH

Warto czasem odświeżyć sobie podstawowe fitnessowe pojęcia. W tej części naszego słownia przedstawiamy HRmax, VO2max i kardio. 

kardio, HRmax, VO2max Kardio to nie tylko bieganie.

1. Trening kardio

Po prostu trening wytrzymałościowy o statycznym poziomie intensywności. Wzmacnia serce i podnosi pułap tlenowy organizmu. Klasyczny trening kardio to bieganie, pływanie, ćwiczenia na ergometrze wioślarskim, a nawet spacer. Kardio sprawia, że mięsień sercowy wydajniej pracuje, wolniej się męczy, a przez to znacznie później się zużywa. To z kolei przekłada się na lepsze funkcjonowanie układu krążenia aż do późnej starości.

2. HRmax

Tętno maksymalne lub inaczej najwyższa wartość tętna, jaką osiąga nasz organizm podczas wysiłku. Wartość tętna maksymalnego jest kluczowym elementem treningu, ponieważ wyznacza jego intensywność. Możesz je obliczyć, korzystając z prostego wzoru: 210 – (0,65 x wiek w latach). Znając HRmax, wiesz, na ile możesz sobie pozwolić podczas treningu.

3. VO2max

Podstawowy parametr wydolności organizmu. Inaczej zwany pułapem tlenowym. To maksymalna ilość tlenu, jaką ludzki organizm potrafi zużyć w ciągu jednej minuty. Im ta wartość jest wyższa, tym bardziej wydolny jest organizm. Numerycznie opisuje się go w litrach tlenu na minutę bądź mililitrach tlenu na kilogram masy ciała na minutę

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij