Unoszenie bioder na piłce [Najlepsze ćwiczenia, których nie robisz]

Unoszenie bioder  z rolowaniem to przykład na to, że łączenie ze sobą ćwiczeń może dać większe efekty, niż wynikałoby to  z dodawania.

shutterstock.com
To połączenie daje idealny zestaw formujący Twój brzuch. Badania pokazują, że unoszenie bioder na piłce do ćwiczeń jest o jakieś 40-70% efektywniejsze od innych ćwiczeń na brzuch z tym przyrządem, szczególnie jeśli chodzi o mięśnie skośne. Z kolei rolowanie mocno uwypukla mięśnie proste brzucha. Połączenie tych dwóch  ruchów w harmonijną całość sprawi, że Twój 8-pak zrobi się i wyraźny, i bardzo mocny.  Nie ma co czekać – zaczynamy rock&roll.

REKLAMA

1. Płasko

Przyjmij pozycję deski, opierając na piłce piszczele. Stopy powinny być blisko piłki. Napnij brzuch i unieś biodra, tak by całe ciało od głowy do kostek tworzyło linię prostą.

2. W górę

Teraz postaw trening brzucha na głowie. Wypchnij biodra do góry, tak by tułów i ramiona były prawie prostopadłe do podłoża. Utrzymaj tę pozycję przez 3-4 sekundy, zachowując równowagę ruchami stóp.

3. W dół 

Obniż pozycję z powrotem do deski, robiąc to tak wolno, jak tylko dasz radę. Utrzymuj napięty core i zatrzymaj ruch, kiedy plecy są równoległe do podłoża.

4. Roluj

Na koniec odepchnij się od podłoża,  prostując ramiona  i rolując uda po piłce. Całe ciało powinno nadal tworzyć linię prostą. Wróć do podporu w desce.

Zobacz również:
Gdy kolejny dzień w robocie wydaje się wyzwaniem ponad siły, energii – jak twierdzą naukowcy  – dostarczy Ci poranny WOD.  
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA