[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Triathlon dla każdego

Faktem jest, że triathlon to sport niezwykle wymagający. Nie jest jednak prawdą, że wystartować mogą jedynie gladiatorzy, po długoletnim i ekstremalnym treningu. Sprawdź, jak w 8 tygodni zdobyć formę, dzięki której zmierzysz się z tym wyzwaniem.

Triathlon fot. baranq 2014/Shutterstock
Kto powiedział, że droga triathlonisty musi być długa i ciernista? Żeby stanąć na starcie tej morderczej konkurencji z solidną nadzieją na jej ukończenie, nie musisz przez pół roku wylewać potu i łez.

„Jeśli masz dobrą bazę, dasz radę przygotować się w 8 tygodni” - mówi były trener polskiej kadry narodowej i ekspert Akademii Triathlonu (akademia triathlonu. pl) Piotr Netter.

 

Uwaga: nie szykujemy się do Ironmana, tylko do triathlonu sprinterskiego (0,75 km pływania/ 20 km jazdy rowerem/5 km biegu). Twoimi mistrzami będą najlepsi polscy zawodnicy i trenerzy, więc porażka nie wchodzi w grę.

Ćwicz krótko i intensywnie. Zaoszczędzony czas wykorzystaj na relaks.

I. Pływanie

Ćwicz interwałowo: Przynajmniej raz w tygodniu zrób trening, podczas którego będziesz pływał z prędkościami startowymi. Podziel dystans zawodów na 50-150-metrowe odcinki z przerwami równymi 20-30% czasu interwału. Postaraj się trzymać równe tempo, ale nie kosztem właściwej techniki.

Orientuj się w przestrzeni: W trakcie wybranych odcinków unoś głowę co 3-6 ruchów, ale tylko do wysokości wynurzenia oczu. To samo możesz wykonać na otwartej wodzie, obierając za cel jakiś nieruchomy punkt lub nogi

Skoncentruj się na technice: Pływanie to najtrudniejsza technicznie konkurencja triathlonu. Cenne sekundy najłatwiej „urwać”, poprawiając technikę i pozycję w wodzie, ale samodzielne próby ich doskonalenia często utrwalają błędy, które mogą ograniczyć postępy. Jeśli jesteś początkującym pływakiem, zastanów się nad wynajęciem instruktora lub dołącz do grupy doskonalącej technikę.

II. Bieganie

Jedno po drugim: Jeśli chcesz szybko biegać w triathlonie, najważniejsze jest, żebyś przyzwyczaił mięśnie do zmiennej pracy - w końcu na zawodach będą co chwila pracować w inny sposób. Dlatego postaraj się pobiegać po każdym treningu kolarskim. Dystans nie musi być długi. Wystarczy 15-20 minut, żeby Twoje nogi zaczęły się przyzwyczajać do zmiennego wysiłku.

Pamiętaj o odpoczynku i regeneracji. Przetrenowanie jest gorsze od niedotrenowania.

Trenuj i odpoczywaj: Trenuj systematycznie, żeby budować formę na dłużej, a nie tylko na jedne zawody. Dopasuj swój trening do trybu życia i koniecznie pamiętaj o odpoczynku, ponieważ przetrenowanie jest gorsze od niedotrenowania.

Po górach i do sklepu: Wybieraj różnorodne ukształtowanie terenu – biegaj po płaskim i po górach. Przed sezonem startowym staraj się biegać więcej po asfalcie, aby przyzwyczaić nogi to takiego podłoża. Pamiętaj też o dobrych butach biegowych, dopasowanych do Twojej stopy i sposobu biegania. Jeśli nie potrafisz sam ich dobrać, poproś o pomoc w profesjonalnym sklepie biegowym.

III. Kolarstwo

Różnicuj treningi: Trening kolarski to nie monotonne pokonywanie setek kilometrów w jednostajnym tempie. Kompletny kolarz musi reagować na to, co dzieje się w grupie. Musi mieć szybkość, technikę, siłę, wytrzymałość, umieć odjechać, przeskoczyć między grupami, zerwać z koła kogoś, kto nie daje zmian.

W grupie siła: Właśnie dlatego na treningu musisz jak najwięcej jeździć w grupie. Sam nie opanujesz takich umiejętności, jak jazda na kole, w wachlarzu, podwójnym wachlarzu, przestawianiu wachlarza, ucieczki, poprawki, przeskoki... Tę wiedzę mają kolarze oraz nieliczni trenerzy triathlonu w Polsce, więc jeśli masz możliwość, korzystaj z ich pomocy czy poproś o możliwość dołączenia do treningu.

Chowaj się w stadzie: Obóz w górach wzmocni Twoje nogi i zwiększy siłę. Nie zapominaj jednak, by po nim spojrzeć na kadencję, która po zejściu z gór przeważnie spada. Jeśli przed obozem w górach wynosiła np. 85-90, po nim jest na poziomie 70. Dopiero powrót do wcześniejszej kadencji na bazie siły zrobionej w górach da Ci przełożenie na poprawę wyniku.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij