[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Triathlon a jazda na rowerze [Patenty]

Jak skutecznie trenować jazdę na rowerze, by podczas triathlonowych zmagań na trasie nadrabiać czas, a nie go tracić? Staramy się znaleźć odpowiedź. 

Część kolarska to najdłuższy etap. To także etap, w którym najbardziej powinno Ci zależeć na dobrym ekwipunku, z którym czujesz się pewnie. Na rowerze możesz nadrobić kiepski występ w wodzie  i ruszyć pędem prosto po życiówkę. Jak obudzić drzemiącego w Tobie kolarza? Odpowiedź: indoor cycling. Na zajęciach od początku będziesz wyciskał z siebie sto procent.

ZOBACZ: Trening kolarza - siła bez masy

REKLAMA

Zadba o to profesjonalny kat – instruktor – i cała grupa wysportowanych dziewczyn, które zawzięcie będą biły kolejne rekordy. Motywacja to podstawa. Aby zwiększyć wytrzymałość i przywyknąć do jazdy na zewnątrz, zaserwuj swoim mięśniom dłuższe weekendowe przejażdżki (od dwóch do kilku godzin). Tempo nie musi być szalone, ale to nie wycieczka krajoznawcza. Najlepiej umów się na jazdę z grupą.

1. Pozycja

Już na siodełku powinieneś mieć możliwość dotykania pedałów  z kolanami lekko ugiętymi. Siedzenie zbyt wysoko nie jest wydajne, a siodełko zbyt nisko osłabia Twoją moc  i może prowadzić  do bólu kolan. 

2. Siedzenie

Wypróbuj jak najwięcej siodeł, bo przyjdzie Ci przejechać na danym ładnych parę kilometrów. Większość facetów najbardziej komfortowo czuje się przy modelach split-nose, które uwzględniają naszą anatomię  i są po prostu wygodne. Nie szukaj miękkiego – od tego są spodenki z odpowiednią wkładką. 

PRZECZYTAJ: Triathlon - wygraj cześć pływacką

3. Chwyty kierownicy

Nie mogą być zbyt wąskie – tworzy to napięcia mięśniowe  w karku i górnej części pleców. Takie ustawienie może powodować, że głowa będzie zbyt wysoko, a to równa się większy opór powietrza. Rączki (i podłokietniki w kierownicy czasowej) powinny być ustawione tak, aby Twoje ramię tworzyło  z tułowiem kąt prosty. 

4. Kierownica

Zarówno chwyty, jak i sama kierownica nie powinny być zbyt nisko. Ogranicza to zakres ruchu w biodrach (gdy kolano jest w górze), a to z kolei wpływa na pogorszoną efektywność ruchu  i mniej mocy. Jeżeli jednak chcesz przybrać bardziej agresywną pozycję i obniżyć kierownicę, jednocześnie przesuń i pochyl minimalnie do przodu siodło. 

Rada MH

Spraw sobie rowerek stacjonarny lub trenażer. Będziesz mógł wskoczyć na niego w każdej chwili. Podkręcisz formę i osiągi dzięki różnym opcjom i ustawieniom. Nikt też nie zabroni Ci wykręcić solidnego interwału przed serialem w TV.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij