REKLAMA

Trenuj jak Cristiano Ronaldo

Ronaldo to jeden z najdroższych piłkarzy świata, ale swoją grą udowadnia, że jest wart każdych pieniędzy. Wykorzystaj jego plan treningowy i popraw własną szybkość, wytrzymałość i siłę, aby jak CR7 decydować na boisku o zwycięstwach swego zespołu.

Trening Cristiano Ronaldo Castrol
Nie tylko talentowi, ale też ciężkiej pracy nad szybkością, wytrzymałością i siłą Cristiano Ronaldo zawdzięcza to, że piłka po jego uderzeniu potrafi osiągnąć średnią prędkość ponad 100 km/h, przyspieszając dwa razy szybciej niż bolidy Formuły 1. (fot. Castrol)
Trening szybkościowo-wytrzymałościowy

REKLAMA

Ronaldo w idealny sposób łączy szybkość i wytrzymałość. Wypracowuje ją praktycznie cały czas, trenując z piłką, bo chociaż w trakcie sezonu - i to tylko w czasie meczów - przebiega dystans równy odległości z Madrytu do Lizbony, to wytrzymałość piłkarz buduje inaczej niż maratończyk. Wysiłek na boisku jest interwałowy i tak trzeba też trenować. W dodatku bieg z piłką to częsta zmiana kierunku - jak pokazują analizy Castrola, podczas meczów najlepszych drużyn zawodnik wykonuje od 1000 do 1500 zmian kierunku ruchu.

Połączenie treningów szybkościowych, zwinnościowych i wytrzymałościowych z prowadzeniem piłki to też szybki sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów i utrzymanie szczupłej sylwetki. Nic więc dziwnego, że poziom tkanki tłuszczowej u Ronaldo wynosi zaledwie 10%. Możesz osiągnąć ten sam efekt, wykonując przedstawione poniżej ćwiczenia 3 x w tygodniu.

 1.


Zmiana tempa i kierunku

Wykorzystaj linie pola karnego. Zacznij od rogu pola bramkowego i powoli drybluj wzdłuż jego linii. Dojdź do rogu, przyspiesz i drybluj dalej. Na kolejnym rogu znowu zwiększ tempo. Tak do końca. Jeśli nie masz boiska, to zmieniaj prędkość biegu co 20 sekund. Powtórz 5 razy, odpoczywając między ćwiczeniami po 30 sekund.

 

Trening Cristiano RonaldoCastrol
fot. Castrol

 

 2.


Interwały ze strzałem

Ruszaj od jednej bramki z piłką u nogi. Drybluj od pierwszego pachołka do drugiego, wykonaj zwód i zacznij sprint. Gdy dobiegniesz do trzeciego pachołka, robisz zwód i nieco zwalniasz, a potem, przy czwartym pachołku, strzelasz na bramkę. Wykonaj 3 powtórzenia, odpoczywając między nimi po 60 sekund.

 

Trening Cristiano RonaldoCastrol
fot. Castrol

 

 3.


Podania w biegu

Ćwiczenie wykonujesz na całej długości boiska. Na początek dryblujesz przez około 40 metrów. Gdy dobiegniesz do pola karnego, lekko podbij piłkę w górę i postaraj się uderzyć ją z woleja na bramkę. Wróć truchtem. Zrób 5 powtórzeń, odpoczywając między nimi 45 sekund.

 

Trening Cristiano RonaldoCastrol
fot. Castrol
1 2 3 ... 5
STRONA 2 z 5

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA