[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Trening z taśmami oporowymi - ćwiczenia gwiazdy futbolu

Rozgrywający Tom Brady ma już 42 lata, a od 19 lat jest jednym z najlepszych sportowców na świecie. Niesamowita formę utrzymuje między innymi dzięki taśmom oporowym. Wypróbuj trzy ćwiczenia, które on często wykonuje. 

Fot. Eric Ray Davidson
Nie musisz rozumieć reguł futbolu amerykańskiego, żeby znać nazwisko Toma Brady'ego. Chociaż nie ma atletycznej budowy ciała swoich rywali, od 19 lat nieprzerwanie rządzi na kluczowej w tym sporcie pozycji – rozgrywającego. Przeciętna kariera w NFL trwa 3,3 roku, ale on zdaje się nic sobie z tego nie robić. W 2018 roku poprowadził swoją drużynę, New England Patriots, do szóstego mistrzostwa kraju.

Jaki jest klucz do jego sukcesu? Tom twierdzi, że nic by z tego nie było bez pomocy personalnego trenera, Alexa Guerrero, który przekonał go, że masaż głęboki i taśmy oporowe przyniosą lepszy skutek niż dźwiganie ciężarów. Priorytetem tego duetu jest ruchomość i funkcjonalność mięśni, a nie ich wygląd w lustrze.

REKLAMA

Wcześniej, jak każdy amerykański dzieciak, myślałem, że formę osiągnę jedynie dzięki przysiadom i ławeczce” – przyznaje Brady. Ale od kiedy zaczął ćwiczyć z Guerrero, odstawił ciężary i te elementy treningu, które są mu zbędne na boisku. „Potrzebuję silnych bicepsów, ale nie chcę mieć łapy jak Schwarzenegger: nie mógłbym rzucać piłki”.

Wypróbuj też: 5 wielostawowych ćwiczeń na nogi

Poza sezonem Brady ćwiczy po 2-3 godziny dziennie, przede wszystkim ważną dla rozgrywającego pracę nóg, ale nie pomija też treningu siłowego. Sportowiec miksuje na przykład przysiady i deskę z wykrokami oraz unoszeniem kolan. Wszystko z taśmami redukującymi obciążenia stawów.

Chociaż metody jego trenera budzą kontrowersje w środowisku futbolistów, Brady nie ma co do nich wątpliwości. „Jestem w 100% pewny, że to działa” – mówi przekonująco. A niedowiarkowie mogą tylko popatrzeć na niego na boisku, by przekonać się o racji tych słów.

Rys. Pete Sucheski

Przysiad z taśmą oporową

4 serie po 10, 8, 6, 4 powt. na stronę Zakotwicz taśmę na wysokości ramion i przytrzymaj ją przed sobą w wyprostowanych ramionach (A). Wykonaj przysiad, przyciągając taśmę do klatki piersiowej (B). Wróć do startu.  

Rys. Pete Sucheski 

Ptak i pies 

4 serie po 10, 8, 6, 4 powt. na stronę Przyjmij pozycję na czworaka, oplatając taśmą swoje biodra (A). Napnij korpus i unieś oraz wyprostuj lewe ramię i prawą nogę (B). Zrób to samo przeciwległymi kończynami.   

Rys. Pete Sucheski

Deska na spacerze

2 serie po 5 kroków Zaczynamy z wysokiej deski i z taśmą wokół bioder (A). Z tej pozycji odejdź 5 kroków w bok, napinając taśmę (B).Wykonaj taki spacer dwukrotnie. Odpocznij minutę i powtórz wszystkie ćwiczenia jeszcze dwa razy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij