Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Trening z hantlami: 3 ćwiczenia na barki

Barki to często zaniedbywana partia mięśni. Tymczasem prawidłowy trening barków poprawia wygląd sylwetki i zmniejsza ryzyko kontuzji nie tylko na siłowni. Oto zestaw ćwiczeń, który pomoże Ci to osiągnąć.

fot. Rodale Images
Nie ma się co dziwić, że wielu facetów szczególnie mocno trenuje wyciskanie na ławeczce. Rezultat, czyli większa klatka, jest po prostu widoczny w lustrze. Tył już nie jest tak widoczny, ale równomierny w stosunku do klatki rozwój tylnych części mięśni naramiennych oraz górnego odcinka pleców poprawia wygląd poprzez nadanie sylwetce proporcji. Zmniejsza też ryzyko kontuzji, zarówno w siłowni, jak i na boisku.

Wykonuj poniższe ćwiczenia jedno po drugim, bez przerw odpoczynkowych. Kiedy skończysz wszystkie, zrób 60-sekundową przerwę i całość wykonaj jeszcze dwa razy. Trenuj dwa razy w tygodniu, po ćwiczeniach na górne partie ciała.

Obroty przedramion (fot. Rodale Images)
Obroty przedramion

Weź lekkie hantle i stań w rozkroku. Ramiona unieś, tak by były równoległe do podłoża, a przedramiona zwisały pod kątem prostym. Utrzymując łokcie i nadgarstki w tej samej pozycji, unieś hantle maksymalnie do góry i do tyłu. Wróć powoli do pozycji startowej. Zrób 8 powtórzeń w każdej serii.

Rozpiętki odwrotne w pozycji stojącej (fot. Rodale Images)
Rozpiętki odwrotne w pozycji stojącej

Stań w lekkim rozkroku i półprzysiadzie. Tułów pochyl, tak by był prawie równoległy do podłoża. Hantle trzymaj nachwytem przed sobą, lekko ugnij łokcie. Powoli unieś maksymalnie ramiona, nie zmieniając kąta ugięcia ręki w łokciu. Zatrzymaj ruch na moment, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 12 powtórzeń w każdej serii.

Unoszenie hantli do klatki i szrugsy (fot. Rodale Images)
Unoszenie hantli do klatki i szrugsy

Stojąc w lekkim rozkroku, lekko pochyl korpus. Trzymaj hantle nachwytem w ramionach wyprostowanych przed sobą. Unieś hantle, nie zmieniając chwytu, i w tym samym czasie unieś ramiona (jakbyś nimi wzruszał). Wykonaj 8 powtórzeń w każdej serii.

MH

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij