Trening w parku [Krokodylki + sprint]

Długie i jednostajne bieganie zostaw maratończykom. W pierwszym etapie naszego treningu sprinty będziesz przeplatał z krokodylkami, dzięki czemu wzmocnisz wydolność tlenową, a przy okazji nie zanudzisz się  na śmierć.   

trening w parku shutterstock.com

Wydolność tlenowa

Jest to po prostu zdolność serca i płuc do spożycia tlenu. Im ta zdolność jest wyższa, tym wydolniejszy jest Twój organizm.

REKLAMA

trening, fitness, sportMen's Health

1A. Sprint

250 metrów, 10 obwodów

Biegnij przez 250 m, a następnie wykonaj krokodylka (jak poniżej). Powtórz przebiegnięty dystans, lecz tym razem wykonaj 2 krokodylki – i tak dojdź do 10 powtórzeń. Staraj się zachować tempo sprintu podczas każdej rundy. Pamiętaj o wymachach ramion (A) i podnoś kolana wysoko (B).

trening, fitness, sportMen's Health

01B. Krokodylki

1 do 10

W tym wariancie krokodylki są sprzężone z biegiem. Jak je poprawnie wykonać? Przykucnij i połóż dłonie na podłodze, wyrzuć nogi w tył i opuść klatkę piersiową najniżej, jak tylko możesz (A). Wstań i wyskocz w górę, trzymając ręce za głową (B). Nie odpoczywaj dłużej niż 30 sekund.

Zobacz również:
Fajnie jest móc przenosić duże ciężary. Fajnie jest przenosić ciężary szybko. A połączenie obu tych umiejętności? Bezcenne. Ten plan łączy w sobie ćwiczenia, które pozwolą Ci udźwignąć każdy ciężar, w każdej pozycji, w każdym wieku. Trenuj w systemie AMRAP (tyle rund, ile zdołasz) z timerem ustawionym na 15 minut.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA