Trening w marszu z hantlami [Spalanie + wzmocnienie serca]

Trening wcale nie musi być bardzo długi, żeby spełniał swoją funkcję. Po prostu złap hantle w dłoń, ruszaj w marsz ku formie i spalaj kalorie na okrągło.   

hantle, trening siłowy shutterstock.com

Trening dla serca i mięśni

Maszerowanie z obciążeniem to świetne ćwiczenie funkcjo- nalne, które poprawia sprawność i kondycję. Wykonaj wszystkie ćwiczenia jedno po drugim, a potem odpoczywaj, aż upłynie czas dwóch minut. Zrób 7 takich obwodów, co powinno dać 525 metrów marszu z obciążeniem.

REKLAMA

hantle, trening siłowyMen's Health

1. Marsz z hantlami nad głową

25 metrów

Trzymaj hantle nad głową w zablokowanych w łokciach ramionach. Weź oddech, napnij core i ustabilizuj sylwetkę. Przejdź dystans 25 metrów, cały czas trzymając zablokowane ramiona. Zawracaj, jeśli nie masz przed sobą prostego odcinka.

hantle, trening siłowyMen's Health

2. Marsz z hantlami przy barkach

25 metrów

Nie odkładaj ciężarków – opuść je  do wysokości barków i trzymaj tak blisko ciała, jak to możliwe. Maszeruj z klatką wypiętą i uniesioną głową. Staraj się maszerować po linii prostej i nie bujać się na boki. Zawracaj, gdy to konieczne.

hantle, trening siłowyMen's Health

3. Spacer farmera

25 metrów

Na koniec najprostsze – jak spacer  z zakupami. Tyle że torby tyle nie ważą – wciąż niesiesz ciężkie hantle. Trzymając je pewnym chwytem, wykonaj ostatni odcinek w tym obwodzie. Jeśli będziesz bujać się na boki, skróć krok.

Wzmocnij serce i mięśnie, które widać

Czyli inne sposoby na trening kardio, który daje siłę.

W biegu

Wykorzystaj naturę do budowania  tzw. siły biegowej  i mięśni nóg. Znajdź 20-30-metrowy, dość ostry podbieg. Zrób  10 podbiegów na maksa, odpoczywając w truchcie na dół.

Z kettlem

Zrób 10 swingów kettlem w 30 s. Cofnij lekko prawą nogę i unieś piętę: też masz 30 s na 10 swingów w tej pozycji. W 3. interwale zrób 10 klasycznych swingów, a w 4.  z cofniętą lewą nogą. Powtarzaj przez 8 min  (4 rundy).

Na wiosłach

Ergometr jest  urządzeniem godnym Nobla:  spala kalorie, wzmacnia serce  i zmusza do pracy prawie wszystkie mięśnie. Programy treningowe znajdziesz na naszej stronie  menshealth.pl.

Zobacz również:
Od 6 do 13 czerwca w Stanach Zjednoczonych trwała ciekawa kampania o nazwie "7 to Strong", która miała na celu uzmysłowić mężczyznom, że nawet krótki trening jest w stanie sporo zdziałać w kontekście ich zdrowia i formy. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA