[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Trening w 2018 roku: 3 trendy, które poprawią Twoje osiągi

Dr Paweł Posłuszny, adiunkt Katedry Biostruktury AWF we Wrocławiu, instruktor pięciu dyscyplin sportu, obserwuje z naukowego punktu widzenia, jak rozwijają się metody treningowe. Wytypował trzy fitnessowe trendy, na które warto zwrócić uwagę w 2018 roku.

pompka fot. Shutterstock
Dzięki nim za 12 miesięcy będziesz szczuplejszym, sprawniejszym i zdrowszym mężczyzną.

TREND 1: Ucz się od zawodowców

Oni minimalizują czas, w którym ćwiczą, by wydłużyć okres regeneracji. Pozwolą Ci to osiągnąć treningi interwałowe, w tym bardzo popularny trening metodą Tabaty. Istotną zaletą jest uzyskiwanie efektu w postaci spalania kalorii, takiego jak przy dużo dłuższym treningu, dzięki powysiłkowemu zwiększeniu metabolizmu (stąd inna nazwa: treningi metaboliczne). 

TREND 2: Elektrostymulacja mięśni

W trakcie treningu mózg wysyła impulsy do mięśni, powodując ich skurcze. EMS zastępuje je impulsami elektrycznymi ze specjalnego urządzenia, np. firmy Miha Bodytec. Zaletą jest odciążenie stawów, wadą brak pełnej kontroli mózgu nad skurczem, dlatego często stosuje się dodawanie elektrostymulacji podczas wykonywania tradycyjnych ćwiczeń. My już sprawdziliśmy trening EMS. Oto wrażenia naszego redaktora, który dał się podpiąć pod prąd.

TREND 3: Wybicie z równowagi

Spróbuj treningu z urządzeniami sensomotorycznymi, jak np. dysk czy piłka. Wybijają nas z równowagi, co wymusza intensywniejszą pracę mięśni oraz aktywuje głębokie grupy mięśniowe, odpowiadające m.in. za właściwą postawę. To bardzo istotne, bo z powodu wielogodzinnej siedzącej pozycji za dnia kręgosłup i jego mięśnie są w coraz gorszym stanie. Wpleć do treningowej rutyny trening z bosu, a rekord w martwym i przysiadzie ze sztangą pękną prędko i bezboleśnie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij