REKLAMA

Trening unilateralny z kettlem [Wyzwanie MH]

W tym treningu dominują ruchy unilateralne. Podczas tej formy aktywności obciążona jest jedna strona ciała, a druga dąży do stabilizacji.

trening kettlebell Kamil Majdański / Motor Presse Polska
Fot. Kamil Majdański, model: Michał Wojciechowski

Wyzwanie

Wykonaj od 6 do 10 obwodów złożonych z 5 swingów jednorącz, 5 przysiadów i 5 rwań kettla. Są to oczywiście liczby dla jednej ręki. Ty masz wykonać wszystkie ćwiczenia na obie ręce – najpierw jedna, następnie druga. Po każdym obwodzie odpoczywaj przez 2 minuty. Wybierz odważnik, który jesteś w stanie w pełni kontrolować, ale który będzie jednocześnie wymagający.

ZOBACZ TEŻ: Trening kettlebell w 20 minut

REKLAMA

trening kettlebellmotorpresse/Kamil Majdański
Fot. Kamil Majdański, model: Michał Wojciechowski

1. Swing

Połóż kettlebell na podłodze. Stań w rozkroku i zrób przysiad, by chwycić go za uchwyt jedną ręką. Unieś odważnik i przenieś go między nogi. Dynamicznym ruchem wyprostuj kolana i wypchnij mocno biodra w przód, by wykonać swing. Nie ciągnij kettla ramionami – to z dołu ciała powinieneś czerpać moc.

trening kettlebellmotorpresse/Kamil Majdański
Fot. Kamil Majdański, model: Michał Wojciechowski

2. Przysiad

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość barków. Możesz je skierować lekko na zewnątrz. Kettlebell ułóż sobie między bicepsem a przedramieniem (jak na zdjęciu powyżej). Zrób pełen przysiad. Jak we wszystkich ćwiczeniach naszego wyzwania, zalicz najpierw wszystkie powtórzenia z kettlebellem w prawej ręce. Przenieś go do lewej dłoni i wykonaj to samo – to jedna seria. I jeszcze jedno: przez cały czas patrz przed siebie, a nie na kettlebell czy pod nogi.

trening kettlebellmotorpresse/Kamil Majdański
Fot. Kamil Majdański, model: Michał Wojciechowski

3. Rwanie

Stań prosto w lekkim rozkroku. Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, aby obniżyć pozycję i chwycić kettlebell lewą ręką. Dynamicznym i płynnym ruchem wstań i poderwij kettlebell, aby znalazł się najpierw na wysokości Twojego barku, a następnie nad głową. Wróć do startu. To jedno powtórzenie na jedną rękę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA