[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Trening siłowy - najlepszy spalacz tłuszczu

Dźwiganie ciężarów pomaga nie tylko poprawić rozmiar mięśni, ale też świetnie je eksponuje, bo spala tłuszcz, który je otacza.

hantle fot. Shutterstock
Świetna sylwetka musi być nie tylko szczupła, ale przede wszystkim umięśniona. Coraz częściej spotyka się bowiem młode, na pierwszy rzut oka szczupłe osoby, o zawartości tkanki tłuszczowej 35% i większej. Dlatego liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość, a tu właśnie najwięcej można zdziałać, stosując trening siłowy.

  1. Mięśnie spalają tłuszcz. Każdy wypracowany kilogram masy mięśniowej sprawi, że w stanie spoczynku Twój organizm spali o ok. 100 kcal więcej.
  2. Zacznij od treningu ogólnorozwojowego. Początkujący powinni zaczynać od treningu wszystkich grup mięśniowych na każdym treningu 3 razy w tygodniu.
  3. Trenuj duże grupy mięśniowe. Koncentruj się na mięśniach największych, takich jak nogi, grzbiet czy klatka piersiowa. One, ze względu na dużą powierzchnię i liczbę włókien, mają największe tendencje do szybkiego wzrostu.
  4. Rób ćwiczenia złożone. Wybieraj ćwiczenia złożone, by utrzymywać tętno na dosyć wysokim poziomie przez cały czas trwania treningu.

Jaki rodzaj treningu z ciężarami pozwoli mi najszybciej spalić tłuszcz?

Każdy trening siłowy podkręca metabolizm, przez co pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów. Ale tzw. superserie są niewątpliwie metodą, która pozwala zrobić to najszybciej. Polega ona na stosowaniu ćwiczeń na przeciwstawne grupy mięśniowe na jednym treningu (np. klatka piersiowa i plecy, tył i przód uda itp). Możesz stosować obciążenia średnie, pozwalające na wykonanie 13-18 powtórzeń na dany mięsień, lub małe (19-25 powtórzeń).

Możesz także wykonywać swój dotychczasowy trening siłowy, ale musisz zmodyfikować go pod kątem ilości powtórzeń, czasu przerwy (od 40 do 60 sekund) oraz wykonywanych ćwiczeń (tylko złożone – czyli takie, gdzie pracuje jednocześnie dużo mięśni). Na koniec wykonuj przez 20-30 minut ćwiczenia aerobowe, ale już z małą intensywnością.

Trening siłowy czy aerobowy? Który pozwoli spalić więcej kalorii?

Podczas godzinnego treningu tlenowego, tzw. treningu cardio, można spalić 600-900 kcal. Tyle samo możesz spalić, trenując z ciężarami, pod warunkiem że robisz krótkie przerwy (30-60 s.) Wszystko zależy od Twoich parametrów morfologicznych i intensywności treningu. Pamiętaj, że nie powinieneś koncentrować się na ilości, a na jakości spalanych kalorii. Czasami lepiej spalić ich mniej, ale wiedząc, że pochodzą głównie z tłuszczu.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij