Trening siłowy jest lepszy niż trening kardio

Niby wiedzieliśmy to od dawna, ale miło przekonać się, że naukowcy są tego samego zdania.

Trening siłowy fot. shutterstock.com
Gdyby w redukcji masy ciała liczyły się tylko kalorie spalone podczas samego treningu, na kardio nie byłoby mocnych. Od dawna Was jednak przekonujemy, że trzeba patrzeć na ogólny efekt danej aktywności. A wtedy w kontekście odchudzania to trening oporowy okazuje się skuteczniejszy. I to podejście potwierdzają wyniki badania, niedawno opublikowanego w czasopiśmie naukowym „PLOS Medicine”.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Rodzaje facetów w siłowni

W jego ramach naukowcy obserwowali prawie 12 000 osób przez 6 lat i sprawdzali, jaki wpływ na ryzyko otyłości ma szereg czynników związanych z ich stylem życia. Okazało się, że ludzie ,wykonujący w ciągu tygodnia 2 treningi oporowe, byli mniej narażeni na otyłość niż osoby, które nie trenowały siłowo, ale zaliczały w tym czasie 500 minut ćwiczeń kardio. Skąd bierze się ta przewaga?

Trening siłowy pozwala zbudować masę mięśniową, która oznacza wyższy metabolizm spoczynkowy, wywołuje także większy efekt EPOC, czyli metabolizm bardziej przyspiesza przez pewien czas po treningu” – wyjaśnia dietetyk sportowy Paweł Szewczyk.

Trening siłowy nie tylko pomoże Ci schudnąć. Dzięki niemu obniżysz także poziom cholesterolu i poprawisz glikemię, czyli odsuniesz widmo chorób serca oraz cukrzycy.

Tylko pamiętaj – to nie jest tak, że dissujemy kardio. Każdy rodzaj treningu ma swoje zalety i każdy jest potrzebny. A w aktywności fizycznej najważniejsze jest to, by dawała Ci frajdę. Tylko wtedy będziesz w stanie uczynić ją stałym elementem swojego stylu życia. To jest zaś o wiele ważniejsze od filozoficznych rozważań, jaki rodzaj treningu pozwala spalić więcej.

Nie tylko ćwiczenia

Te trzy zasady pomogą Ci schudnąć.

Na głęboką wodę

To dobry sposób na wakacjach i tylko wtedy, gdy sprawdziłeś dno. W odchudzaniu zmiany lepiej wprowadzać stopniowo.

Powoli w górę

Nie ćwiczyłeś od lat? Nie zakładaj, że od ręki staniesz się sportowcem. Zacznij od wyrobienia sobie nawyku aktywności, choćby spacerami.

Licz śpiewająco

Nie zakładaj, że schudniesz na przykład 5 kg w miesiąc, bo wynik zależy od zbyt wielu zmiennych. Załóż, że zrobisz 3 treningi w tygodniu – na to masz większy wpływ.

ZOBACZ TEŻ: Kiedy metabolizm przyspiesza i zwalnia

Zobacz również:
Możesz do końca roku dźwigać ciężary, ale Twoje ciało nie potrzebuje tego tak bardzo, jak myślisz. Trenuj mądrzej, nie ciężej, a efekty tego programu  z obciążeniem tylko własnego ciała zobaczysz jeszcze przed wakacjami.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA