[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Trening siłowy i kardio: 5 zaskakujących korzyści

Oto jak trening wpływa na Twoje ciało. Sprawdź te rady i bądź lepszą wersją siebie w gymie i poza nim.

mięśnie Shutterstock.com
1. Specjaliści z University of Adelaide zapewniają, że już 30 minut intesywnych ćwiczeń poprawia plastyczność mózgu oraz jego zdolność do tworzenia i reorganizacji połączeń nerwowych.

Bonus

Daj do myślenia swoim szarym komórkom, zamieniając stare schematy na zupełnie nowe bodźce: do pracy pójdź inną drogą, a oklepaną playlistę, którą odpalasz do gotowania, zamień na wartościowy podcast.

2. Wbrew powszechnemu przekonaniu, ćwiczenia mają niewielki wpływ na pojemność płuc. Pomagają jednak dostarczyć organizmowi więcej tlenu do mięśni przez poprawę czynności serca.

Bonus

Obecne w jedzeniu azotany (są chociażby w burakach i warzywach liściastych) zmniejszają koszt tlenowy ćwiczeń, co bezpośrednio przekłada się na lepsze osiągi sportowe. (University of Exeter)

3. Badania Appalachian State University wykazały, że 45 minut intensywnej jazdy na rowerze podkręca metabolizm spoczynkowy na 14 godzin.

Bonus

Odwodniony organizm źle funkcjonuje, a metabolizm zwalnia. Dlatego pij więcej wody, zwłaszcza gdy trenujesz.

4. Jak donosi Main Heart Clinic, regularne ćwiczenia aerobowe zmniejszają liczbę szkodliwych dla serca małych cząsteczek cholesterolu LDL we krwi.

Bonus

Kwas nikotynowy (związek budujący witaminę B3) świetnie kasuje "ten zły" cholesterol.

5. Razem z Twoimi mięśniami rośnie liczba mitochondriów – "baterii" w mięśniach, które przekształcają pokarm w energię.

Bonus

Mądre głowy z McMaster University donoszą, że masaże mogą korzystnie wpływać na liczbę mitochondriów w mięśniach.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij