REKLAMA

Trening siłowy a oddychanie [Shorty MH]

Chcesz obniżyć poziom  stresu i odetchnąć wreszcie pełną piersią? Musisz więcej czasu poświęcić na trening korpusu. 

oddychanie, stres, trening shutterstock.com
„To, jak siedzimy, to część poważniejszego problemu” – mówi trener ruchu Luke Worthington. Przyjęcie tzw. prawidłowej postawy zwykle oznacza ściągnięcie ramion do tyłu i wypchnięcie klatki piersiowej do przodu, co w efekcie tworzy łukowate wygięcie w dolnej części pleców. Ale pozycja, w której klatka piersiowa i miednica są wypychane w przeciwnych kierunkach, jest szkodliwa zarówno dla ciała, jak i dla umysłu.

REKLAMA

ZOBACZ: Mięśnie głębokie - dlaczego warto je trenować?

„Obniża wydajność oddychania, zmniejszając dopływ powietrza do dolnej części płuc, gdzie znajduje się większość naczyń krwionośnych” – mówi  Worthington. To nie tylko ma wpływ na Twoją kondycję fizyczną i wytrzymałość. Wydłużenie kręgosłupa przez wygięcie części lędźwiowej stymuluje również układ współczulny – część układu nerwowego odpowiedzialną za reakcję „walcz lub uciekaj”, która jest odpowiedzią na silny stres. Połączenie niepełnego oddychania i stresu skutkuje zwiększonym niepokojem i zmęczeniem.

Lekarstwo? Zwiększenie intensywności treningów mięśni korpusu (core’u). Silne mięśnie ustawią kręgosłup w neutralnej pozycji, pozwalając Ci odetchnąć głęboko i odważnie stawić czoło codziennym stresom. A w bonusie dostaniesz sześciopak, który przyda Ci się w lecie, kiedy to już, miejmy taką nadzieję, będzie można wreszcie pokazać się na plaży.

PRZECZYTAJ: Co lepsze - deska czy brzuszki?

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA