[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Trening nóg: popraw swój wyskok

Grasz w koszykówkę, siatkówkę, lub uprawiasz inną dyscyplinę sportu, w której wyskok na kluczowe znaczenie? Pokonaj siły grawitacji i popraw wyskok 6 prostymi ćwiczeniami na nogi, które polepszą wszystkie 4 fazy wyskoku: dojście, wybicie, lot i lądowanie.

przysiady fot. Jasminko Ibrakovic, 2015, shutterstock.com
Twój trening na wyskok

Oto zestaw 6 ćwiczeń, dzięki któremu już wkrótce poprawisz swój wyskok.

trening nóg rys. Rodale Images
1. Wyskok ze szrugsami

Stań z hantlami trzymanymi na udach. Ugnij kolana, lekko pochylając się do przodu. Wybij się do góry, jednocześnie prostując plecy i unosząc do góry tylko barki. Zrób 4 serie po 5 powtórzeń.

trening nóg rys. Rodale Images
2. Przysiad ze sztangą

Stań ze sztangą na barkach z przodu, trzymając wysoko łokcie. Zrób przysiad, aż uda będą równoległe do podłoża, a potem dynamicznie wróć do stania. Zrób 6 powt. Potem zwiększ ciężar, ale zrób mniej powt. W sumie zrób 4 serie.

trening nóg rys. Rodale Images
3. Wyskok z przysiadu

Zrób przysiad, ale nie zniżaj pośladków poniżej kolan. Dynamicznie wyskocz w górę, pomagając sobie wymachem ramion. Wyląduj na ugiętych kolanach. Zrób 4 serie po 8 powt.

trening nóg rys. Rodale Images
4. Wyskok z hantlami

Zrób przysiad (uda równoległe do podłoża), trzymając w wyprostowanych po bokach ramionach hantle. Dynamicznie wyskocz w górę, nie zmieniając pozycji ramion. Lądując, od razu przejdź do przysiadu. 4 x 5 powt.

trening nóg rys. Rodale Images
5. Wejścia na podwyższenie

Stań przed ławeczką z hantlami w dłoniach. Postaw jedną nogę na ławce i wyprostuj się, trzymając drugą nogę w powietrzu. Wróć do pozycji startowej. Zrób 6 powt. Potem zwiększ ciężar, ale zrób mniej powt. W sumie 4 serie.

trening nóg rys. Rodale Images
6. Wyskok z podciąganiem kolan

Stań w rozkroku. Zrób przysiad i dynamicznie wybij się w górę, podciągając jednocześnie kolana blisko klatki. Wyląduj na palcach, od razu przechodząc do przysiadu. Zrób 4 serie po 8 powtórzeń.

MH 05/10 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij