Trening na słońcu – 5 zalet

W lecie łatwiej pochwalić się bicepsem czy sześciopakiem, ale najpierw trzeba go mieć. Czy można się wyrzeźbić na słońcu?

Trening na słońcu fot. shutterstock.com

1. Efekty ze skóry

Trening w promieniach słońca podnosi poziom witaminy D, ponieważ Twoja skóra potrafi ją produkować pod wpływem światła słonecznego. Wg badań aż 70% Polaków ma niedobory witaminy D, a to powoduje mnóstwo problemów: od pogorszenia nastroju i depresji, choroby układu krążenia, przez obniżoną odporność, aż po zwiększone ryzyko cukrzycy i otyłości.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Budowanie mięśni: najlepsze ćwiczenia na masę

2. Powrót do formy

Trening w upalne dni sprawia, że kardio jest wydajniejsze i możesz poprawić formę w zaledwie 5 dni. Jak donosi „Journal of Applied Physiology”, prawdopodobnie wysoka temperatura zwiększa zdolność organizmu do dostarczania tlenu do tkanek i jednocześnie, dzięki zwiększonemu przepływowi krwi, poprawia stan naczyń krwionośnych.

3. Jasny umysł

W okolicach południa wyjdź na spacer, a będzie Ci się lepiej myślało. Najlepiej gdzieś do parku, ale jeśli w pobliżu nie ma zieleni, wystarczy jasne światło. Ruch zwiększy dopływ krwi do mózgu, a jasne światło pobudzi go do wytężonej pracy. Efekt? Nabierzesz energii na popołudnie, a jeśli masz do rozwiązania jakiś trudny problem, podczas spaceru na słońcu rozwiążesz go szybciej.

4. Będziesz większy

Trening na świeżym powietrzu ma dwie najważniejsze zalety. Po pierwsze, jest urozmaiceniem, a więc łatwiej Ci będzie utrzymać reżim treningowy. Po drugie, pod wpływem słońca wytwarza się więcej testosteronu, a jeśli dodasz do tego jeszcze ciężary, testosteron wzrośnie bardziej. Twoje mięśnie też.

5. Popij

Badania US Army wykazały, że pocimy się prawie dwa razy bardziej, gdy jest gorąco i sucho, niż wtedy, gdy jest gorąco i wilgotno. W suche dni badani tracili średnio 1,2 litra wody na godzinę marszu, w wilgotne – 0,7 l/h. Mniej więcej tyle więc powinieneś wypijać podczas treningu, żeby nie doprowadzić do odwodnienia. No chyba że akurat szykujesz się do zdjęć – wtedy odwodnienie pomaga. Tylko szybko uzupełnij wodę po sesji.

ZOBACZ TEŻ: Sześciopak bez brzuszków

Zobacz również:
Ten trening ze skakanką daje Ci alternatywę: spalasz kalorie ostro albo długo. Wybierz swoją drogę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA