[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Trening na powietrzu vs trening w pomieszczeniu

Jedni krzyczą, że powietrze w miastach jest zanieczyszczone. Drudzy, że w zamkniętych siłowniach wcale nie jest lepiej. Komu wierzyć? Naukowcom, którzy znają rozwiązanie obu tych problemów.   

bieganie fot. Shutterstock
W powietrzu czai się tzw. pył zawieszony, który wnika do płuc i może zmniejszać ich zdolność dostarczania tlenu do mięśni. Badacze z Edinburgh University potwierdzili z kolei, że obecny w smogu tlenek węgla i dwutlenek siarki szkodzi nie tylko płucom, ale i sercu.

Jak sobie z tym radzić?

Biegaj rano, gdy stężenie szkodliwych gazów i pyłów jest najniższe, jak najdalej od ruchliwych dróg.

Mieszkasz w centrum?

Trzymaj się wewnętrznej strony chodnika, gdzie stężenie spalin jest o 30% mniejsze. W siłowni na pewno jest lepiej niż w centrum miasta. Badacze z Portugalii w większości przebadanych miejsc stwierdzili jedynie podwyższony poziom lotnych związków organicznych, w tym formaldehydu.

Ale spokojnie, formaldehyd dodawany jest m.in. do szamponów i jego obecność najprawdopodobniej świadczy tylko o tym, że Twoi koledzy z siłowni dbają o higienę. Gdy trwa sprzątanie i łatwo wyczuć zapach środków do czyszczenia, lepiej przyjdź później. „Podczas sprzątania jakość powietrza jest najgorsza” – ostrzega Carla Ramos, autorka badań.

Nadal boisz się, że trening na dworze nie będzie tak skuteczny, jak ten w siłowni? Oto trening kardio na świeżym powietrzu.

MH 06/2015

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij