REKLAMA

Trening na kacu - czy warto?

Zastanawiałeś się kiedyś, czy trening na ciężkim kacu to dobry pomysł? Najlepsza odpowiedź brzmi: To zależy. Przeczytaj, od czego konkretnie to zależy.

shutterstock.com
Popiłeś, było fajnie, ale teraz czas na dalszą część życia, na którą za bardzo nie masz ochoty, nie mówiąc już o trenowaniu czegokolwiek. Rozumiemy. Dzieje się tak, ponieważ gdy alkohol dotrze do wątroby, dostaje się w łapy enzymu o groźnie brzmiącej nazwie dehydrogenaza alkoholowa. Ten enzym rozkłada alkohol na niegroźne kwasy tłuszczowe, CO2 i wodę. Niestety, jednym z metabolitów alkoholu jest aldehyd octowy – to właśnie ten skubaniec powoduje kaca i wszystkie jego następstwa.

ZOBACZ: Egzotyczne sposoby na kaca

REKLAMA

Na domiar złego alkohol zakłóca również sen i wyraźnie obniża jego jakość. Ale największą ironią chlania na umór i wlewania w siebie nieprzyzwoitych ilości wysokoprocentowych trunków jest fakt, że nazajutrz jesteś porządnie odwodniony. Oczywiście zrezygnuj z porannej sesji treningowej,jeśli wróciłeś z klubu o 4.39 i po przebudzeniu się wciąż trwa wczoraj. Nie na takiej bombie trenują najlepsi bodybuilderzy. Natomiast w przypadku gdy budzisz się trzeźwy, ale z dokuczliwym bólem głowy i nadszarpniętą godnością osobistą, trening może zdziałać cuda w obu tych obszarach.

Oprócz złagodzenia bólu, przypływ endorfin, które zaleją mózg podczas treningu, przywróci równowagę chemiczną mózgu, zwalczając depresyjny efekt alkoholu. Najlepiej jednak nie forsować się intensywnym treningiem siłowym i od razu iść na bieżnię. Naukowcy z Uniwersytetu Boulder dowiedli nawet, że lekki trening aerobowy może w pewnym stopniu odwrócić uszkodzenia mózgu wywołane przez spożywanie alkoholu.

Zadbaj również o odpowiednią ilość płynów, choć jesteśmy dziwnie spokojni, że akurat o tym będziesz pamiętał. Jeśli chodzi o dietę, miej na uwadze, że alkohol podrażnia ścianki żołądka, więc oprzyj się pokusie zaserwowania sobie wybitnie tłuszczowego śniadania (jajka na boczku). Dwa banany na godzinę przed treningiem wystarczą.

Szybka naprawa

  • Wczesnoporanne treningi raczej sobie odpuść. Zadbaj za to o odpowiednie nawodnienie.
  • Jeśli nie możesz nic przełknąć przez podrażniony żołądek, zjedz banana.
  • Aeroby dobrze wpłyną na Twój mózg i sprawią, że odzyskasz godność i rozum człowieka.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA