[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Trening z piłką lekarską (bokserski): na nogi i szybkość

Mocny dół to fundament sylwetki – to zdanie powtarzamy jak mantrę. Ale tylko dlatego, że to czysta prawda. Jeśli chcesz zbudować silne nogi bez obawy o utratę szybkości, wykonaj ten bokserski trening z piłką.

bokser Wyobraź sobie, że ten worek to Twój przeciwnik. Zrób z nim porządek. (fot. Shutterstock)

Same "dziesiątki" od jurorów

Mike Tyson występował już w argentyńskiej i włoskiej edycji "Tańca z gwiazdami", a ostatnio krążyły pogłoski, że kusi go edycja polska. To zresztą niejedyny bokser, który dość dobrze radził sobie w tego rodzaju programach (wystarczy wspomnieć "Diablo" Włodarczyka i Andrzeja Gołotę). Co sprawia, że bokserzy trafiają do popularnego show? Mocne nogi, koordynacja i szybkość, zbudowane dzięki treningowi z piłką.

Trening z piłką lekarską - droga do celu

Trening nóg z piłką lekarską to dobry sposób, by nie wpaść w pułapkę budowania siły kosztem szybkości i wytrzymałości. Zacznij od lekkiej, 5-kilogramowej piłki, a potem z każdym treningiem wybieraj cięższą. Wykonuj podane ćwiczenia w 3 seriach po 12 powtórzeń, odpoczywając minutę między seriami. Trening z piłką wykonuj 3 razy w tygodniu z co najmniej jednodniową przerwą między sesjami.  

Bonus - atomowe uderzenie

Silne nogi to nie tylko lepsze poruszanie się w ringu, ale też większa siła pojedynczego ciosu.  

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images
1. Wyskok z piłką lekarską

Złap piłkę, umieszczając ją na wysokości klatki. Zblokuj łokcie i zrób półprzysiad. Wyskocz, jednocześnie robiąc wymach piłką do góry. Wyląduj, wróć do startu i skocz znowu.

 

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images
2. Przysiady z piłką lekarską

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość bioder. Piłkę trzymaj tak, jak w poprzednim ćwiczeniu. Zrób przysiad, aż uda będą równolegle do podłogi, jednocześnie przenosząc piłkę nad głowę.

 

trening bokserski fot. Beth Bischoff, Getty Images
3. Wykroki z piłką lekarską

Stań, trzymając piłkę wyprostowanymi rękoma nad lewym barkiem. Stopy ustaw na szerokość bioder. Zrób wykrok lewą nogą, jednocześnie przenosząc piłkę za kolano. Zrób najpierw powtórzenia na jedną nogę.

MH 09/11   

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij