[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Trening bokserski: mistrzowska wymiana ciosów

Boks pomoże Ci zdobyć najcenniejszy pas wszechwag, przynajmniej pod względem rozmiaru. Nie obijaj worka bez planu. Dobry bokser to połączenie precyzji, koordynacji, siły, szybkości i wytrzymałości. Oto sposoby na wypracowanie topowej formy w trzech bokserskich krokach. 

Boks, trening bokserski fot. Gergely Zsolnai 2015/shutterstock
Twój plan

Przez 2 tygodnie treningi wykonuj co drugi dzień, potem jeden dziennie 6 dni w tygodniu. 

 

REKLAMA

Boks, trening bokserski fot. ostill 2015/shutterstock
Cios z mocą

Nieważne, kogo masz za przeciwnika: Pudziana czy 30-kilogramowy worek w piwnicy. Zasady zawsze są takie same: po dobrej rozgrzewce każdy cios powinieneś wyprowadzać z pełną mocą. Ten sześciorundowy program pomoże Ci wypracować wytrzymałość mentalną i fizyczną.

Zwiększaj intensywność

Każda runda trwa 3 minuty. Przerwa między rundami wynosi 60 sekund. Z każdą rundą zwiększaj sekwencję ciosów. 

Ciosy w rundzie

1. Rozgrzewka. Uderzaj worek na pół gwizdka. Wyprowadzaj każdy cios spokojnie, z pełną kontrolą.

2. Teraz już uderzaj na 100%. Wyprowadzaj tylko lewe (L) proste.

3. L prosty, P prosty

4. L prosty, P prosty, hak, powtórz

5. L prosty, P prosty, hak, podbródkowy

6. L prosty, P prosty, hak, podbródkowy, hak, powtórz

 

Boks, trening bokserski fot. Gutzemberg 2015/shutterstock
Cios z precyzją

Idealnie wyprowadzony cios czerpie swoją siłę z mocy całego ciała, a nie z pięści. Ten program nauczy Cię techniki wyprowadzania ciosów.

1. Przyjmij postawę

Stań w lekkim rozkroku, mając nieco w prodzie nogę niedominującą (praworęczni – lewa noga z przodu). Palce nogi prawej w linii prostej z piętą nogi lewej. Twoja głowa w linii barków, a barki nad biodrami. Kolana lekko ugięte.

2. Wyprowadź cios

Zrób krok do przodu lewą nogą i wyprostuj lewe ramię, tak by barki, łokieć, nadgarstek i pięść były w linii prostej. Pięść i stopa powinny wylądować w tym samym momencie. Zrób to samo z prawym prostym, odzyskując dystans, jaki miałeś przed ciosem. Wróć do postawy bokserskiej.

3. Połącz ciosy

Powtarzaj sekwencję walki z cieniem przez 3 min. Przez następne rób to samo, ale uderzając w ciężki worek. To jedna seria. Zrób ich w sumie 3, stopniowo zwiększając tempo. Między rundami odpoczywaj minutę. 

 

Boks, trening bokserski fot. Stokkete 2015/Shutterstock
Ciosy z szybkością

Walka z cieniem pozwoli Ci wyprowadzać ciosy z maksymalną szybkością, bez spowalniania ich przez ciężki worek. Nauczysz barki, plecy i korpus boksowania na maksymalnej szybkości.

Boks w ostrym rytmie

Wybierz pięć utworów, które mają równy rytm i nie trwają dłużej niż 4 minuty. Na każdy 4 beat (możesz liczyć głośno, by nie tracić rytmu) wyprowadź kombinację ciosów z listy na wcześniejszych slajdach i wróć do postawy bokserskiej (z gardą) przed następnym beatem. Tempo niektórych utworów może sprawić, że będziesz boksował praktycznie od pierwszego do ostatniego dźwięku. 

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij