[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Trening bokserski: mistrzowska wymiana ciosów

Boks pomoże Ci zdobyć najcenniejszy pas wszechwag, przynajmniej pod względem rozmiaru. Nie obijaj worka bez planu. Dobry bokser to połączenie precyzji, koordynacji, siły, szybkości i wytrzymałości. Oto sposoby na wypracowanie topowej formy w trzech bokserskich krokach. 

Boks, trening bokserski fot. Gergely Zsolnai 2015/shutterstock
Twój plan

Przez 2 tygodnie treningi wykonuj co drugi dzień, potem jeden dziennie 6 dni w tygodniu. 

 

REKLAMA

REKLAMA

Boks, trening bokserski fot. ostill 2015/shutterstock
Cios z mocą

Nieważne, kogo masz za przeciwnika: Pudziana czy 30-kilogramowy worek w piwnicy. Zasady zawsze są takie same: po dobrej rozgrzewce każdy cios powinieneś wyprowadzać z pełną mocą. Ten sześciorundowy program pomoże Ci wypracować wytrzymałość mentalną i fizyczną.

Zwiększaj intensywność

Każda runda trwa 3 minuty. Przerwa między rundami wynosi 60 sekund. Z każdą rundą zwiększaj sekwencję ciosów. 

Ciosy w rundzie

1. Rozgrzewka. Uderzaj worek na pół gwizdka. Wyprowadzaj każdy cios spokojnie, z pełną kontrolą.

2. Teraz już uderzaj na 100%. Wyprowadzaj tylko lewe (L) proste.

3. L prosty, P prosty

4. L prosty, P prosty, hak, powtórz

5. L prosty, P prosty, hak, podbródkowy

6. L prosty, P prosty, hak, podbródkowy, hak, powtórz

 

REKLAMA

Boks, trening bokserski fot. Gutzemberg 2015/shutterstock
Cios z precyzją

Idealnie wyprowadzony cios czerpie swoją siłę z mocy całego ciała, a nie z pięści. Ten program nauczy Cię techniki wyprowadzania ciosów.

1. Przyjmij postawę

Stań w lekkim rozkroku, mając nieco w prodzie nogę niedominującą (praworęczni – lewa noga z przodu). Palce nogi prawej w linii prostej z piętą nogi lewej. Twoja głowa w linii barków, a barki nad biodrami. Kolana lekko ugięte.

2. Wyprowadź cios

Zrób krok do przodu lewą nogą i wyprostuj lewe ramię, tak by barki, łokieć, nadgarstek i pięść były w linii prostej. Pięść i stopa powinny wylądować w tym samym momencie. Zrób to samo z prawym prostym, odzyskując dystans, jaki miałeś przed ciosem. Wróć do postawy bokserskiej.

3. Połącz ciosy

Powtarzaj sekwencję walki z cieniem przez 3 min. Przez następne rób to samo, ale uderzając w ciężki worek. To jedna seria. Zrób ich w sumie 3, stopniowo zwiększając tempo. Między rundami odpoczywaj minutę. 

 

REKLAMA

REKLAMA

Boks, trening bokserski fot. Stokkete 2015/Shutterstock
Ciosy z szybkością

Walka z cieniem pozwoli Ci wyprowadzać ciosy z maksymalną szybkością, bez spowalniania ich przez ciężki worek. Nauczysz barki, plecy i korpus boksowania na maksymalnej szybkości.

Boks w ostrym rytmie

Wybierz pięć utworów, które mają równy rytm i nie trwają dłużej niż 4 minuty. Na każdy 4 beat (możesz liczyć głośno, by nie tracić rytmu) wyprowadź kombinację ciosów z listy na wcześniejszych slajdach i wróć do postawy bokserskiej (z gardą) przed następnym beatem. Tempo niektórych utworów może sprawić, że będziesz boksował praktycznie od pierwszego do ostatniego dźwięku. 

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij