[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Trening Tabata - MH testuje

Czy cztery minuty to dużo? Twoja dziewczyna powie, że nie, ale dla Twojej formy to może być bardzo dużo. Tyle czasu zajmuje bowiem trening Tabata - intensywny, szybki, wykańczający. Sprawdź, jak poradził sobie z nim jeden z naszych redaktorów. 

Tabata, pompki Tabata to fajna zabawa i ostry trening w jednym. Piszesz się?
Jeśli w tym roku, rozbierając się na plaży, nie chcesz powtarzać ulubionej maksymy naszych piłkarzy – za rok na pewno się uda – zadbaj o formę już teraz. Ja chcę mieć płaski brzuch i widoczne mięśnie, więc bez wahania podjąłem się kolejnego wyzwania – treningu tabata.

Cztery tygodnie codziennych ćwiczeń po, uwaga!, tylko cztery minuty. Żeby przyspieszyć efekty, ćwiczyłem dwa razy dziennie. Cel? Redukcja tkanki tłuszczowej, głównie z okolic brzucha, czyli po ludzku – pozbycie się oponki. Nastawienie? Sceptyczne. Ale po kolei.

Po pierwsze: co to jest tabata? Twórcą tej metody jest japoński uczony Izumi Tabata, który szukał sposobu na zwiększenie wydolności aerobowej i anaerobowej. Intensywny, krótki i skuteczny trening – to główne założenia tabaty. Po drugie: dlaczego właśnie tabata? Wyjątkowość tej metody polega na tym, że cały trening trwa jedynie cztery minuty. Efektem „ubocznym” jest podkręcenie metabolizmu i spalanie tłuszczu.

Reguły są banalnie proste. Wybierz ćwiczenie, np. krokodylki, wykonuj je 20 sekund, odpoczywaj przez 10 sekund. Całość powtórz 8 razy. Matematyka nie kłamie: 240 sekund treningu dziennie. Forma instant.

Nie wierzysz, że to zadziała? Oddajmy głos nauce. „Trening metodą Tabaty jest rodzajem interwału o wysokiej intensywności (HIIT) i stosunku pracy do przerw wypoczynkowych 2/1. Podczas maksymalnej intensywności wysiłku, mimo że trwa on po 20 sekund, organizm zaciąga dług tlenowy wynikający z niemożliwości dostarczenia potrzebnej ilości tlenu komórkom mięśniowym. Taki dług musimy spłacić i dzieje się to po zakończeniu wysiłku” – tłumaczy dr Paweł Posłuszny, adiunkt Katedry Biostruktury na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego.

Nadal nieprzekonany? Te 4 minuty przecież Cię nie zbawią, natomiast Twoją formę zdecydowanie tak. 

Efekt przed:

Efekt po:



MH 04/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij