Trening Jana Błachowicza

W treningu Jana Błachowicza kluczową rolę odgrywa tempo wykonywania ćwiczeń. Jest ono wydłużone, by zwiększyć rekrutację jednostek motorycznych mięśni, czyli, po naszemu, wykorzystać większy procent siły mięśni. Skoro służy byłemu mistrzowi świata, posłuży i Tobie.

Trening Jana Błachowicza fot. Kamil Majdański/MPP

1. Przysiad ze sztangą – trening Jana Błachowicza

Trening Jana Błachowiczarys. +ISM

4 serie po 8 powtórzeń

Przysiady wykonaj w tempie 5/0/5/0, co oznacza 5 sekund pracy przy opuszczaniu i podnoszeniu ciężaru, więc nie szarżuj z ciężarem – wydłużone tempo i tak da Ci mocno w kość. Seria przysiadów to aż 80 sekund pod napięciem mięśniowym. Odpoczywaj 1-2 minuty między seriami.

2. Martwy ciąg – trening Jana Błachowicza

Trening Jana Błachowiczarys. +ISM

4 serie po 8 powtórzeń

W przypadku martwego ciągu, z którym większość trenujących osób ma i tak spore problemy, skup się na poprawnej technice. Cały ruch wykonuj w jednym tempie. Patrz przed siebie, a nie na sztangę.

3. Wiosłowanie sztangą – trening Jana Błachowicza

Trening Jana Błachowiczarys. +ISM

3 serie po 12 powtórzeń

Wiosłowanie wykonaj w tempie 5/0/2/0. Wypchnij lekko biodra do tyłu i pochyl się do przodu, nogi ugięte w kolanach. Plecy trzymaj proste, a klatkę wypiętą. Głowę odchyl delikatnie do tyłu, by zapobiec zaokrąglaniu się pleców.

4. Wyciskanie sztangi na ławce – trening Jana Błachowicza

Trening Jana Błachowiczarys. +ISM

4 serie po 8 powtórzeń

Tutaj trenuj tempem 2/0/2/0 lub 5/0/5/0. Złap sztangę i połóż się tyłem na ławce płaskiej. Zacznij od trzymania sztangi nachwytem w prostych rękach nad klatką. Obniż sztangę do klatki piersiowej i we właściwym tempie wróć do pozycji startowej.

5. Wyciskanie sztangi stojąc – trening Jana Błachowicza

Trening Jana Błachowiczarys. +ISM

3 serie po 10 powtórzeń

Popularne wyciskanie żołnierskie zrób w tempie 4/0/X/0, gdzie X oznacza najszybszy możliwy ruch. O czym pamiętać? Stopy rozstaw na szerokość barków, a sztangę trzymaj nachwytem bezpośrednio nad barkami.

REKLAMA