Trening Hugh Jackmana: siłownia, kardio, boks

Boksuje ze słynnym "Sugar" Rayem Leonardem i rzeźbi ciało w siłowni, aby wiarygodnie wyglądać jako Wolverine. Hugh Jackman pracuje nad formą bardziej niż ktokolwiek inny w Hollywood. Aktor zdradza MH, czego potrzeba, by zbudować potężną sylwetkę.

Hugh Jackman trenował boks z Sugra Ray Leonardem i intensywnie ćwiczył na siłowni, aby móc sprostać roli w filmie Giganci ze stali Melissa Moseley © DreamWorks II Distribution Co., LLC
fot. Melissa Moseley © DreamWorks II Distribution Co., LLC
"Zdaję sobie sprawę, że gdybym trafił na przeciwnika, który nic by sobie nie robił z tego, kim jestem, to porządnie by mnie złoił i moja kariera byłaby skończona" - dodaje ze śmiechem.

REKLAMA

To delikatne podejście zmieniło się, gdy zaczął walczyć z wielokrotnym mistrzem bokserskim "Sugar" Rayem Leonardem.

"Byłem lekko onieśmielony podczas pierwszego spotkania z taką gwiazdą" - mówi Jackman, który uważa Leonarda za perfekcjonistę w kwestii techniki bokserskiej. - Uderzał mnie mocniej niż ktokolwiek wcześniej, a gdy widział koło nas kamerę, uderzał jeszcze silniej".

Trening techniczny do "Gigantów ze stali" był ciężki, ale nie miał na celu wypracowania tak wyrzeźbionej sylwetki, jaka potrzebna jest do odtworzenia roli Wolverine’a. Jackman mógł sobie więc pozwolić na poluzowanie diety.

Hugh Jackman trenował boks z Sugra Ray Leonardem i intensywnie ćwiczył na siłowni, aby móc sprostać roli w filmie Giganci ze staliMelissa Moseley © DreamWorks II Distribution Co., LLC
fot. Melissa Moseley © DreamWorks II Distribution Co., LLC

"Byłem prawie 5 kg cięższy niż normalnie. To było nawet miłe - mogłem pić piwo, kiedy chciałem" - śmieje się.

Teraz musi jednak wrócić na siłownię i znów wylewać siódme poty, żeby szósty raz zagrać człowieka z pazurami. Obecny trening Hugh Jackmana do roli Wolverine’a znajdziecie w dalszej części artykułu (zobacz także jego poprzedni program treningowy w artykule "Hugh Jackman: twardy jak Wolverine"). Polega głównie na krótkich seriach z dużymi obciążeniami i unikaniu węglowodanów po godzinie 15. Jego przygotowania są niezwykle intensywne - siedmiominutowe sesje kardio Jackman określa jako "najgorsze chwile życia". Ciężary są tak duże, że ledwo może je unieść, a do tego dochodzi bardzo rygorystyczny plan żywieniowy.

"Za każdym razem, kiedy gram Wolverine’a, uczę się czegoś nowego i coraz lepiej rozumiem, jak działa i czego potrzebuje mój organizm. Znam swoje granice i wiem, jak ich nie przekraczać" - mówi Jackman. Raz w tygodniu zawsze ma luźniejszy trening: tenis, bieganie po plaży lub pływanie. Albo, jak teraz, zakłada rękawice i przez parę rund okłada worek.

King size w 3 miesiące


Jackman potrzebował zaledwie 12 tygodni, żeby osiągnąć imponujące gabaryty Wolverine’a. "Taki efekt wymaga zaangażowania umysłu oraz ciała" - tłumaczy aktor.

 Umysł 

"Trudno w Hollywood o lepiej zbudowanego i bardziej sprawnego faceta w jego wieku" - taką opinię o Hugh Jackmanie mają instruktorzy z fitness klubów Los Angeles, dbający o formę i sylwetki gwiazd kina. Chwalą go również za determinację, motywację i konsekwencję w działaniu. Warto więc posłuchać, kiedy ten 43-letni australijski aktor podpowiada, jak być silnym i szczupłym przez całe życie.

• Trzymaj się średniej wagi. Nie pozwalaj sobie na odchyły od idealnej wagi większe niż 3-4 kg, tak by osiągnięcie szczytu formy było kwestią dopracowania treningu, a nie totalną pracą u podstaw. "Trudno jest zbudować coś z niczego" - mówi Jackman.

• Najpierw sprawność, potem mięśnie. "W moim wieku trudniej jest schudnąć" - mówi Jackman. Wie, że jeśli chce przybrać na masie i poprawić rzeźbę mięśni, najpierw musi popracować nad formą. "Jestem sprawny i szczupły - traktuję to jako bazę do budowy mięśni".

• Buduj mięśnie podczas snu. "Zawsze przy łóżku mam szklankę koktajlu białkowego - mówi Jackman. - Jeśli obudzę się w nocy, wypijam ją, zanim znów zasnę. Pomagam w ten sposób mięśniom zregenerować się i rozkręcam metabolizm".

• Trenuj ciężko, ale się nie przemęczaj. Stan umysłu ma kluczowe znaczenie dla wyników. "Motywacja to najtrudniejsza rzecz" - mówi Jackman. - Jeśli musisz się zmuszać, żeby iść poćwiczyć, to lepiej nie idź. Lepiej zostań w domu, zdrzemnij się i wróć następnego dnia".

1 2 3 ... 4
STRONA 2 z 4
Zobacz również:
Merrell Nova 2 to buty, które są jak najlepszy kompan na trailowej wyprawie – mocne, nie zawiodą Cię w żadnej sytuacji, a przy tym czujesz się w ich towarzystwie naprawdę komfortowo.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA