[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Trening CrossFit Mieszka Bulika - zwycięzcy turnieju Under the Bridge [Wywiad]

Jeśli się uczyć to od najlepszych. Przedstawiamy plan treningowy i wywiad z Mieszkiem Bulikiem - zwycięzcą prestiżowego turnieju crossfitowego Under the Bridge w kategorii Elite. Elitarny kontent!

Dlaczego crossfit? Co powoduje, że wolisz kolejny WOD od klasycznego treningu split/FBW?

Dlaczego CrossFit? Po pierwsze bardziej interesuje mnie co moje ciało potrafi niż to jak wygląda. Chcę być sprawny, sprostać każdemu zadaniu. A jak wiadomo sylwetka będzie efektem ubocznym ćwiczeń sprawnościowych. Po drugie rywalizacja, to, że mogę się z kimś zmierzyć, być lepszym lub gorszym w danym zadaniu/treningu. Rywalizacja napędza świat, stajemy się lepsi. Do tego emocje, smak wygranej, gorycz porażki, to coś, co można odczuć, przyciąga znów i nie można przestać.  

Jak często i długo trenujesz? Ile czasu tygodniowo poświęcasz na dbanie o formę fizyczną?

Trenuję codziennie, niedziele zostawiam sobie wolną. Trening trwa od 2 do 4 godzin dziennie, zależnie od okresu przygotowań. Środa to zazwyczaj aktywny wypoczynek, bieganie, pływanie, rower około jednej godziny.  

REKLAMA

Czy poza treningiem siłowym/crossfitem uprawiasz jeszcze jakiś sport?

Aktualnie CrossFit to moja dyscyplina, a, jak wiadomo, łączy ona ze sobą wiele sportów: dźwiganie ciężarów, gimnastykę oraz cardio (rower, bieganie, pływanie). Więc można powiedzieć, że trenuję wszystko po trochu.

Jak wyglądały Twoje przygotowania do zawodów Under the Bridge?

Przygotowania zaczęły się już na początku stycznia, drastycznie zwiększyła się objętość treningowa. Czyli długie sesje głównie siłowe. Im bliżej zawodów tym bardziej rosła intensywność, krótsze, cięższe treningi, czasem rozłożone na dwie sesje treningowe jednego dnia, by zyskać efektywność. Przed zawodami zaliczyłem jedne zawody, by wejść w rytm startowy. Przed samym startem krótki odpoczynek by złapać świeżość i już start.  

Jaka rolę w utrzymaniu Twojej sylwetki odgrywa dieta? Skrupulatnie liczysz makro, czy raczej prezentujesz postawę bardziej zbliżoną do IIFYM?

Nie da się ukryć, że dieta to wszystko. Czasami jeden dzień odstępstwa i forma na kolejnym treningu spada drastycznie. O moją dietę aktualnie dba firma zajmująca się kateringiem dietetycznym, dlatego na mojej głowie nie ma presji liczenia, choć bliżej mi do filozofii IIFYM. Nie będę jednak ukrywał, że dużą wagę przykładam do jakości produktów. Unikam jedzenia rzeczy przetworzonych. Dlatego też wolę kawałek "fit" ciasta niż przeciętnego snickersa.  

Co mógłbyś powiedzieć, żeby zachęcić do uprawiania crossfitu i jakie masz rady dla początkujących?     

Po pierwsze nie bać się CrossFitu, na CrossFit nie da się przygotować, po prostu trzeba wybrać w swoim mieście box CrossFit, uczęszczać na zajęcia i zaufać trenerowi. Po drugie czas. CrossFitowe początki są trudne. Dlatego początkującym zawsze daję wyzwanie jednego miesiąca, chodzić 3-4 razy w tygodniu przez miesiąc. Dopiero po tym czasie można nauczyć się podstaw poruszania ciała, nauczyć się nazw ćwiczeń i zacząć cieszyć CrossFitem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij