[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Testy sprawnościowe: twardziel czy przeciętniak?

Facetom często wydaje się, że są w lepszej formie, niż jest naprawdę. A jak jest w Twoim przypadku? Ciężko powiedzieć? Sprawdź więc, kim naprawdę jesteś: twardzielem czy przeciętniakiem, wykorzystując nasz test siły, sprawności i wytrzymałości.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com
ELASTYCZNOŚĆ

Niestety, z wiekiem stajemy się coraz mniej elastyczni. Pomiędzy 35. a 50. rokiem życia mięśnie i ścięgna faceta stają się o 25% mniej rozciągliwe. Jeśli jednak popracujesz mocniej nad streczingiem, wiek nie będzie miał dla Ciebie aż takiego znaczenia.

Test: Stań na podwyższeniu. Nie zginając kolan, zrób głęboki skłon i sięgnij dłońmi jak najniżej. Zmierz jak daleko palce sięgają poniżej poziomu stóp. Jeśli nie dosięgasz stóp, możesz iść na bal sztywniaków.

 

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

 

Twój wiek
dostateczniedobrze
celująco
bez znaczenia
0 cm
1-8 cm
ponad 8 cm


Popraw się:
Połóż wyprostowaną nogę na podwyższeniu ustawionym na wysokości ud. Pochyl się nad nią i wytrzymaj kilka sekund. Rozluźnij mięśnie przez zgięcie kolana, poczekaj 10 sekund i pochyl się ponownie. Wytrzymaj 20 sekund. Powtórz trzy razy na każdą nogę.

REKLAMA

SYLWETKA

Zmierz, czy przypadkiem Twój brzuch nie ma większego obwodu niż biodra. Jeśli tak, to wstyd przed zdjęciem koszuli na plaży nie jest jedynym Twoim problemem. Jesteś bowiem w grupie o większym ryzyku chorób układu krążenia.

Test: Zmierz obwód swojego ciała w najwęższym miejscu w pasie i w najszerszym miejscu na biodrach i pośladkach. Wynik w tabeli to stosunek pierwszego wymiaru do drugiego.

 

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

 

Twój wiek
dostateczniedobrze
celująco
18-25 lat
więcej niż 0,88
0,81-0,88mniej niż 0,80
26-35 lat
więcej niż 0,90
0,83-0,90mniej niż 0,82
36-45 lat
więcej niż 0,92
0,85-0,92mniej niż 0,84
ponad 45 lat
więcej niż 0,93
0,86-093
mniej niż 0,85


Popraw się: Zmień dietę i zacznij ćwiczenia. Codziennie zjadaj o 250 kcal mniej (pączek, mała paczka chipsów) i spalaj o 250 kcal więcej niż zwykle (20 minut koszykówki lub 30 minut siłowni). Powinieneś zrzucić w ciągu tygodnia 0,5 kg.

MH Sukces 2006

Produkty z kategorii: elektronika sportowa znajdziesz w sekcji MH Zakupy: sportowe gadżety
1 ... 3 4 5
STRONA 5 z 5

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij