[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Tempo na medal

Jak to jest, że to, co wymaga ogromnej siły (przynajmniej tak się wydaje nam, amatorom), przychodzi zawodowcom z taką lekkością? Tajemnica tkwi we właściwym tempie. Ustaw swój wewnętrzny metronom i przenieś swoje bieganie, pływanie, jazdę na rowerze i grę w tenisa na mistrzowski poziom.

fot. © Rodolfo Arpia 2008/shutterstock.com
BIEGANIE

Rytm. Staraj się biegać w tempie 90 kroków na minutę.

Sposób. Krótsze, ale częste kroki są efektywniejsze - mniej męczą. Biegaj z górki (znajdź taką o małym nachyleniu). Mięśnie zapamiętają właściwy rytm (tzw. pamięć mięśniowa) przy trasach płaskich. Lekko stawiaj stopy i skoncentruj się na szybkich ruchach nóg.

TENIS ZIEMNY

Rytm. Naucz się płynnego uderzenia.

Sposób. Czekaj do ostatniej chwili z przyspieszeniem ruchu rakiety przy forhandzie czy backhandzie. Zrób to tuż przed kontaktem piłki z rakietą. Wtedy będzie miała największą moc i rotację. Zamiast twardego uderzenia rób ruch, jakkbyś łapał piłkę rakietą. Trochę tak, jakbyś łapał motyle.

KOLARSTWO

Rytm. Pedałuj z kadencją około 100.

Sposób. Kadencja to ilość obrotów na minutę. Staraj się tak pedałować, jakbyś chciał wyżej unosić kolana. Naucz się jeździć w takim tempie, pracując tylko nogami, bez poruszania całej sylwetki na siodełku. Zacznij od trzech minutowych interwałów, z przerwami po 1-2 minuty. Twoje nogi nauczą się szybkich obrotów, a tułów pozostanie stabilny. Będziesz pewnie siedział w siodle przy większych prędkościach.

PŁYWANIE

Rytm. Pokonuj basen w tempie 30 ruchów na 50 metrów.

Sposób. Wyciągaj się mocno do przodu, pamiętając, by łokcie zawsze były powyżej przedramion.

Men's Health 10/2007

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij