[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Sucha zaprawa przed sezonem zimowym

Żeby jazda na nartach była prawdziwą frajdą i by nie skręcić sobie nogi przy pierwszym zjeździe, zacznij przygotowania kondycyjne zanim jeszcze ruszysz w góry. Szkoda krótkiej zimy i jeszcze krótszego urlopu na szukanie formy dopiero na stoku.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com
Mostek na przedramionach - wzmacnia mięśnie pleców.

W leżeniu przodem oprzyj się na przedramionach i palcach nóg. Podnieś miednicę i plecy, tak by ciało było w jednej linii. W tej pozycji unoś naprzemiennie nogi. Głowę utrzymuj w osi kręgosłupa. Zrób 3 serie po 10 razy (1 powtórzenie to 1 x lewa i 1 x prawa noga), utrzymując 3-minutowe przerwy między seriami.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

 

 2.


Koordynacja

Sprawny i dobry narciarz potrafi zachować równowagę w każdej sytuacji (również na after ski party). A w sytuacjach kryzysowych dokona korekty pozycji w sposób kontrolowany, bez użycia nadmiaru siły. Popracuj nad mięśniami, które Ci w tym pomogą, czyli nad muskulaturą łydek, pośladków oraz dwugłowym i czworogłowym uda, jak również nad mięśniami tułowia. Elementami dobrej koordynacji są także orientacja w terenie, refleks i poczucie rytmu. Można trenować to wszystko nawet na dyskotece.

REKLAMA
 3.


Rozciąganie

Przed pierwszym zjazdem, po jeździe samochodem lub dłuższym siedzeniu przy herbatce, mięśnie zawsze są nieco zesztywniałe. Aby uniknąć kontuzji (rozgrzewka to oczywiście podstawa), warto przed sezonem poprawić ruchomość stawów oraz elastyczność mięśni i więzadeł.

Rozciąganie to proces wymagający więcej niż 2-3 dni. Poświęć mu trochę czasu, bo dzięki temu ramiona i nogi będą trzymały się w zawiasach przy wywrotkach (oczywiście, do pewnego stopnia). A Ty w jednym kawałku zjedziesz na dół.

Twój trening: Dzięki tym ćwiczeniom, które poprawią Twoją koordynację i zwiększą elastyczność mięśni, nawet po najbardziej karkołomnej ewolucji płynnie powrócisz do stabilnej pozycji. A inni pomyślą, że po prostu trenujesz freestyle.

Unoszenie nogi - poprawia umiejętność utrzymania równowagi.

Przydatne szczególnie w sytuacji, kiedy musisz przez jakiś czas jechać na jednej narcie. Stań w lekkim rozkroku. Unieś maksymalnie nogę, nie zginając jej w kolanie i nie zmieniając pozycji tyłowia. Następnie przenieś nogę maksymalnie do tyłu. Zrób 3 serie po 10 powtórzeń na każdą nogę.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

Pozycja snowboardowa - przygotowuje do zmiany środka ciężkości w czasie jazdy na snowboardzie.

Stań w lekkim rozkroku, z jedną nogą wysuniętą do przodu (jak na desce). Patrząc przed przednią nogę, przenieś na nią ciężar ciała. Tylną stopę trzymaj na podłożu. Utrzymaj pozycję przez kilka sekund, potem przenieś ciężar ciała na tylną nogę, zginając ją w kolanie. Zrób 3 serie po 12 powtórzeń.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

 

Produkty z kategorii: kurtki narciarskie i snowboardowe znajdziesz w sekcji MH Zakupy: kurtki zimowe męskie bardzo ciepłe
1 ... 2 3 4
STRONA 3 z 4

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij