[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Sucha zaprawa przed sezonem zimowym

Żeby jazda na nartach była prawdziwą frajdą i by nie skręcić sobie nogi przy pierwszym zjeździe, zacznij przygotowania kondycyjne zanim jeszcze ruszysz w góry. Szkoda krótkiej zimy i jeszcze krótszego urlopu na szukanie formy dopiero na stoku.

fot. Jacek Heliasz - heliasz.com
To prawda, że wraz z carvingową rewolucją narciarstwo stało się przyjemne dla początkujących, a zaawansowanym stworzyło o wiele większe możliwości. Nadal jednak jazda na deskach (dwóch lub jednej) wymaga większego przygotowania niż tylko zakup nowego sprzętu. Bez odpowiedniej kondycji szybko stracisz siły i kontrolę nad deskami.

REKLAMA
Cały dzień na stoku to ciężka praca fizyczna, do której trzeba przygotować organizm zanim spadnie śnieg.

Cały dzień na stoku (nie znam faceta, który schodzi do hotelu po dwóch godzinach - chyba że z instruktorką) to ciężka fizyczna praca. I warto do niej przygotować organizm, zanim spadnie pierwszy śnieg. A nawet wtedy, gdy biały puch już leży, bo na suchą zaprawę tak naprawdę nigdy nie jest za późno.

"Powinniśmy dużo chodzić, biegać, jeździć na rowerze i rolkach przez cały rok - mówi Marek Ogorzałek, założyciel Carving Ski S'cool, pionier carvingu w Polsce. - Nawet jeśli o zimie przypomnisz sobie dopiero na kilka tygodni przed urlopem, wybierz się choć parę razy w góry. Spróbuj chodzić szybko po skałach i rowach. W mieście schodź po schodach. Wzmacniasz wtedy dokładnie te mięśnie, które pracują na stoku".

Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie trening, który pozwoli Ci wypracować na sucho te cechy, które powinny charakteryzować dobrego narciarza - niezależnie od umiejętności i sprzętu.

Ile trenować?

Trening powinien trwać co najmniej cztery tygodnie. Co tydzień o 5-10% zwiększaj liczbę powtórzeń. Jeśli masz problemy z wykonaniem proponowanej przez nas liczby powtórzeń w serii, zacznij od tylu, ile możesz wykonać.

Gdy połączysz wszystkie te elementy w całość, otrzymasz trening, który pozwoli Ci na jazdę na maksa praktycznie już od drugiego dnia zimowego sezonu. Pierwszego i tak przede wszystkim będziesz przypominał sobie, jak się wycina carvingowe skręty.

 1.


Siła i stabilność

Kształt i mniejsza długość taliowanych nart umożliwiają jazdę w większym pochyleniu w bok. Na zjazdowców w czasie slalomu giganta działają siły przekraczające pięciokrotnie masę zawodnika. By wytrzymać te obciążenia, potrzebna jest siła mięśni. Tym bardziej że często narciarz pozostaje w niskiej pozycji przy dużej prędkości. Mięśnie pracują wtedy izometrycznie - napięcie trzeba utrzymać przez kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund.

Siła ogólna pomaga również podczas jazdy przy urozmaiconym terenie, uskokach i zmiennych warunkach śniegowych (twardy, ubity lub mokry śnieg, puch czy "cukier"). Ćwiczenia pokazane na następnej stronie poprawią siłę Twoich mięśni w okolicach miednicy, brzucha, pleców oraz nóg.

Produkty z kategorii: kurtki narciarskie i snowboardowe znajdziesz w sekcji MH Zakupy: kurtki zimowe męskie bardzo ciepłe
1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij