[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Sprawność na emeryturze - mocne ciało, mocna głowa

Oto 20 patentów, które sprawią, że na emeryturze nadal będziesz swobodnie wchodzić na 9. piętro i będziesz pamiętał, po co to robisz..

 

trening, senior

Wiosłuj

Przed treningiem wsiądź na 3 minuty na wioślarza. Taka rozgrzewka ustrzeże Cię przed kontuzjami.

Dźwigaj

Buduj mięśnie teraz, gdy przychodzi Ci to łatwo. Mięśnie z wiekiem zanikają. Większe wystarczą Ci na dłużej.

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Jak skutecznie odkładać na emeryturę?

Mummy kicks

Nie wiesz, co to? Sprawdź w Google. Badania wykazały, że wykopy mamuśki spowalniają starzenie mózgu.

Dzień dobry

Skłony ze sztangą „dzień dobry”, wzmacniają mięśnie dołu pleców. Dzięki nim na starość będziesz nadal chodził prosto.

Nielekko

Duże obciążenie i mało powtórzeń. Taki zestaw podnosi poziom testosteronu, który również z wiekiem naturalnie spada.

Przyspiesz

Truchtać będziesz sobie potem. Teraz biegaj szybko. Duże tempo biegu lepiej wzmacnia serce niż przebieżka.

Głęboki wdech

Spięte zginacze bioder ograniczają ruchy całego ciała. Możesz je rozluźnić, robiąc codziennie 20 głębokich wdechów przeponą.

Kręć

Jazda na rowerze skraca czas podróży jedzenia przez jelita. Gdy tzw. pasaż treści jest za wolny, rośnie ryzyko raka jelita.

ŁEBSKI FACET: 7 metod na sprawny mózg

Plyometrycznie

Te dynamiczne ćwiczenia przyspieszają spalanie tłuszczu i chronią Twoje serce.

Dopłyń dalej

Zapaleni pływacy żyją średnio dłużej niż biegacze. Nawet jeśli wolisz biegać, na basen też się wybierz raz w tygodniu.

Łam głowę

Łamigłówki zmuszają mózg do odszukiwania w pamięci informacji nieużywanych na co dzień. Ta sprawność przydaje się codziennie.

Zapisuj

Uczeni z Harvardu odkryli, że robienie notatek odciąża mózg i utrzymuje go w lepszej kondycji na dłużej.

Policz do 10

Pismo „Stroke” donosi, że umiejętność powstrzymania wybuchu gniewu zmniejsza ryzyko wylewu o połowę.

Łap balans

 Żeby poprawić pamięć, przez 40 dni codziennie stój na jednej nodze przez 2 minuty. Możesz też zamknąć oczy.

Szklanka pełna do 1/2

Wg uczonych z Yale myślenie pozytywne pomaga zachować jasność umysłu.

Testuj zmysły

Zdaniem psychologów z Duke University, żeby wyostrzyć zmysły, trzeba ich mocno używać. Zacznij od spaceru z zamkniętymi oczami. Na łące. Z dziewczyną.

Uciesz się

Uczeni z Toronto wyliczyli, że ludzie, którzy potrafią się cieszyć z błahych powodów, żyją średnio o 3,9 roku dłużej.

Graj ostro

Nie bój się „grać w gry” na sylwestra. Wg pisma „Cerebral Cortex” gry typu „GTA” czy „Call of Duty” wzmacniają pamięć długotrwałą.

Biegaj od dziś

Pismo „Neurology” donosi, że bieganie spowalnia zanik tkanki nerwowej mózgu. Im wcześniej zaczniesz, tym lepiej.

Rozdaj

Według pisma „JAMA” gry karciane zmniejszają ryzyko choroby Alzheimera o 33%.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij