Spinning - sport dla wojowników

Ciągle sprawdzasz, gdzie są granice twoich możliwości, także fizycznych. Chętnie szukasz przy tym towarzystwa ludzi, których obecność jest dla ciebie motywacją i nagrodą.

spinning Shutterstock.com
Spinning to dynamiczna jazda na rowerach stacjonarnych. Ale prawdziwy spinning ma mało wspólnego z leniwym kręceniem pedałami przed telewizorem. Ostre kręcenie w rytm muzyki, tempo wyznaczane przez instruktora, który miałby szanse w czasówce z Armstrongiem, oznacza duże obciążenie organizmu.

REKLAMA

Ponieważ potrzebujesz dużo paliwa, Twój wewnętrzny silnik znacznie zwiększa obroty i przyspiesza przemianę materii. Oprócz potu, wydalasz z siebie stresy. Jeżeli świadomie dajesz sobie w kość, tak jak przy ćwiczeniu na rowerze treningowym, zmniejszasz nerwowość i niepokój. Samo wyczerpanie redukuje wpływ negatywnych emocji.

Aby zachować dużą wydajność, musisz się skoncentrować na tym, co istotne – na kręceniu pedałami. Organizm, który w trakcie takich ćwiczeń jest traktowany bez taryfy ulgowej, nie ma wyjścia. Musi się po tym zregenerować. Poczujesz się zupełnie odprężony i śpisz jak zabity. Jednak idź do łóżka nie wcześniej niż trzy godziny po treningu.

PRZECZYTAJ TEŻ: Najlepsze maszyny kardio

Kręcenie na luzie

Koniecznie ćwicz z urządzeniem mierzącym puls. W żadnym razie nie powinieneś się nadwerężać ani przekraczać granic swoich możliwości. Robiąc za dużo, nie osiągniesz celu. Nadmierne obciążenie zamiast luzu, da Ci tylko dodatkowy stres. Lepiej zsiądź z roweru, kiedy już nie dajesz rady. Nie wybieraj też muzyki, która Cię skrajnie pobudza.

Coś zamiast

Jeśli nie pasuje Ci rower stacjonarny, spróbuj box-fitnessu lub ergowioseł.

Zobacz również:
Ten trening ze skakanką daje Ci alternatywę: spalasz kalorie ostro albo długo. Wybierz swoją drogę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA