Po pierwsze, wzrasta siła i wytrzymałość mięśni, w tym najważniejszego, czyli serca. Po drugie, mocniejsze robią się kości. Po trzecie, klatka piersiowa zwiększa objętość, co polepsza wentylację i ukrwienie płuc. Po czwarte, podczas godzinnej sesji treningowej spalasz ok. 900 kcal. Następuje spadek masy ciała, szczególnie w okolicach nóg i bioder.
900Tyle kalorii spalisz podczas godzinnej sesji spinningu
2. Technika i intensywność
Trening imituje prawdziwą jazdę w terenie: "Raz mamy płasko, a za chwilę ciężki podjazd i szybki zjazd. Nie ma tu miejsca na nudę" - mówi Katarzyna Fujarczuk, koordynator Schwinn Education i instruktor spinningu. Podczas zajęć (trwają zwykle 45-55 minut) jedziesz w małym peletonie, ale z zasady nie rywalizujesz z nikim oprócz samego siebie. "Raz masz ochotę na ciężką jazdę po górach, a czasem na lekką przejażdżkę podczas przerwy na lunch. Wybór należy do Ciebie" - mówi Fujarczuk.
Rower odbiega budową od zwykłego domowego trenażera. Poczujesz się na nim mniej więcej jak kolarz podczas czasówki. Regulacja siodełka i kierownicy odbywa się i w pionie, i w poziomie. Pedały są wyposażone w zapięcia odpowiednie do każdego rodzaju obuwia. Koło jest z reguły sztywno połączone z systemem korbowym. Może to powodować trudności w razie chęci nagłego zatrzymania się, ale obecnie producenci wyposażają swoje produkty w podwójne hamulce. Najlepiej powoli zwalniać i stopniowo przestawać kręcić. Dobra technika uchroni przed bólem stawów i kręgosłupa. Jeśli masz z nim problemy, daj wyżej kierownicę.
3. Przed jazdą
- Poinformuj instruktora, jeśli jesteś na zajęciach po raz pierwszy.
- Ustaw siodełko, tak by kolana były lekko zgięte przy najniższym położeniu pedału (jeśli postawisz na pedale piętę, noga powinna być prosta).
- Tak ustaw kierownicę, byś swobodnie ułożył na niej dłonie, podczas gdy łokcie pozostaną lekko zgięte.
- Na początku ustaw kierownicę stosunkowo wysoko. W miarę, jak będziesz się czuł na rowerze coraz pewniej, możesz obniżać kierownicę.
- Połóż stopę na pedale, w nosku, sznurówki schowaj w buty.
4. W czasie jazdy
Nie można jeździć bez przyłożenia oporu. Zapoznaj się z całym zakresem ruchów przy umiarkowanej prędkości, zanim przystąpisz do jej zwiększania.
Skup się na swojej formie i na płynnym przechodzeniu z pozycji w pozycję. Są trzy podstawowe:
- Pozycja 1 - ręce blisko siebie, wręcz na środku kierownicy, łokcie lekko ugięte, ramiona luźne.
- Pozycja 2 - ręce na końcach kierownicy, łokcie i ramiona luźne, przy sprintach mocniej opierasz się o kierownicę.
- Pozycja 3 - ręce oparte na "rogach", wykorzystywana również kiedy stajesz na pedałach.
Men's Health 11/2006
Komentarze
Mens Health, 2008-12-21 21:22:55
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?