[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Spinning, czyli trening na rowerze stacjonarnym

Spinning to grupowa jazda na rowerze stacjonarnym w rytm muzyki. Daje wytrzymałość i pomaga schudnąć. Występuje pod różnymi nazwami (Indoor Cycling, Schwinn Cycling, Spinning, Keiser Cycle) i jest jednym z podstawowych zajęć cardio oferowanych przez fitness kluby.

fot. © Gabriel Moisa 2008/shutterstock.com
1. Zalety cyclingu

Po pierwsze, wzrasta siła i wytrzymałość mięśni, w tym najważniejszego, czyli serca. Po drugie, mocniejsze robią się kości. Po trzecie, klatka piersiowa zwiększa objętość, co polepsza wentylację i ukrwienie płuc. Po czwarte, podczas godzinnej sesji treningowej spalasz ok. 900 kcal. Następuje spadek masy ciała, szczególnie w okolicach nóg i bioder.

900Tyle kalorii spalisz podczas godzinnej sesji spinningu

2. Technika i intensywność

Trening imituje prawdziwą jazdę w terenie: "Raz mamy płasko, a za chwilę ciężki podjazd i szybki zjazd. Nie ma tu miejsca na nudę" - mówi Katarzyna Fujarczuk, koordynator Schwinn Education i instruktor spinningu. Podczas zajęć (trwają zwykle 45-55 minut) jedziesz w małym peletonie, ale z zasady nie rywalizujesz z nikim oprócz samego siebie. "Raz masz ochotę na ciężką jazdę po górach, a czasem na lekką przejażdżkę podczas przerwy na lunch. Wybór należy do Ciebie" - mówi Fujarczuk.

REKLAMA

Rower odbiega budową od zwykłego domowego trenażera. Poczujesz się na nim mniej więcej jak kolarz podczas czasówki. Regulacja siodełka i kierownicy odbywa się i w pionie, i w poziomie. Pedały są wyposażone w zapięcia odpowiednie do każdego rodzaju obuwia. Koło jest z reguły sztywno połączone z systemem korbowym. Może to powodować trudności w razie chęci nagłego zatrzymania się, ale obecnie producenci wyposażają swoje produkty w podwójne hamulce. Najlepiej powoli zwalniać i stopniowo przestawać kręcić. Dobra technika uchroni przed bólem stawów i kręgosłupa. Jeśli masz z nim problemy, daj wyżej kierownicę.

3. Przed jazdą

  • Poinformuj instruktora, jeśli jesteś na zajęciach po raz pierwszy.
  • Ustaw siodełko, tak by kolana były lekko zgięte przy najniższym położeniu pedału (jeśli postawisz na pedale piętę, noga powinna być prosta).
  • Tak ustaw kierownicę, byś swobodnie ułożył na niej dłonie, podczas gdy łokcie pozostaną lekko zgięte.
  • Na początku ustaw kierownicę stosunkowo wysoko. W miarę, jak będziesz się czuł na rowerze coraz pewniej, możesz obniżać kierownicę.
  • Połóż stopę na pedale, w nosku, sznurówki schowaj w buty.

4. W czasie jazdy

Nie można jeździć bez przyłożenia oporu. Zapoznaj się z całym zakresem ruchów przy umiarkowanej prędkości, zanim przystąpisz do jej zwiększania.
Skup się na swojej formie i na płynnym przechodzeniu z pozycji w pozycję. Są trzy podstawowe:

  • Pozycja 1 - ręce blisko siebie, wręcz na środku kierownicy, łokcie lekko ugięte, ramiona luźne.
  • Pozycja 2 - ręce na końcach kierownicy, łokcie i ramiona luźne, przy sprintach mocniej opierasz się o kierownicę.
  • Pozycja 3 - ręce oparte na "rogach", wykorzystywana również kiedy stajesz na pedałach.

 Men's Health 11/2006

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij