[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Smartfon pomoże Ci zrobić formę

Klucz do lepszej formy leży dosłownie w zasięgu ręki - według badań smartfony mają spory potencjał, by stać się skutecznym narzędziem do dbania o niezbędną aktywność fizyczną. Przy ich pomocy możesz trenować albo kciuki, albo całe ciało. Wybór należy do Ciebie.  

Smartfon może pomóc Ci zrobić formę, albo ją stracić - to od Ciebie zależy, jak go wykorzystasz. Fot. Shhutterstock.com
Tak już mamy w MH, że lubimy stawać w obronie uciśnionych, a smartfony stały się ostatnio dyżurnym chłopcem do bicia. A to przeszkadzają nam zasnąć i w konsekwencji przyczyniają się do zwiększenia stresu i otyłości, a to utrudniają koncentrację, przez co męczymy się w pracy z wydawałoby się prostymi zadaniami, a to wreszcie stają się jedynym oknem na świat, sprowadzając przy okazji wszelkie skomplikowane problemy współczesności do poziomu memów.

Tylko czy aby na pewno to one są za te wszystkie nieszczęścia odpowiedzialne? Czy to przypadkiem nie jest tak, że to nie narzędzie jest winne, tylko człowiek, który z niego korzysta? I jasne, mamy świadomość, jak trudno jest się mu oprzeć (tak, sami też nie mamy czystego sumienia), ale - Panowie! - bądźmy mężczyznami. Nie szukajmy wymówek, tylko prawdziwych przyczyn, a potem stawajmy z problemem twarzą w twarz. Weźmy nasze smartfony za ekran i sprawmy, że to one zaczną nam służyć, a nie my im. 

REKLAMA

Tak zadbasz o NEAT

Czasopismo naukowe International Journal of Public Health opublikowało wyniki metaanalizy (czyli przeglądu dostępnych badań na jakiś temat), z której płyną bardzo optymistyczne wnioski. Według nich smartfon może być bardzo użytecznym narzędziem pomagającym zadbać o formę. 

Po przeanalizowaniu 45 badań naukowcy zauważyli, że interwencje oparte o używanie smartfonów pozwoliły w istotny sposób wydłużyć ilość minut poświęconych w ciągu dnia na aktywność fizyczną (w porównaniu do grup kontrolnych, które smartfonów nie używały). Pozytywny wpływ widać też było w ilości wykonanych kroków.

A ten ostatni wskaźnik - nawet pomimo faktu, że zalecana ilość 10 tysięcy kroków dziennie nie ma mocnego oparcia w literaturze naukowej - jest dobrym wyznacznikiem poziomu aktywności pozatreningowej (NEAT) w ciągu dnia.  

O tej ostatniej mówi się coraz więcej i podkreśla jej znaczenie. Przez długi czas mieliśmy tendencję do jej lekceważenia, zakładając, ze liczy się wyłącznie hardkorowy trening. Tymczasem takie podejście to błąd, o czym przekonamy Cię w osobnym tekście.

A żeby zachęcić do jego przeczytania powiemy tylko, że z tak drobnych rzeczy jak chodzenie po schodach zamiast windą, czy rozmowa telefoniczna prowadzona na stojąco, można uzbierać nawet 800 kcal spalonych w ciągu dnia bez przelania kropli potu. W naszej ocenie gra jest warta świeczki. 

Najlepsze aplikacje treningowe

Zamiast używać smartfona wyłącznie do skrolowania fejsa, zainstaluj apki, które pomogą Ci zrobić formę. Oto kilka z tych, które znajdziesz na telefonach redaktorów MH:

  1. Yazio - wygodny licznik kalorii.
  2. Strava - dzienniczek treningowy dla biegaczy i rowerzystów.
  3. Seconds - timer do treningów HIIT. 
  4. Freeletics - świetne pomysły na trening z masą własnego ciała. 
  5. Rowith - rzecz konieczna, jeśli lubisz trenować na wioślarzu. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA